ضرب‌الأجل ۶ ماهه برای اپل؛ اروپا سخت‌گیری‌ها را بیشتر می‌کند

پنج‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی آیفون ۱۶ پرو در دو رنگ در دست یک کاربر
اروپا برای تطبیق اپل با قانون بازارهای دیجیتال، ضرب‌الأجل ۶ ماهه تعیین کرد.
تبلیغات

کمیسیون اروپا اقدامی قانونی آغاز کرده تا اطمینان حاصل کند که اپل به‌عنوان یکی از غول‌های فناوری متعهد به قوانین، به تعهداتش عمل می‌کند. بر اساس قانون DMA، کمیسیون اروپا می‌تواند اپل را ملزم‌به انجام تغییراتی کند تا رقابت در بازار افزایش یابد. اگر اپل ظرف ۶ ماه آینده از انجام این تغییرات خودداری کند، با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو خواهد شد.

براساس بیانیه‌ی رسمی، یکی از حوزه‌هایی که کمیسیون اروپا بر آن تمرکز خواهد کرد، سازگاری iOS با دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند، هدفون‌ و هدست‌های واقعیت مجازی است. کمیسیون می‌گوید که سازندگان این محصولات «به سازگاری مؤثر با گوشی‌های هوشمند و سیستم‌های عامل آن‌ها وابسته هستند.»

کمیسیون اروپا می‌خواهد مشخص کند که اپل چگونه سازگاری سیستم‌عامل آیفون با سایر دستگاه‌های غیر اپلی را فراهم خواهد کرد و روند رسیدگی اپل به درخواست‌های توسعه‌دهندگان به‌منظور سازگاری اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های متفرقه با iOS و iPadOS را بررسی خواهد کرد.

مارگارت وستاگر، رئیس واحد ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا در بیانیه‌ای گفت: «امروز برای اولین‌بار، مطابق مقررات بازارهای دیجیتال (DMA)، رویه‌های مشخصی را به کار می‌گیریم تا اپل را به سمت اجرای کامل تعهداتش سوق دهیم. این کار از طریق گفت‌وگوهای سازنده انجام خواهد شد. ما بر تضمین بازارهای دیجیتالی منصفانه و باز متمرکز هستیم... ما به گفت‌وگوی خود با اپل و سایر شرکت‌ها ادامه می‌دهیم تا اطمینان حاصل شود که اقدامات پیشنهادی عملی می‌شوند و نیازهای کسب‌وکارها را برآورده می‌کنند.»

در ماه ژوئن (خرداد و تیر)، کمیسیون اروپا اعلام کرد که اپل با نقض قانون بازارهای دیجیتال، از ارائه‌ی اطلاعات به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن درباره‌ی روش‌های پرداخت جایگزین خودداری کرده است. بااین‌حال، اپل مدعی شد که در ماه‌های اخیر تغییراتی برای انطباق با قوانین ایجاد کرده است.

اپل برای اجتناب از جریمه در اروپا، تغییراتی اساسی در سیستم‌های عامل خود ایجاد کرده است که شامل باز کردن درهای iOS و iPadOS به روی فروشگاه‌های اپلیکیشن متفرقه و در اختیار گذاشتن فناوری NFC برای توسعه‌دهندگان می‌شود. اپل برای رعایت قوانین جدید، ویژگی‌هایی مانند Apple Intelligence را تنها برای کاربران خارج از اروپا ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات