ظاهراً سامسونگ به فروش کسب‌و‌کار تراشه خود تمایلی ندارد

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
شرکت سامسونگ / Samsung Company
سامسونگ تمایلی ندارد تا واحد تولید تراشه‌ی خود را بفروشد.
تبلیغات

بنابر گزارش رویترز، سامسونگ الکترونیکس اخیراً اعلام کرده است که علاقه‌ای به جداکردن بخش تولید تراشه‌های سفارشی (Foundry) یا طراحی تراشه‌های منطقی خود ندارد. این تصمیم در‌حالی گرفته می‌شود که این شرکت با زیان‌های مالی زیادی به‌دلیل کاهش تقاضا مواجه است.

با‌این‌حال، جی وای لی، رئیس هیئت‌مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس، در مصاحبه‌ای تأکید کرد که این شرکت به‌جای فروش بخش‌ها‌ی مختلف کسب‌و‌کار تولید تراشه‌ی خود، به رشد و توسعه آن‌ها متعهد است.

تحلیلگران معتقد هستند که این دو بخش از سامسونگ به‌دلیل تقاضای کم برای تراشه‌ها، میلیاردها دلار ضرر سالانه را متحمل شده‌اند و عملکرد کلی این شرکت کره‌ای که بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه جهان است، تحت‌تأثیر قرار داده‌اند. بر‌اساس میانگین برآوردهای اقتصادی رویترز، سامسونگ سال گذشته ۳٫۱۸ تریلیون وون (۲٫۴ میلیارد دلار) زیان عملیاتی از بخش‌های فاندری را متحمل شده است.

سامسونگ برای کاهش وابستگی به درآمد حاصل از تولید تراشه‌های حافظه که کسب‌وکار اصلی این شرکت محسوب می‌شود، به‌سمت طراحی تراشه‌های منطقی و تولید تراشه‌های سفارشی برای سایر مشتریان حرکت کرده است. در سال ۲۰۱۹، لی چشم‌انداز خود را برای پیشی‌گرفتن از شرکت تایوانی TSMC، به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های سفارشی جهان، تا سال ۲۰۳۰ اعلام کرد.

از آن زمان تاکنون، این شرکت میلیاردها دلار در تولید تراشه‌های سفارشی سرمایه‌گذاری کرده و کارخانه‌های جدیدی را در کره جنوبی و ایالات متحده ساخته است. با‌این‌حال، چندین منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که سامسونگ در جذب سفارش‌های بزرگ از مشتریان، برای پر‌کردن ظرفیت جدید کارخانه‌های خود با مشکل جدی مواجه شده است.

سامسونگ به‌دلیل مشکلات فنی و انتخابات در ایالات متحده، زمان تأسیس و فعالیت کارخانه‌ی تولید تراشه‌‌ی تگزاس خود را از اواخر سال ۲۰۲۴ به سال ۲۰۲۶ موکول و بیان کرد که عملیات تولید باتوجه‌به تقاضای مشتریان به‌صورت مرحله‌ای، مدیریت خواهد شد.

درنهایت، سامسونگ به‌دنبال سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در تحقیق‌و‌توسعه‌ی کسب‌وکار تولید تراشه‌ی خود است تا بتواند فناوری‌های جدیدی را در زمینه‌ی تولید تراشه‌های مختلف معرفی کند. این شرکت امیدوار است که بتواند به نوآوری‌های بیشتری دست یابد و محصولات پیشرفته‌تری را به بازار عرضه کند. همچنین، سامسونگ به‌دنبال همکاری با شرکت‌های دیگر در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری‌های جدید تولید پردازنده است تا بتواند از تجربیات و دانش آن‌ها بهره‌برداری کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات