پس‌لرزه مراسم WWDC؛ سهام اپل رکورد تاریخی جدیدی ثبت کرد

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook مدیرعامل اپل در حال نشان دادن نماد پیروزی
ناکامی‌های پیاپی اپل در بازار سهام، به‌لطف هوش مولد Apple Intelligence به‌اتمام رسید.
تبلیغات

دیشب کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۴ اپل با رونمایی تغییرات جدید اکوسیستم اپل برگزار شد؛ تغییراتی که مهم‌ترین آنها به معرفی هوش اپل مربوط بود و توانست کمی خوش‌اقبالی را به سهام اپل در بازار برگرداند.

ویژگی‌های مهم iOS 18 در‌کنار رونمایی هوش مصنوعی اپل، توجه سرمایه‌گذاران این شرکت را به خود جلب کرد؛ تا جایی که امروز ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد)، سهام شرکت AAPL با افزایش ۶ درصدی در معاملات روزانه به بیشترین ارزش خود، یعنی ۲۰۵ دلار رسید.

نمودار سهام اپل در بازار در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴

معرفی هوش مولد اپل در زمانی‌که این غول فناوری به‌عنوان حریف یجامانده از رقبا در ذهن مخاطبان جاافتاده است، حرکت هوشمندانه‌ای بود که نه‌فقط در تغییر این ذهنیت، بلکه در افزایش ارزش این شرکت در بازار سهام نیز تأثیر مثبتی گذاشت.

هوش اپل ترکیبی از مدل‌های مختلف روی دستگاه و مدل‌های ابری است که قابلیت‌هایی مانند خلاصه‌سازی متون، تصحیح و نوشتن متن‌های مختلف، ایجاد ایموجی و مواردی ازاین‌قبیل را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اپل می‌گوید که تمام ویژگی‌های این هوش مصنوعی را به‌رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهد. فعلاً گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با هوش مولد اپل سازگارند و سایر مدل‌های گوشی آیفون احتمالاً هوش مصنوعی را با قابلیت‌های ترکیبی سیری و ChatGPT تجربه خواهند کرد.

اگرچه جزئیاتی از مراودات مالی OpenAI و اپل برای ادغام ChatGPT با سیری در‌دسترس نیست، احتمالاً این همکاری فرصت بلندمدت درآمدزایی برای اپل خواهد بود و ممکن است محصولات دیگر این شرکت مانند تبلت اپل و لپ تاپ اپل نیز از قابلیت‌های ChatGPT بهره‌مند شوند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات