گمرک آمریکا از واردات پهپادهای چینی DJI جلوگیری می‌کند

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
نمایی از یک پهپاد سفید رنگ شرکت DJI در حال پرواز
به‌نظر می‌رسد که دولت آمریکا با بهانه‌ای دیگر، برای فروش پهپادهای DJI به مشتریان آمریکایی کارشکنی می‌کند.
تبلیغات

DJI اعلام کرد که نمی‌تواند تمامی پهپادهای خود را آزادانه به ایالات متحده وارد کند و به‌همین دلیل، جدیدترین پهپادش، Air 3S، درحال‌حاضر به‌فروش نمی‌رسد.

ظاهراً مشکل DJI با گمرک آمریکا به این دلیل نیست که ایالات متحده به‌طور ناگهانی واردات پهپادهای این شرکت را تحریم کرده است، بلکه DJI ادعا می‌کند که محدودیت‌های وارداتی «جزئی از ابتکار گسترده‌تر وزارت امنیت داخلی محسوب می‌شود که به بررسی مبدأ محصولات، به‌ویژه درمورد پهپادهای ساخت چین می‌پردازد.»

DJI با ارسال نامه‌ای خطاب به توزیع‌کنندگان، یکی از دلایل ممکن برای متوقف‌شدن واردات برخی پهپادها توسط DHS را ذکر کرد. این شرکت می‌گوید که اداره‌ی گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده به قانون جلوگیری از کار اجباری درمورد اویغورها (UFLPA) به‌عنوان توجیهی برای مسدودکردن واردات استناد کرده است. DJI ادعا می‌کند که از هیچ کار اجباری برای تولید پهپادها استفاده نکرده است.

در یک پست رسمی که به‌تازگی منتشر شده، DJI همه‌ی این موارد را «سوءتفاهم» می‌نامد و می‌نویسد که در حال ارسال مستنداتی به اداره‌ی گمرک ایالات متحده است تا ثابت کند که هیچ محصولی در منطقه‌ی شینجیانگ چین، جایی که اویغورها (Uyghur) به‌طور اجباری بازداشت شده‌اند و به‌کار گرفته می‌شوند، تولید نمی‌کند. این شرکت همچنین می‌گوید که تمامی محصولات خود را در شنژن یا مالزی می‌سازد.

DJI هم‌اکنون در فهرست نهادهای تحت پوشش UFLPA که توسط وزارت امنیت داخلی آمریکا تدوین می‌شود قرار ندارد، اما قبلاً به‌خاطر اینکه به دولت چین پهپاد فروخته بود به لیست سیاه وزارت بازرگانی اضافه شد.

DJI می‌گوید که مسئله‌ی مرتبط با گمرک، عمدتاً بر پهپادهای تجاری و کشاورزی این شرکت تأثیر گذاشته اما اکنون این شرکت را از فروش پهپاد Air 3S به مشتریان آمریکایی محروم کرده است.

دولت ایالات متحده پیش‌از این نیز بر DJI فشار می‌آورد، اما نه به گونه‌ای که مانع خرید پهپادهای آن توسط فروشگاه‌ها، مصرف‌کنندگان و خلبانان در ایالات متحده شود. اساساً، فهرست نهادهای وزارت بازرگانی ایالات متحده، شرکت‌های آمریکایی را از صادرات فناوری خود به این شرکت چینی منع می‌کند و ایالات متحده گاهی اوقات برخی از نهادهای دولتی را از خرید پهپادهای جدید DJI منع کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات