گزارش مالی ال‌جی؛ سود و درآمد فراتر از انتظار در فصل دوم ۲۰۲۴

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو ال‌جی LG
گزارش مالی جدید ال‌جی از سود و درآمد فراتر از انتظار این شرکت خبر می‌دهد.
تبلیغات

ال‌جی امروز گزارش مالی خود در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد. در این گزارش، درآمد ال‌جی ۲۱٫۷ تریلیون وون (حدود ۱۵٫۶ میلیارد دلار) و سود عملیاتی‌اش ۱٫۱۹ تریلیون وون (حدود ۸۶۰ میلیون دلار) اعلام شده است.

درآمد و سود عملیاتی ال‌جی در فصل دوم ۲۰۲۴ فراتر از انتظارات بود و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. براساس بیانیه‌ای که ال‌جی برای زومیت ارسال کرده، سود عملیاتی این شرکت ۶۱٫۲ درصد نسبت‌ به سال قبل افزایش یافته و برای اولین بار در سه‌ماهه‌ی دوم از یک تریلیون وون (حدود ۷۲۳ میلیون دلار) گذشته است. درآمد سالانه‌ی ال‌جی ۸٫۵ درصد افزایش یافت.

در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴، درآمد ال‌جی نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته ۵٫۹ درصد و سود عملیاتی، ۱۳ درصد افزایش یافته است. درآمد نیمه‌ی اول ال‌جی برای سومین سال متوالی از ۴۰ تریلیون وون (حدود ۲۹ میلیارد دلار) و سود عملیاتی نیمه‌ی اول برای چهارمین سال متوالی از دو تریلیون وون (حدود ۱٫۴ میلیارد دلار) فراتر رفت.

رشد بخش لوازم خانگی و تهویه‌ی مطبوع ال‌جی، همچنان از رشد بخش‌های صنعتی بیشتر محسوب می‌شود. رشد تقاضا در بخش سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع، به‌طور قابل‌ توجهی به بهبود درآمد ال‌جی در سه‌ماهه‌ی دوم کمک کرده است.

بخش تجهیزات خودرو ال‌جی، در نیمه‌ی اول ۲۰۲۴ تمرکز خود را بر فروش محصولات افزایش داد. معرفی محصول AlphaWare نمونه‌ای از تمرکز این بخش روی فناوری‌های جدیدتر است.

بخش تجهیزات خودرو ال‌جی در زمینه‌‌هایی از جمله ساخت سیستم اطلاعات‌سرگرمی خودرو، اجزای پیشرانه‌ی خودروهای برقی و چراغ‌ فعالیت می‌کند و با وجود کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، رشد خود را حفظ کرده است.

در بخش سرگرمی‌های خانگی، با وجود چالش‌های ناشی از افزایش قیمت پنل‌های LCD، فروش تلویزیون‌ های اولد ال‌جی به‌تدریج در حال افزایش است.

لپ‌تاپ ‌ال‌ جی‌ مدل Gram با قابلیت‌های هوش مصنوعی و نمایشگر باکیفیت و با نرخ نوسازی متغیر جزو تلاش‌های ال‌جی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال محسوب می‌شود. ال‌جی با محصولات دیگری مانند وایت برد الکترونیکی و حضور در حوزه‌های جدیدی مانند رباتیک و شارژ وسایل نقلیه‌ی برقی تلاش دارد به کسب‌وکار دیجیتال خود رونق ببخشد.

عملکرد مالی ال‌جی را می‌توان به تغییرات استراتژیک این شرکت به سمت یک مدل کسب‌وکار آینده‌نگر نسبت داد. ال‌جی می‌گوید این تغییرات، پتانسیل فعالیت‌های موجود را به حداکثر می‌رساند و با هدف کشف محرک‌ها رشد جدید، سرمایه‌گذاری مجدد را تسهیل می‌کند.

با ظهور هوش مصنوعی به‌عنوان یک نقطه‌ی عطف در صنعت، ال‌جی باور دارد تجارت سیستم‌های تهویه‌ی مطبوع به‌ویژه در حوزه‌ی چیلرها، فرصت‌های رشد جدیدی را در زیرساخت‌های هوش مصنوعی ایجاد کرده است.

ال‌جی ادعا می‌کند که با مدل‌های تجاری جدید مانند خدمات اشتراکی، بر عدم قطعیت‌ بازار و محدودیت‌های رشد غلبه می‌کند. کسب‌وکار مبتنی‌بر خدمات اشتراکی ال‌جی در حال حاضر شامل ۲۲ محصول است.

ال‌جی می‌گوید که در حال تسریع حرکت خود به سمت مدل کسب و کار ارتباط‌محور با مشتری است. خرید Athom بخشی از همین رویکرد محسوب می‌شود که شخصی‌سازی و فعالیت‌های خدمات‌محور در تجارت لوازم خانگی را بهبود می‌بخشد.

سرویس webOS بیش از ۳٬۵۰۰ کانال رایگان را در ۲۸ کشور ارائه می‌دهد و تعداد کاربرانش از ۵۰ میلیون فراتر رفته است. ال‌جی روی گسترش تجارت محتوا و خدمات webOS در سطحی فراتر از تلویزیون‌ه کار می‌کند و این گستره شامل فناوری اطلاعات و سرگرمی‌های خودرو نیز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات