کوالکام تا پیش‌ از برگزاری انتخابات آمریکا درباره خرید اینتل تصمیم نمی‌گیرد؛ گزارش بلومبرگ

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو اینتل / Intel روی نمایشگر موبایل روی کیبورد لپ تاپ
به‌ادعای منابع آگاه، کوالکام می‌خواهد پیش از اقدام جدی برای تصاحب اینتل، نتایج انتخابات آمریکا و وضعیت سیاسی این کشور را بررسی کند.
تبلیغات

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی به‌نقل از منابع آگاه می‌نویسد که کوالکام احتمالاً تصمیم‌گیری نهایی درباره‌ی تصاحب اینتل را به پس از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه آینده موکول خواهد کرد. این شرکت ممکن است حتی تا فرارسیدن سال ۲۰۲۵ و آغاز به‌ کار رئیس‌جمهور جدید منتظر بماند.

ظاهراً کوالکام منتظر بررسی وضعیت ژئوپلیتیکی پس از انتخابات آمریکا است و نمی‌خواهد در نتیجه‌ی تحقیقات ضد‌انحصار رگولاتوری‌های ایالات متحده نقره‌داغ شود. عامل تأثیرگذار دیگر رابطه‌ی ایالات متحده با چین پس از آغاز به‌ کار رئیس‌جمهور جدید است.

اینتل اخیراً در گزارشی مالی‌اش اعلام کرد که متحمل ضرر ۱٫۶ میلیارد دلاری شده است؛ اما می‌خواهد با سخت‌کوشی، شرایط را تغییر دهد. برنامه‌ی اینتل شامل تعدیل ۱۵ درصد از نیروهای کار و توقف پروژه‌های بزرگ و فروش برخی از دارایی‌ها به‌منظور جذب سرمایه است. اینتل حتی به واگذاری کسب‌و‌کار تولید تراشه‌ی خود نیز فکر می‌کند.

اینتل در آینده‌ی نزدیک بیش‌ از ۸٫۵ میلیارد دلار بودجه‌ی دولتی در قالب قانون CHIPS آمریکا دریافت خواهد کرد؛ اما به‌منظور استفاده از این بودجه، باید کمی بیشتر منتظر بماند. به‌نظر می‌رسد که تیم آبی شدیداً به بودجه‌ی اضافه نیاز دارد و کوالکام ممکن است از این شرایط نهایت استفاده را ببرد. منابع آگاه گفته‌اند که کوالکام در سکوت خبری، پیشنهاد تصاحب اینتل را به مدیران این شرکت داده است.

اینتل یکی از ستون‌های صنعت نیمه‌هادی آمریکا است و تغییر مالکیت این شرکت تحولات چشمگیری رقم خواهد زد. به همین دلیل، کوالکام پیش از هرگونه اقدام جدی، می‌خواهد شرایط سیاسی کشور را بررسی کند.

کوالکام یکی از بازیگران اصلی معماری آرم است و اینتل توجه ویژه‌ای به معماری x86 نشان می‌دهد. بدین‌ترتیب، اگر اینتل به زیرمجموعه‌ی کوالکام تبدیل شود، بدون شک تحقیقات عمیقی با محوریت اقدامات انحصارگرایانه‌ی دولت آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا و چین انجام خواهد شد.

کوالکام با به‌تأخیرانداختن تصاحب اینتل می‌تواند نتایج عملکرد این شرکت را در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ببیند. ازآنجاکه تغییر شرایط اینتل نیازمند گذر زمان است، انتظار داریم که وضعیت قرمز تیم آبی حتی در فصل سوم نیز پابرجا باشد و همین اتفاق احتمالاً کوالکام را در شرایط بهتری برای تصاحب اینتل قرار خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات