اپل ۱۳ میلیون دلار جریمه به دولت روسیه پرداخت کرد

سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگو اپ استور اپل / App Store از نمای نزدیک
اپل به‌دلیل نقض قانون ضدانحصار در روسیه مجبور به پرداخت جریمه‌ی ۱۳٫۴ میلیون دلاری به دولت این کشور شد.
تبلیغات

سرویس فدرال ضدانحصار روسیه (FAS) در سال ۲۰۲۲ اپل را به اقدامات ضدرقابتی در اپ‌ استور متهم کرد و کوپرتینویی‌ها را ۱٫۲ میلیارد روبل که آن‌ زمان ۱۷٫۴ میلیون دلار بود، جریمه کرد. به‌گزارش خبرگزاری روسی TASS، اپل در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) این جریمه را به‌ مبلغ ۱۳٫۴ میلیون دلار پرداخت کرد.

روسیه می‌گوید اپل توسعه‌دهندگان روسی را به استفاده از ابزارهای پرداخت انحصاری خود مجبور کرده است. دولت روسیه اپل را برای اطلاع‌رسانی روش‌های پرداخت جایگزین و خارج از اپ استور منع می‌کند.

با وجود پرداخت جریمه‌ی ۱۳ میلیون دلاری اپل به دولت روسیه، اطلاعاتی از موافقت کوپرتینویی‌ها از تغییر قوانین اپ‌ استور و مطابقت آن‌ها با قوانین دولت روسیه دردسترس نیست. اپل در آمریکا مجبور به صدور مجوز به توسعه‌دهنده‌ها برای اشتراک‌گذاری روش‌های پرداخت جایگزین شد.

اپل ۲۷ درصد از درآمد حاصل از فروش خارج از اپ‌ استور را دریافت خواهد کرد و کاربران اتحادیه‌ی اروپا به‌زودی از روش‌های پرداخت جایگزین بهره‌مند خواهند شد.

پس از شروع بحران اوکراین، فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد و سرویس Apple Pay هم به‌دلیل تحریم‌های اعمال‌شده توسط دولت آمریکا و اتحادیه اروپا به روسیه، از دسترس خارج شد.

اپل تصمیم گرفت که دیگر خدمات خود را در روسیه متوقف نکند تا شهروندان روسیه از دسترسی به اپلیکیشن‌ها و خدمات سخت‌افزاری محروم نشوند. اکنون، مردم روسیه می‌توانند از گوشی آیفون و مدل‌های جدید آن‌ها که شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس است، بهره‌مند شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات