هیئت ملی روابط کار آمریکا، اپل را به محدود کردن دسترسی کارکنان به اسلک و شبکه‌های اجتماعی متهم کرد

شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک / Tim Cook در داخل لوگو اپل Apple
اپل به محدود‌کردن دسترسی کارکنان به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان اسلک متهم شد.
تبلیغات

به‌روایت رویترز، هیئت ملی روابط کار ایالات متحده (NLRB)، اپل را به دخالت در حق کارگران برای حمایت جمعی از شرایط کاری بهتر با محدودکردن استفاده‌ی آن‌ها از شبکه‌‌های اجتماعی و پیام‌رسان Slack متهم کرد.

هیئت ملی روابط کار آمریکا می‌گوید اپل قوانین نامناسبی در مورد استفاده از اسلک وضع کرده، کارمندی را که از طریق اسلک خواستار بهبود شرایط کاری شده بود به‌طور غیرقانونی اخراج کرده، از کارمند دیگری خواسته تا پست خود را در شبکه‌های اجتماعی حذف کند و این تصور را ایجاد کرده است که کارمندان از طریق شبکه‌های اجتماعی تحت نظارت هستند.

هفته‌ی گذشته نیز NLRB، اپل را به اجبار کارکنان برای امضای قراردادهای محرمانگی، عدم افشا و عدم رقابت که از نظر قانونی غیرمجاز هستند و همچنین اعمال سیاست‌های نامناسب در خصوص تخلفات و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، متهم کرده بود.

اپل در بیانیه‌ای می‌گوید که به حفظ «محیط کار با فضای مثبت و فراگیر» متعهد است و شکایت کارمندان را جدی می‌گیرد: «ما با این ادعاها به شدت مخالفیم و حقایق را در جلسه‌ی دادرسی ارائه خواهیم داد.»

در پاسخ به شکایت هفته‌ی گذشته، اپل ارتکاب هرگونه تخلف را تکذیب کرد و گفت که به حقوق کارمندان خود برای بحث در مورد دستمزد، ساعات کار و شرایط کاری احترام می‌گذارد.

اسلک به کارکنان اجازه می‌دهد چت‌های گروهی ایجاد کنند. این پیام‌رسان در طول همه‌گیری ویروس کرونا به‌عنوان یک انجمن گفت‌وگومحور محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

بر اساس شکایت مطرح‌شده در هیئت ملی روابط کار، اپل سیاستی را اعمال می‌کند که بر اساس آن کارکنان بدون اخذ مجوز از مدیران خود، امکان ایجاد کانال‌های جدید در پلتفرم اسلک را ندارند.

اگر اپل با NLRB سازش نکند، یک قاضی در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۵ (بهمن و اسفند) جلسه‌ی رسیدگی اولیه‌ای را برگزار خواهد کرد. تصمیم قاضی توسط هیئت پنج نفره‌ی کار قابل تجدیدنظر است و در صورت اعتراض، پرونده به دادگاه فدرال ارجاع خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات