بی‌وای‌دی با رکوردشکنی در ماه آگوست، از آمار فروش یک میلیون خودرو برقی در سال ۲۰۲۴ عبور کرد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
نمای سه‌چهارم جلو خودرو بی‌وای‌دی Denza Z9 GT
آمار فروش بی‌وای‌دی در ماه آگوست از رکوردشکنی در فروش خودروهای برقی خبر می‌دهد.
تبلیغات

BYD، غول خودروساز چینی، در نتیجه‌ی عملکرد استثنایی در ماه آگوست (مرداد و شهریور)، فروش خودروهای برقی خود در سال ۲۰۲۴ را به بیش از یک میلیون دستگاه رساند تا موقعیت برتر خود در بازار را حفظ کند.

بی‌وای‌دی گزارش داد که در ماه آگوست، ۳۷۳٬۰۸۲ دستگاه خودرو NEV (شامل خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی) فروخته است. چنین آماری رکورد قبلی BYD در ماه جولای (تیر و مرداد) با ۳۴۲٬۳۸۳ دستگاه خودرو NEV را می‌شکند و سومین ماه متوالی از فروش رکوردشکن خودروهای بی‌وای‌دی را ثبت می‌کند.

خودرو BYD Qin L DM-i هیبریدی از نمای سه چهارم جلو
BYD

خودروهای پلاگین هیبریدی با فروش ۲۲۲٬۳۸۴ دستگاه و افزایش چشمگیر ۷۳ درصدی نسبت‌ به آگوست ۲۰۲۳ (مرداد و شهریور ۱۴۰۲)، نقش قابل توجهی در رشد فروش بی‌وای‌دی داشتند تا ششمین ماه متوالی در فروش رکوردشکن خودروهای پلاگین هیبریدی بی‌وای‌دی رقم بخورد.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا آگوست، بی‌وای‌دی بیش از ۱٫۳ میلیون خودرو پلاگین هیبریدی فروخته است که ۴۳ درصد افزایش نسبت‌ به فروش ۸۶۶ هزار دستگاهی در مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

فروش خودروهای تمام‌برقی BYD نیز همچنان قوی است. این شرکت در ماه گذشته ۱۴۸٬۴۷۰ دستگاه خودرو تمام‌برقی فروخت که افزایش متوسط دو درصدی نسبت‌ به سال گذشته و افزایش ۱۵ درصدی نسبت به ماه جولای دارد.

بی‌وای‌دی در هشت ماه اول سال ۲۰۲۴، تعداد ۱٬۰۰۴٬۶۲۳ دستگاه خودرو برقی فروخت که نشان‌دهنده‌ی افزایش ۱۲ درصدی نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته است. بی‌وای‌دی ۳۱٬۴۵۱ دستگاه خودرو در بازارهای بین‌المللی در ماه آگوست به‌فروش رساند که افزایش ۲۶ درصدی نسبت‌ به سال گذشته و افزایش پنج درصدی نسبت‌ به ماه جولای را نشان می‌دهد. مجموع فروش بین‌المللی بی‌وای‌دی از ابتدای ۲۰۲۴ به ۲۶۵ هزار دستگاه می‌رسد.

موفقیت فروش را می‌توان تا حدی نتیجه‌ی فناوری‌های جدیدی بی‌وای‌دی دانست. سیستم هیبریدی DM 5.0 به‌ادعای بی‌وای‌دی مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و راندمان را بالاتر می‌برد. بی‌وای‌دی در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ از هوندا و نیسان پیشی گرفت و به هفتمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات