اتحادیه اروپا تحقیقات ضدانحصار درباره Apple Pay را با تعهد اپل به باز کردن دسترسی NFC آیفون پایان داد

پنج‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
اپل و اتحادیه اروپا
اپل به شرکت‌های رقیب اپلیکیشن Apple Pay اجازه‌ی دسترسی به تراشه‌ی NFC را داد و پرونده‌ی اتحادیه اروپا علیه این شرکت بسته شد.
تبلیغات

اپل در ماه ژانویه (دی ماه) تغییراتی را در سیاست‌های خود اعمال کرد که به شرکت‌های رقیب اپلیکیشن Apple Pay اجازه می‌داد به تراشه‌ی NFC گوشی آیفون دسترسی داشته باشند.

تغییرات اپل به کاربران اجازه‌ می‌دهد که اپلیکیشن‌های بانکی و والت‌های متفرقه را زمانی که گوشی خود را در نزدیکی یک دستگاه NFC نگه‌ می‌دارند، مشاهده کنند.

اتحادیه اروپا امروز بعد از چهارسال به تحقیقات ضدانحصار خود درباره Apple Pay پایان داد و اعلام کرد که از تغییرات و تعهدات اپل برای باز کردن دسترسی NFC آیفون رضایت دارد.

اپلیکیشن‌های پرداختی با استفاده از API جدید iOS می‌توانند به والت‌های پیش‌فرض در گوشی آیفون تبدیل شوند. اکنون سایر بانک‌ها و شرکت‌های پرداختی می‌توانند والت‌های متفرقه را در اتحادیه اروپا منتشر کنند و برای تصاحب سهم بازار به رقابت بپردازند.

باتوجه‌به تعهدات اپل، توسعه‌دهندگان دیگر ملزم‌به دریافت مجوز به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی سرورهای پرداخت نیستند و حق‌ پرداخت HCE به آن‌ها تعلق خواهد گرفت؛ اما فقط محدود به توسعه‌دهندگان منطقه‌ی اقتصادی اروپا خواهد بود (حق پرداخت HCE تضمین می‌کند توسعه‌دهنده‌ای که درخواست دسترسی به APIها را داده، به صنعت و الزامات نظارتی خاصی پایبند است). این موضوع ممکن است باعث شود که دولت‌های سایر مناطق نیز اپل را برای دریافت همین قابلیت تحت فشار قرار دهند.

این پرونده تنها یکی از چندین پرونده‌ی اتحادیه اروپا علیه اپل در سال‌های اخیر بود. اپل در اوایل سال جاری به‌دلیل محدودکردن اسپاتیفای و سایر رقبای اپل موزیک، به جریمه‌ی ۲ میلیارد دلاری محکوم شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات