گوگل در پایان دادن به پرونده ضدانحصار تبلیغات دیجیتال آمریکا شکست خورد

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
سوندار پیچای / Sundar Pichai مدیرعامل گوگل در برابر خودرو
گوگل نتوانست دادگاه فدرال را در مورد پرونده‌ی ضدانحصار تبلیغات آنلاین متقاعد کند.
تبلیغات

دادگاه فدرال آمریکا غول دنیای جست‌وجو را طبق قوانین ضدرقابتی خود محکوم کرد. داداگاه می‌گوید گوگل به‌طور غیرقانونی بازار فناوری تبلیغات آنلاین را تصرف می‌کند. قاضی پرونده درخواست واخواهی گوگل را رد کرد.

به نقل از رویترز، گوگل پیش از این ادعا کرده بود که در این دادگاه برنده خواهد شد، زیرا قوانین ضدرقابتی مانع از عدم همکاری شرکت‌ها با رقبایشان نمی‌شوند و قانون‌گذاران به‌طور صریح بازار فناوری تبلیغات را تعریف نکرده‌اند.

دلایلی که قاضی در جلسه‌ی دادگاه مطرح کرد در اسناد منتشر نشده‌اند. درخواست‌های تجدیدنظری مانند آنچه گوگل ارائه کرده است، فقط در صورتی اثربخش خواهند بود که با مستندات پرونده در تناقض نباشند.

دادستانی آمریکا و نمایندگان چند ایالت از سال گذشته شکایتی را علیه گوگل مطرح و ادعا کردند که این شرکت به‌طور غیرقانونی مونوپولی بزرگی در تبلیغات آنلاین ایجاد کرده است و هزینه‌های بالایی از تبلیغ‌دهندگان دریافت می‌کند. خواسته‌ی اصلی این بود که انحصار تبلیغات از دست گوگل خارج و فرصت رقابت بیشتر به کسب‌وکارهای دیگر اعطا شود.

شاکیان موفق شدند قاضی پرونده را متقاعد کنند که از اظهارنظر یکی از مأموران سابق اف‌بی‌آی در دادگاه که به‌عنوان مشاور امنیت سایبری گوگل فعالیت می‌کرد، جلوگیری کند. رأی نهایی دادگاه تا تاریخ نهم سپتامبر (۱۹ شهریور) اعلام خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات