مایکروسافت ظاهراً شرکت اماراتی G42 را به قطع ارتباط با هواوی مجبور کرده است

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft Logo در بین جمعیت
براساس گزارشی جدید، مایکروسافت شرکت اماراتی G42 را مجبور کرده است تا روابطش با هواوی را قطع کند.
تبلیغات

رویترز به‌نقل از مقامات آمریکا گزارش می‌دهد که مایکروسافت برای سرمایه‌گذاری ۱٫۵ میلیارد دلاری در شرکت هوش مصنوعی G42، این شرکت اماراتی را وادار کرده است تا روابط خود را با هواوی قطع کند.

مایکروسافت باور دارد که سرمایه‌گذاری در G42 به یک مشارکت امنیتی منجر خواهد شد. غول ردموندی اشاره کرد که قرارداد جدید به امارات متحده‌ی عربی کمک می‌کند تا موقعیت خود را به‌عنوان یک پایگاه جهانی هوش مصنوعی تقویت کند و با امنیت بهتر، باعث افزایش رشد اقتصادی این کشور شود.

آمریکا تلاش می‌کند متحدان خود را متقاعد کند تا با هواوی همکاری نکنند. با داغ شدن رقابت در حوزه‌ی هوش مصنوعی، خاورمیانه به یکی از صحنه‌های اصلی رقابت فناوری بین آمریکا و چین تبدیل شده است.

به‌عنوان بخشی از توافق، G42 می‌تواند برای اجرای اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود از خدمات ابری مایکروسافت به‌جای هواوی استفاده کند. به‌گفته‌ی مشاور فناوری کاخ سفید، انتخاب مایکروسافت «به پیشرفتی مثبت برای شرکت G42 منجر خواهد شد.»

شرکت G42 تا پیش از این از تجهیزات هواوی برای محصولات و خدمات هوش مصنوعی خود استفاده می‌کرد که به چین جایگاه ویژه‌ای در حوزه‌ی ارزش جهانی هوش مصنوعی، شامل سخت‌افزار و زمینه‌های مرتبط با آن داده بود.

پس از تهدیدات تجاری آمریکا، G42 بار دیگر با دوراهی انتخاب بین هواوی و شرکای آمریکایی مانند مایکروسافت روبه‌رو شده است. تصمیم نهایی شرکت اماراتی هنوز مشخص نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات