لحظه تاریخی برای اینفلوئنسرها؛ مستربیست کاور مجله تایم را تصاحب کرد
«پربینندهترین فرد جهان» عنوانی است که مجلهی تایم به جیمی دونالدسون، یوتیوبر معروف آمریکایی، داده است.
دونالدسون علاوهبر کانالهای مستربیست در یوتیوب، برند غذایی Feastables را راهاندازی کرده است و سالیانه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار درآمد دارد؛ با این حال، او خودش را ثروتمند نمیداند.
کانال اصلی مستربیست ۲۳۹ میلیون دنبالکننده دارد و ویدیوهای او بهطور منظم بیش از ۱۰۰ میلیون بازدید دریافت میکنند. بهجز کانال اصلی Mr.Beast، کانالهای دیگری از جمله Mr.Beast Reacts و Mr.Beast Philatrophy و Mr.beast Gaming و کانالهایی به زبانهای غیرانگلیسی نیز زیرمجموعهی فعالیتهای یوتیوبی دونالدسون هستند.
جیمی به مجلهی تایم میگوید: «هر ویدیو چند میلیون دلار درآمد تبلیغاتی دارد، چند میلیون دلار هم از تبلیغات برندها.» او در هر ویدیو با اشاره به برندی خاص بین دو تا سه میلیون دلار دریافت میکند. پیش از این نیز با سامسونگ قراردادی امضا کرد تا مدلهای مختلف گوشی سامسونگ را از جهت کیفیت فیلمبرداری در ویدیوهای خود تبلیغ کند.
معروفترین یوتیوبر جهان ادعا میکند که درآمدها به حساب شخصی خودش واریز نمیشوند: «من به هیچیک از حسابهای بانکی خودم دسترسی ندارم و فقط مدیر مالی و مادرم کسانی هستند که به حساب بانکی اصلی دسترسی دارند.»
درآمدهای یوتیوب مستربیست عمدتاً در جهت رشد برند و گسترش مخاطبین او هزینه میشوند. بخشی از سرمایهگذاری برای انجام کارهای بزرگ و محبوب او مانند اجارهی یک فروشگاه مواد غذایی و پرداخت ۱۰ هزار دلار به شرکتکنندهای که بتواند یک روز کامل در آن زندگی کند انجام میشود. ۱۲ هزار ساعت ضبط فیلم در نهایت به ویدیویی ۱۵ دقیقهای منجر میشود.
بدون شک، یوتیوبر ۲۵ ساله مشکلی از نظر مالی ندارد. طبق گزارش تایم، دونالدسون یک آشپز و یک مربی شخصی دارد و در خانهای به مساحت حدود ۳۰۰ متر مربع زندگی میکند که آن را با قیمت ۳۲۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۸ خریداری کرده است.
مستربیست برنامههایی برای ادامهی رشد امپراتوری خود دارد تا در نهایت به پاداشهای مالی چشمگیر دست یابد. دونالدسون میگوید: «شاید روزی به فکر ثروتمند شدن بیفتم، اما در حال حاضر، هرچه کسب میکنیم، مجدداً سرمایهگذاری میکنیم.»