مدیر بازاریابی ویژن پرو پس از ۳۶ سال کار در اپل بازنشسته شد

پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل ویژن پرو روی میز
مدیر کلیدی و باسابقه‌ی اپل که رهبری تیم بازاریابی ویژن پرو را برعهده داشت، بازنشسته شد.
تبلیغات

اپل یکی دیگر از مدیران کلیدی خود را از دست داد. طبق گزارش بلومبرگ، فرانک کازانوا، مدیر ارشد و رئیس بخش بازاریابی ویژن پرو، پس از ۳۶ سال کار در این شرکت بازنشسته شد.

کازانوا با تأیید بازنشستگی خود در پروفایل لینکدین، خبر خروجش از اپل را رسمی کرد. او سابقه‌ای طولانی در اپل دارد و در طول دوران کاری‌ خود مسئولیت‌های مختلفی را برعهده گرفته است.

فرانک کازانووا
Linkedin

کازانوا در سال ۱۹۹۷ به‌عنوان مدیر ارشد بخش گرافیک برای سیستم‌عامل OS X مشغول به‌کار شد و یک دهه بعد به تیم بازاریابی پیوست تا در گسترش بازار گوشی آیفون به اپل کمک کند.

اپل در سال ۲۰۱۹، کازانوا را برای رهبری بخش بازاریابی ابزارهای واقعیت افزوده‌ی خود انتخاب کرد و درنهایت نقشی کلیدی در توسعه و عرضه‌ی ویژن پرو به او سپرد.

ویژن پرو در ژوئن ۲۰۲۳ (خرداد و تیر ۱۴۰۲) معرفی و در فوریه‌ی ۲۰۲۴ (بهمن و اسفند ۱۴۰۳) روانه‌ی بازار ایالات‌ متحده شد. کازانوا در روز عرضه‌ی هدست واقعیت مجازی اپل در کنار ادی کیو، معاون بخش خدمات این شرکت و دن ریچیو، مسئول نظارت بر توسعه‌ی هدست، در فروشگاه اپل لس‌آنجلس حضور داشت.

قیمت هدست واقعیت مجازی رده‌بالای ویژن پرو از ۳٬۵۰۰ دلار شروع می‌شود که نسبت‌به محصولات رقیب خیلی بیشتر است. یک تحلیلگر باور دارد اپل تا پایان سال جاری حدود ۴۰۰ هزار واحد از این هدست را به‌فروش خواهد رساند، در‌حالی‌که پیش‌بینی اولیه به فروش ۸۰۰ هزار واحدی اشاره داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات