خالق بازی تحسین‌شده Hi-Fi Rush از تعطیلی به‌دست مایکروسافت نجات یافت

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
پستر یک بازی که در آن یک پسر درحال پریدن است
با خریده‌شدن استودیو بازی‌سازی Arkane Tango Gameworks، این استودیو از تعطیلی حتمی به‌واسطه‌ی مایکروسافت نجات یافت.
تبلیغات

چندی پیش مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی ایکس‌باکس، از تعطیلی استودیو بازی‌سازی Arkane Tango Gameworks (سازنده‌ی Hi-Fi Rush) و چند استودیو دیگر خبر داد. او دلیل تعطیلی استودیوها را به اولویت‌بندی مجدد عناوین و منابع نسبت داد. تعطیلی قریب‌الوقوع Tango Gameworks در آن زمان با انتقاد گسترده‌ی جامعه‌ی گیمینگ روبه‌رو شد؛ زیرا Hi-Fi Rush جوایز متعددی را در فصل جوایز سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) کسب کرده بود.

بوتی درادامه گفت که برخی از کارکنان استودیوهای تعطیل‌شده، در استودیوهای دیگر مشغول به‌کار خواهند شد؛ اما به‌نظر نمی‌رسد هیچ‌یک از اعضای استودیو Tango Gameworks به استودیوهای دیگر بتسدا منتقل شوند. بوتی در‌این‌باره گفت: «بازی Hi-Fi Rush همچنان روی پلتفرم‌های فعلی برای بازیکنان دردسترس خواهد بود.»

بنابر بیانیه رسمی KRAFTON، سه ماه پس از اعلام برنامه‌ی مایکروسافت برای تعطیلی استودیو Tango Gameworks، شرکت کرافتون، ناشر کره‌ای که بازی‌های PUBG: Battlegrounds و The Callisto Protocol را در کارنامه‌ی خود دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که بازی محبوب Hi-Fi Rush و استودیو ژاپنی‌ تولید‌کننده‌ی آن، یعنی Tango Gameworks را خریده است.

شرکت KRAFTON درادامه بیان کرد که در حال همکاری و مذاکره با تیم ایکس‌باکس برای انجام همکاری ادامه‌داری است تا مطمئن شود که تیم Tango Gameworks می‌تواند به توسعه‌ی بازی محبوب Hi-Fi Rush ادامه دهد. ارزش این معامله اعلام نشده است و حتی مشخص نیست که آیا مایکروسافت حقوق سایر فرنچایزهای این استودیو مانند The Evil Within و Ghostwire: Tokyo را نیز واگذار کرده است یا خیر.

مالک PUBG می‌گوید که از تیم Tango Gameworks برای ارائه‌ی تجربیات تازه و هیجان‌انگیز پشتیبانی خواهد کرد و احتمال خواهد داشت که این بازی برای نینتندو سوییچ منتشر شود و حتی دنباله‌های برای داستان این بازی نیز در آینده‌ی نه‌چندان دور تولید و منتشر شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات