اوراکل برای راه‌اندازی زیرساخت ابری، ۶٫۵ میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری می‌کند

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اوراکل
اوراکل با هدف تقویت زیرساخت‌های ابری خود، بالغ‌بر ۶٫۵ میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

شرکت اوراکل اعلام کرد که می‌خواهد بیش‌از ۶٫۵ میلیارد دلار در مالزی سرمایه‌گذاری کند تا نخستین زیرساخت ابری عمومی خود را در این کشور راه‌ بیندازد. سرمایه‌گذاری اوراکل در راستای سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌های فناوری جهانی در کشورهای جنوب شرقی آسیا است.

به‌نوشته‌ی رویترز،‌ غول‌های فناوری مانند مایکروسافت، انویدیا، گوگل و شرکت چینی بایت‌دنس از سال گذشته تاکنون، میلیاردها دلار در مالزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی خدمات ابری و دیتاسنتر بوده و به رونق زیرساخت‌ها، به‌ویژه در زمینه‌ی هوش مصنوعی، کمک کرده است.

منطقه‌ی ابری، مکانی فیزیکی و جغرافیایی محسوب می‌شود که زیرساخت‌های ابری عمومی یک شرکت در آن واقع شده است.

سرمایه‌گذاری اوراکل قرار است یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های منفرد در حوزه‌ی فناوری تاکنون باشد و از سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده‌ی ۶٫۲ میلیارد دلاری واحد ابری آمازون یعنی AWS که سال گذشته اعلام شد، پیشی بگیرد.

اوراکل در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه‌ی ابر عمومی، به سازمان‌ها در مالزی کمک خواهد کرد تا برنامه‌های خود را مدرن‌سازی کنند، بار کاری خود را به سرورهای ابری منتقل کنند و با استفاده از داده‌ها، تحلیل‌ها و هوش مصنوعی، نوآوری خلق کنند.

منطقه‌ی ابری در مالزی، سومین منطقه‌ی اوراکل در جنوب شرقی آسیا پس از دو مرکز موجود در سنگاپور خواهد بود. براساس اطلاعات رسمی، اوراکل درحال‌حاضر ۵۰ منطقه‌ی ابر عمومی در ۲۴ کشور دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات