قیمت پردازنده‌های ۳ نانومتری ساخت TSMC احتمالاً افزایش می‌یابد

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
پردازده تراشه با پس زمینه تی اس ام سی / TSMC
ظاهراً TSMC با مشتریان خود برای افزایش قیمت پردازنده‌های ۳ نانومتری به توافق رسیده است.
تبلیغات

گفته می‌شود که مشتریان TSMC به افزایش قیمت CPU سه نانومتری رضایت‌ داده‌اند؛ البته به‌شرط اینکه این شرکت تایوانی توانایی ایجاد ثبات در زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های سفارشی را داشته باشد.

گسترش ابزارهای هوش مصنوعی باعث افزایش شدید تقاضا برای پردازنده شده است و در‌این‌میان، تولیدکنندگان صنعت نیمه‌هادی مانند TSMC با دشواری‌هایی برای تأمین سفارش‌ها مواجه هستند.

چندی پیش، تراشه‌ساز تایوانی تصمیم گرفت قیمت نود ۳ نانومتری خود را افزایش دهد و اکنون گفته می‌شود کسب‌وکارها با گران‌شدن پردازنده موافقت کرده‌اند. این موضوع احتمالاً بر قیمت محصولات شرکت‌های فناوری بزرگ مانند اپل و انویدیا و کوالکام تأثیر خواهد گذاشت.

طبق گزارش مورگان استنلی، TSMC با مشتریان خود بر سر قبول قیمت‌های بیشتر پردازنده‌ها توافقی امضا و تعهد کرده است که نیازهای زنجیره‌ی تأمین را به‌موقع برطرف می‌کند. پیش‌بینی می‌شود سود خالص این شرکت در سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ به ۵۵ و ۶۰ درصد برسد. امسال، به‌دلیل تلاش‌های TSMC برای گسترش خطوط تولید، حاشیه‌ی سود شرکت به ۵۲٫۳ درصد افزایش یافت.

فرلیند ۳ نانومتری TSMC در ساخت تراشه‌هایی مانند A18 Pro اپل برای گوشی آیفون سری ۱۶ یا گرافیک انویدیا با معماری نسل بعدی روبین به‌کار گرفته خواهد شد. بنابراین، انتظار می‌رود این نود در سال جاری جزو پرفروش‌ترین محصولات TSMC باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات