دن ریچیو، یکی از مدیران کلیدی اپل، پس از ۲۶ سال بازنشسته می‌شود

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
دن ریچیو معاون ارشد سخت‌افزار اپل
به ادعای بلومبرگ، دن ریچیو به‌زودی بازنشسته می‌شود. او وظیفه‌ی رهبری تیم ویژن پرو را برعهده دارد.
تبلیغات

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اختصاصی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد که دن ریچیو، از مدیران باسابقه‌ی اپل که قبلا رئیس تیم سخت‌افزار بود، تا پیش از پایان ماه جاری میلادی بازنشسته خواهد شد.

ریچیو ۲۶ سال است که در اپل حضور دارد. او پیش از تبدیل‌شدن به قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی سخت‌افزار در سال ۲۰۱۲، رهبر کسب‌و‌کار آیپد بود.

ریچیو به‌عنوان رئیس تیم سخت‌افزار، روی پروژه‌های موفق بسیاری نظارت کرد؛ ازجمله ایرپاد و آیفون. او در پروژه‌های مهمی مثل اپل کار و ویژن پرو نیز نقش پررنگی داشت.

دن ریچیو در سال ۲۰۲۱ جای خودش را در تیم سخت‌افزار اپل به جان ترنوس داد. در آن زمان گفته شد که ریچیو وظیفه‌ی رهبری یک پروژه‌ی کاملا جدید و مخفیانه را برعهده گرفته است که در نهایت به تولید اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتهی شد.

پس از بازنشستگی ریچیو، تیم Vision Products Group به زیرمجموعه‌ی ترنوس تبدیل خواهد شد. برخی از افشاگران گفته‌اند که جان ترنوس احتمالا در آینده مدیرعامل اپل می‌شود و جای تیم کوک را می‌گیرد.

از زمان جدایی جانی آیو در سال ۲۰۱۹، شماری از سرشناس‌ترین مدیران اپل از این شرکت جدا شده‌اند؛ ازجمله ایوانز هنکی که جایگزین آیو شد اما در سال ۲۰۲۳ اپل را ترک کرد. پس از هنکی، مدیران ارشد دیگری مثل تانگ تان و بارت آندره نیز مسیر خودشان را از اپل جدا کردند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات