گوگل به باشگاه دو تریلیون دلاری‌ها پیوست

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
سوندار پیچای / Sundar Pichai مدیرعامل گوگل با مشت گره کرده و چهره خندان
با رسیدن ارزش بازار گوگل به ۲ تریلیون دلار، این شرکت اکنون چهارمین برند باارزش جهان محسوب می‌شود.
تبلیغات

گوگل روز گذشته گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ را منتشر کرد و در واکنش به گزارش مالی شاهد افزایش ارزش سهام بودیم. بالارفتن ارزش سهام در نهایت باعث شد ارزش بازار گوگل مرز دو تریلیون دلار را رد کند.

ارزش بازار شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت از سطح دو تریلیون دلار عبور کرده است؛ آلفابت نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ به ارزش بازار دو تریلیون دلار دست پیدا کرد اما سریعا آن را از دست داد.

گوگل پس‌از مایکروسافت (با ارزش بازار ۳ تریلیون دلار)، اپل ( با ارزش بازار ۲٫۶ تریلیون دلار) و انویدیا (با ارزش بازار ۲٫۲ تریلیون دلار) چهارمین شرکت باارزش آمریکایی محسوب می‌شود. آمازون در‌حال حاضر با ارزش ۱٫۸ تریلیون دلار و متا با ۱٫۱ تریلیون دلار، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گوگل اعلام کرد که قبلاً راه‌هایی برای کسب درآمد از هوش مصنوعی پیدا کرده است و به‌عنوان مثال، با استفاده از فناوری مذکور در ابزار Performance Max به تبلیغ‌کنندگان در هدف‌گذاری مخاطبان کمک می‌کند.

گوگل هنوز در مورد کسب درآمد از هوش مصنوعی در بخش جستجو صحبت نمی‌کند، اما سوندار پیچای، مدیرعامل، می‌گوید: «ما کاملاً مطمئن هستیم که می‌توانیم هزینه‌ی پاسخگویی به این پرسش‌ها را مدیریت کنیم».

بر اساس گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ گوگل، کسب‌وکارهای کنونی این شرکت عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند. غول جستجوی اینترنت در بازه‌ی زمانی یادشده، درآمد ۸۰٫۵ میلیارد دلاری و سود خالص ۲۳٫۷ میلیارد دلاری به‌دست آورد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات