جرایم سایبری و خراب‌کاری دیجیتال سال گذشته برای آلمان ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه داشت

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴
مطالعه 1 دقیقه
حمله سایبری
براساس نتایج یکی از نظرسنجی‌ها، شرکت‌های آلمانی به‌دلیل حملات سایبری سال گذشته متحمل ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه شدند.
تبلیغات

رویترز به‌نقل از نتایج یکی از نظرسنجی‌ها گزارش می‌دهد که جرایم سایبری و سایر اقدامات خراب‌کاری در سال ۲۰۲۳ به شرکت‌های آلمانی حدود ۲۶۷ میلیارد یورو (۲۹۸ میلیارد دلار) خسارت وارد کرده که درمقایسه‌با سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافته است.

انجمن صنعتی Bitkom حدود ۱,۰۰۰ شرکت را در بخش‌های مختلف بررسی کرد و دریافت که ۹۰ درصد انتظار دارند در ۱۲ ماه آینده حملات سایبری بیشتری علیه آن‌ها انجام شود.

نظرسنجی نشان داد که حدود ۷۰ درصد از شرکت‌ها، حملات سایبری را به جرایم سازمان‌یافته نسبت دادند. ۸۱ درصد از شرکت‌ها سرقت داده‌ها، ازجمله داده‌های مشتریان و داده‌های دسترسی و رمزعبور و اسناد مالکیت معنوی مانند حق ثبت اختراعات را گزارش کردند.

حدود ۴۵ درصد از شرکت‌ها گفتند که حداقل یک حمله را به چین نسبت می‌دهند؛ در‌حالی‌که این آمار در سال گذشته ۴۲ درصد بود. حملاتی که به روسیه نسبت داده شد، با ۳۹ درصد در رتبه‌ی دوم قرار گرفت.

رالف وینترگرست، رئیس Bitkom، در بیانیه‌ای گفت: «وضعیت تهدید برای اقتصاد آلمان در حال بدترشدن است و شرکت‌ها باید اقدامات محافظتی خود را افزایش دهند.»

نظرسنجی نشان داد که افزایش حملات باعث شده است تا شرکت‌ها ۱۷ درصد از بودجه‌ی فناوری اطلاعات خود را به امنیت دیجیتال اختصاص دهند که درمقایسه‌با سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است. تنها ۳۷ درصد از شرکت‌ها گفتند که برای واکنش به حوادث امنیتی در زنجیره‌ی تأمین خود از برنامه‌ای اضطراری استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات