اپل آزمایشگاه تحقیقاتی بزرگی را در چین افتتاح کرد

جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مرکز علم و فناوری شنژن-هنگ‌کنگ
اپل، آزمایشگاه جدید خود در چین را با هدف افزایش و بهبود تحقیقات درباره‌ی گوشی آیفون، آیپد و ویژن پرو راه‌اندازی کرد.
تبلیغات

بنابر گزارش نشریه‌ی چینی SCMP، اپل با افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی بزرگی در چین نشان داد که قابلیت‌های خود در زمینه‌ی تحقیق و توسعه را در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند گسترش داده است. این آزمایشگاه در مرکز علم و فناوری هتائو شنژن-هنگ کنگ افتتاح شد.

اپل در ماه مارس (اسفند و فروردین) برنامه‌های خود برای راه‌اندازی آزمایشگاه شنژن را اعلام کرده بود. اپل قصد دارد با تأسیس این آزمایشگاه روی تحقیق و آزمایش درباره‌ی محصولات اصلی‌‌اش ازجمله گوشی آیفون، آیپد و هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو تمرکز کند. علاوه‌بر افزایش تحقیقات، هدف دیگر اپل از تأسیس این آزمایشگاه، تقویت همکاری‌اش با تأمین‌کنندگان محلی است.

آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین با وسعت ۲۰٬۰۰۰ متر مربع به مرکز تحقیق و توسعه‌ی اپل در منطقه‌ی خلیج بزرگ (Greater Bay Area) تبدیل می‌شود. منطقه‌ی خلیج بزرگ، هنگ‌کنگ، ماکائو و ۹ شهر استان گوانگ‌دونگ را شامل می‌شود.

گزارش‌های رسانه‌های دولتی نشان می‌دهد که آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین بیش‌از ۱٬۰۰۰ متخصص داخلی و بین‌المللی را استخدام خواهد کرد. اپل این آزمایشگاه را گسترده‌ترین آزمایشگاه خود در خارج از ایالات متحده توصیف کرده است که تعهد این شرکت نسبت‌به بازار چین را نشان می‌دهد.

افتتاح آزمایشگاه تحقیقاتی اپل در چین، زمانی صورت گرفته است که این شرکت در رقابت شدیدی با شرکت‌های چینی به‌ویژه هواوی قرار دارد. جدیدترین داده‌های شرکت تحقیقاتی CINNO نشان می‌دهد که هواوی در ماه آگوست (مرداد و شهریور) موفق شد برای اولین‌بار در چهار سال گذشته از اپل در بازار چین پیشی بگیرد.

اپل تاکنون چندین مرکز تحقیق و توسعه را در پکن، شانگهای، سوژو و شنژن تأسیس کرده است. براساس گزارش‌های منتشرشده، تیم تحقیق و توسعه‌ی اپل در چین طی چندسال گذشته، دوبرابر شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات