اپل برای یافتن فناوری‌های جدید، مرکز تحقیقاتی در چین راه‌اندازی می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
چهره نگران تیم کوک / Tim Cook در کنفرانس اپل در چین
اپل آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی برای استفاده‌ی بیشتر از ظرفیت‌های علمی و تولیدی چین راه‌اندازی خواهد کرد.
تبلیغات

اپل امروز اعلام کرد که با هدف بهره‌مندی از ظرفیت تحقیق‌وتوسعه‌ی چین برای تولید محصولاتی با‌کیفیت‌تر، آزمایشگاه‌‌های تحقیقاتی کاربردی خود را در این کشور گسترش خواهد داد.

بخش عمده‌ای از فرایند توسعه‌ی محصولات جدید اپل در کوپرتینو انجام می‌شودغ اما این شرکت چند آزمایشگاه تحقیقاتی نیز در کشورهای دیگر ازجمله چین، فرانسه، ژاپن، سوئد و انگلیس دارد و اکنون برنامه‌ی خود را برای راه‌اندازی آزمایشگاهی دیگر در چین اعلام کرده است.

ایزابل گه‌ماهه، مدیر اپل چین، به روزنامه‌ی چاینادیلی گفت: «قبلاً یک‌میلیارد یوان (حدود ۱۴۰ میلیون دلار) در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی کاربردی چین سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و با طرح گسترش جدید، سرمایه‌گذاری‌های ما ادامه خواهد یافت.»

دلیل اصلی برای داشتن آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در کشورهای مختلف، بهره‌گیری از استعدادهای محلی است. در‌حالی‌که برخی از پژوهشگران خوشحال می‌شوند که به کوپرتینو بروند، دیگران می‌خواهند در کشور خودشان بمانند؛ بنابراین، تنها راهی که اپل می‌تواند آن‌ها را استخدام کند، تأسیس آزمایشگاه‌ در شهرهای مهم سراسر جهان است.

خالق مک بوک با مؤسسه‌های آموزش عالی در هریک از کشورهای مدنظر همکاری می‌کند که منبع دیگری برای جذب متخصصان محلی است.

درباره‌ی چین باید گفت که احتمالاً انگیزه‌های سیاسی هم دخالت دارند؛ اما اپل دلیل منطقی‌تری برای تأسیس آزمایشگاه تحقیقاتی جدید در چین دارد. طبق گزارش چاینادیلی، این آزمایشگاه در شهر شنژن واقع خواهد شد که خانه‌ی بسیاری از تأمین‌کنندگان اپل است.

حضور محلی باعث آسان‌ترشدن ارتباط بین تیم‌های فعال در بخش‌های مختلف و رفع بهتر مشکلات تولید و پیدا‌کردن مواد اولیه‌ی جدید در فرایند تحقیق‌وتوسعه‌ی محصولاتی مانند آیپد و آیفون و ویژن پرو می‌شود.

آزمایشگاه تحقیقاتی شنژن دومین مرکز تحقیقاتی اپل در چین است که تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی خواهد شد و حضور این شرکت در میان تأمین‌کنندگان چینی‌اش را پررنگ‌تر خواهد کرد. براساس اظهارات گه‌ماهه، در ۵ سال گذشته تعداد کارکنان تحقیق و توسعه‌ی اپل در چین دو برابر شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات