بوئینگ ۱۰ درصد از نیروی کارش را اخراج می‌کند؛ ۱۷ هزار نفر

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
هواپیمای بوئینگ 737 مکس / Boieng 737 Max درحال پرواز در آسمان آبی نیمه ابری
بوئینگ اعلام کرد که ۱۰ درصد از کارمندان خود را در بخش‌های مختلف اخراج می‌کند.
تبلیغات

کلی اورتبرگ، مدیرعامل بوئینگ، در نامه‌ای به کارکنان اعلام کرد که این شرکت ۱۰ درصد از نیروی کار خود (معادل ۱۷ هزار نفر) را اخراج خواهد کرد.

در ماه‌های آینده، تعدادی از مدیران ارشد، مدیران میانی و کارمندان بوئینگ از سمت خود برکنار خواهند شد. تیم‌های مدیریتی برنامه‌ریزی کرده‌اند تا هفته‌ی آینده در مورد تأثیر اخراج کارمندان بر بخش‌های مختلف شرکت جزئیات بیشتری ارائه دهند.

بوئینگ سال پرفرازونشیبی را پشت‌سر گذاشت. تصمیم به اخراج کارمندان در پی وقایع متعدد از جمله زمین‌گیر شدن هواپیماهای ۷۳۷ مکس و اعتراف به مقصربودن در حادثه‌ی سقوط این هواپیماها و بروز مشکلات فنی در فضاپیمای استارلاینر اتخاذ شد. اعتصاب بیش‌ از ۳۰ هزار کارگر کارخانه از اواسط سپتامبر (اواخر شهریور) بر وخامت اوضاع افزود.

اورتبرگ در نامه‌ای به کارمندان می‌گوید: «در طول این فرایند [اخراج کارکنان]، ما همچنان بر ایمنی، کیفیت و ارائه‌ی خدمات به مشتریانمان تمرکز خواهیم داشت. ما می‌دانیم که تصمیمات اخیر برای شما، خانواده‌هایتان و تیم ما مشکلاتی ایجاد خواهد کرد و من صمیمانه آرزو می‌کنم که بتوانیم از اتخاذ آن‌ها اجتناب کنیم؛ اما وضعیت کسب‌وکار و بهبود آینده‌ی ما نیازمند اقدامات سختگیرانه است.»

اورتبرگ در بخش دیگری از بیانیه‌اش می‌گوید که تحویل اولین هواپیمای 777X به سال ۲۰۲۶ موکول شده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات