رشد چشمگیر سهم لنوو از بازار کامپیوتر آمریکا؛ دل فصل گذشته افت کرده و اپل در جا زده است

چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
تایپ با کیبورد لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو
لنوو موفق شد سهم خود را از بازار کامپیوتر آمریکا افزایش دهد و رشد چشمگیری تجربه کند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که سهم لنوو از بازار آمریکا، ذر سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ درمقایسه‌با بازه‌ی مشابه سال قبل رشد چشمگیری پیدا کرده است. باوجوداین، دل در همین مدت روند نزولی را تجربه کرده و اپل تقریباً در جا زده است.

براساس گزارش جدید مؤسسه‌‌ی کانالیس، بازار فروش انواع لپ‌تاپ (به‌جز تبلت‌ها) در ایالات متحده در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ (۱۳ فروردین تا ۱۰ تیر) درمقایسه‌با سال گذشته ۴ درصد رشد کرده و به ۱۸٫۹ میلیون دستگاه رسیده است. تقاضا برای نوت‌بوک‌‌ها نیز زیاد بوده و نرخ رشد سالانه‌ی بیش از ۵ درصد ثبت شده است.

نمودار بازار کامپیوتر آمریکا
Canalys

با ظهور کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس، تقاضا برای این دسته از لپ‌تاپ‌ها افزایش یافت. گزارش کانالیس نشان می‌دهد که با وجود نوسان‌های بازار کامپیوتر از فصل اول ۲۰۲۴ تاکنون،‌ سهم AI PC از کل بازار آمریکا صعودی بوده و به ۱۸ درصد تا پایان فصل دوم رسیده است. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که سهم کامپیوترهای دارای قابلیت هوش مصنوعی تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۳۰ درصد افزایش یابد.

طبق آمار سایت کانالیس، ۳٬۲۵۱ لپ‌ تاپ‌ لنوو در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۴ در ایالات متحده فروخته شده‌اند که حدود ۸ درصد درمقایسه‌با سال گذشته بیشتر شده و سهم بازار آن را از ۱۶٫۶ فصل قبل به ۱۷٬۲ درصد افزایش داده است.

سهم بازار کامپیوتر برندهای مختلف
Canalys

برخلاف رشد چشمگیر لنوو، سهم بازار دل، درمقایسه‌با سال ۲۰۲۳، افت ۲٫۴ درصدی را نشان می‌دهد. علاوه‌براین، رشد سالانه‌ی این برند ازلحاظ آمار فروش کامپیوترها، ۵٫۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

درمقابل، کامپیوتر و لپ تاپ اپل نتوانست جایگاه خود را در بازار آمریکا حفظ کند و سهم آن از ۱۲٫۷ فصل اول به ۱۲٫۳ در فصل دوم ۲۰۲۴ کاهش پیدا کرد و حدود ۲٬۳۰۰ دستگاه در هر فصل فروش فروخت. رشد سالانه‌ی ۰٫۵ درصد اپل نشان‌دهنده‌ی در جازدن خالق آیفون در این بازار است.

بیشترین سهم بازار در فصل دوم سال جاری به کامپیوترهای دسکتاپی و لپ تاپ اچ پی با ۲۶٫۵ درصد مربوط می‌شود که ازنظر درصد، درمقایسه‌با سال گذشته تغییری نشان نمی‌دهد. باوجوداین، تعداد دستگاه‌های فروخته‌شده‌ی برند اچ‌پی از ۴٬۸۳۳ به ۵٬۰۱۰ عدد افزایش یافته است.

گرگ دیویس، تحلیلگر کانالیس، گفت: «بازار فروش کامپیوترهای شخصی و ورک‌استیشن‌ها برای شرکت‌های بزرگ در سه‌ماهه‌ی اخیر ۱۲ درصد رشد کرده است. درمقابا، رشد بازار مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط به همان اندازه چشمگیر نبود و به‌ترتیب با افزایش ۳ و ۶ درصد به‌پایان رسید. میزان فروش بخش مصرف‌کننده احتمالاً در نیمه‌ی دوم امسال به‌دلیل فصل تعطیلات افزایش خواهد یافت.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات