ماجراجویی جدید میدجرنی؛ استارتاپ معروف هوش مصنوعی وارد صنعت سخت‌افزار می‌شود

شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو میدجرنی midjourney logo
میدجرنی با تشکیل تیم سخت‌افزاری در تلاش است که گجت هوش مصنوعی جدید و متفاوتی خلق کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد میدجرنی، سازنده‌ی یکی از بهترین ابزارهای ساخت عکس با هوش مصنوعی، به‌دنبال ورود به صنعت سخت‌افزار است. این شرکت با انتشار پستی در ایکس، از مردم خواست تا برای پیوستن به تیم جدید اقدام کنند.

جزئیات زیادی درباره‌ی نوع دستگاهی که تیم سخت‌افزار میدجرنی به تولید آن فکر می‌کند، وجود ندارد؛ اما میدجرنی اعلام کرد که در حال بررسی فرم‌فکتورهای مختلفی است تا محصول جذابی از کار دربیاید و قصد ندارد گجتی بسازد که حالت آویز داشته باشد. میدجرنی در یکی از پست‌های خود، دستگاهش را به‌عنوان چیزی که «باید داخل آن رفت» توصیف کرد.

احمد عباس، مدیر سابق مهندسی سخت‌افزار هدست واقعیت مجازی اپل، از سال گذشته به‌عنوان رئیس تیم سخت‌افزار میدجرنی استخدام شد. عباس و دیوید هولز، مدیرعامل میدجرنی، پیش‌از‌این در شرکت Leap Motion سابقه‌ی همکاری داشته‌اند و تجربه‌ی او در‌زمینه‌ی واقعیت مجازی به ایده‌های بلندپروازانه‌ی میدجرنی کمک خواهد کرد.

ورود میدجرنی به عرصه‌ی سخت‌افزار در زمانی انجام می‌شود که این شرکت با رقابت شدیدی از طرف دیگر تولیدکنندگان عکس‌های هوش مصنوعی، نظیر Flux و DALL-E مواجه است.

گجت هوش مصنوعی پوشیدنی Notepin
NotePin
گجت هوش مصنوعی پوشیدنی Humane Ai Pin
Humane AI Pin

همان‌طور‌که گفته شد، میدجرنی به‌طور مشخص ایده‌ی گجت پوشیدنی که حالت آویز داشته باشد، رد کرده است. احتمالاً این شرکت به محصولاتی مانند Humane AI Pin و NotePin اشاره می‌کند که به لباس فرد متصل می‌شوند و براساس دستورهای صوتی یا ژست‌های حرکتی عمل می‌کنند.

اگر میدجرنی بخواهد محصولی نوآورانه رونمایی کند که از آن استقبال شود، باید روی ایده‌های جدید متمرکز شود. حتی غول‌های فناوری مانند متا یا اسنپ‌چت نیز نتوانسته‌اند به اهداف فروش خود برای دستگاه‌های هوش مصنوعی مانند عینک‌های هوشمند برسند. با‌این‌حال، ممکن است دستگاه میدجرنی تعامل مستقیم‌تری با تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی برقرار کند یا به دنیای متروکه‌ی متاورس قدم بگذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات