اینتل برای جبران زیان مالی، هزاران نفر را تعدیل می‌کند

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
پرچم اینتل Intel در حال اهتزاز در روز ساختمان شیشه ای
ظاهراً اینتل تصمیم دارد تا برای جبران زیان مالی‌اش، هزاران کارمند خود را اخراج کند.
تبلیغات

بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد که اینتل می‌خواهد برای بهبود وضعیت مالی خود و مقابله با کاهش سهمش از بازار، هزاران کارمند را تعدیل کند.

اینتل قرار است فردا نتایج مالی سه‌ماهه‌ی خود را اعلام کند. سهام این شرکت در معاملات اخیر حدود یک درصد افزایش یافت. ارزش سهام تیم آبی از ابتدای ۲۰۲۴ تاکنون ۴۰ درصد کاهش یافته است.

اینتل کماکان یک بازیگر اصلی در بازار کامپیوترهای شخصی و سرور محسوب می‌شود؛ اما برخلاف رقبا نتوانسته است خود را با تقاضای روزافزون تراشه‌های هوش مصنوعی تطبیق دهد.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، پیش‌تر از برنامه‌های بزرگ شرکتش برای به‌دست آوردن مجدد جایگاه برتر خود در بازار خبر داده بود که بر احیای قابلیت‌های تولید، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته و ورود به بازارهای جدید تمرکز دارد.

در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر و آبان ۱۴۰۱)، اینتل پروژه‌ای تدوین کرد که هدفش کاهش هزینه‌های سالانه به میزان سه میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ و کاهش تعداد پرسنل از ۱۳۱٬۹۰۰ نفر در پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۲۴٬۸۰۰ نفر در پایان سال ۲۰۲۳ بود.

تیم آبی سال گذشته اعلام کرده بود که انتظار دارد برنامه‌های کاهش هزینه‌اش در سال ۲۰۲۵ تا ۱۰ میلیارد دلار در سال برای شرکت، صرفه‌جویی به‌همراه داشته باشد.

تحلیلگران انتظار دارند که درآمد اینتل در سه‌ماهه‌ی دوم تقریباً مشابه سال قبل باشد و بخش دیتاسنتر و هوش مصنوعی با کاهش درآمد ۲۳ درصدی مواجه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات