مایکروسافت از هیئت‌مدیره OpenAI خارج شد؛ خالق ChatGPT دیگر عضو ناظر نمی‌خواهد

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا درحال صحبت روی سن با پس زمینه لوگو مایکروسافت و openai
مایکروسافت می‌گوید که پیشرفت OpenAI در حوزه‌ی هوش مصنوعی، دلیل اصلی تصمیمش برای ترک هیئت‌مدیره‌ی شرکت سازنده‌ی ChatGPT است.
تبلیغات

با گذشت چند ماه از پیوستن مایکروسافت به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI و به‌دست‌آوردن یک کرسی ناظر در هیئت‌مدیره‌ی این شرکت، مایکروسافت با ارسال نامه‌ای به OpenAI از تصمیم خود برای واگذاری کرسی ناظر خبر داد.

به گزارش سایت Axios دررابطه‌با کناره‌گیری مایکروسافت از OpenAI، این شرکت با اطمینان به مسیری که OpenAI در آن قرار دارد، گفت که این شرکت در حوزه‌ی هوش مصنوعی به پیشرفت مناسبی رسیده است و دیگر نیازی به حضور مایکروسافت ندارد.

OpenAI پس از این تصمیم مایکروسافت گفت که ازاین‌پس، دیگر صندلی عضو ناظر در هیئت‌مدیره‌ی OpenAI وجود نخواهد داشت. این تصمیم در حالی گرفته شده است که قرار بود فیل شیلر به‌عنوان عضو ناظر اپل به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI اضافه شود.

خالق چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در واکنش به تصمیم مایکروسافت، با صدور بیانیه‌ای، از این غول فناوری آمریکایی به دلیل اعتماد به هیئت‌مدیره‌ی OpenAI و هدایت این شرکت تشکر کرد و گفت که مشتاقانه منتظر ادامه‌ی همکاری موفق خود با مایکروسافت است.

OpenAI در ادامه‌ی بیانیه‌ی خود به این موضوع اشاره کرد که این شرکت با رهبری سارا فریار، مدیر مالی OpenAI، در حال ایجاد یک رویکرد جدید برای تعامل با شرکای استراتژیک خود مانند مایکروسافت و اپل و همچنین سرمایه‌گذارانش مانند Thrive Capital و Khosla Ventures است.

مایکروسافت، سال گذشته پس از اخراج و استخدام مجدد سم آلتمن توسط OpenAI، جایگاه ناظر را در هیئت‌مدیره‌ی این شرکت به‌دست آورد. در پی این اتفاق، اکثر اعضای هیئت‌مدیره‌ی OpenAI تغییر کرده و برخی از محققان برجسته مانند آندری کارپاتی و ایلیا سوتسکور نیز، OpenAI را ترک کردند.

هیئت‌مدیره‌ی جدید در OpenAI متشکل از سم آلتمن، برت تیلور، مدیرعامل سابق Salesforce، لری سامرز، وزیر خزانه‌داری سابق، فیجی سیمو، مدیرعامل Instacart، نیکول سلیگمن، قائم‌مقام اجرایی سابق شرکت سونی، دکتر سو دزموند - هلمن، مدیرعامل سابق بنیاد بیل و ملیندا گیتس و پل ناکاسونه، رئیس سابق NSA است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات