تغییر بزرگ در تیم مدیریت گوگل؛ رئیس واحدهای جست‌و‌جو و تبلیغات تغییر می‌کند

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت گوگل
گوگل تغییرات بزرگی در تیم مدیریت خود ایجاد می‌کند.
تبلیغات

بنابر گزارش ورج، در یادداشتی که ساندرا پیچای، مدیرعامل گوگل، روز پنجشنبه برای کارمندان منتشر کرد، اعلام شد که پراباکار راگهاوان، معاون ارشد و مسئول بخش‌های جستجو، تبلیغات و سایر بخش‌های مهم، اکنون نقش مدیر ارشد فناوری را برعهده خواهد گرفت.

پیچای در یادداشت خود نوشت: «پراباکار تصمیم گرفته است تا جهش بزرگی در حرفه‌ی خود ایجاد کند. پس از ۱۲ سال رهبری تیم‌های مختلف در گوگل، او به ریشه‌های علوم کامپیوتری خود باز خواهد گشت و نقش مدیر ارشد فناوری گوگل را برعهده خواهد گرفت. در این نقش، او با من و رهبران گوگل همکاری نزدیکی خواهد داشت تا جهت‌گیری و رهبری فنی این شرکت را فراهم کند و فرهنگ برتری فناوری ما را رشد دهد.»

راگهاوان از سال ۲۰۱۸ مسئول تبلیغات و تجارت گوگل بوده است و در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان رئیس جستجوی این شرکت و دستیار صوتی ارتقا یافت. نیک فاکس که بخشی از تیم رهبری راگهاوان بود، جایگزین راگهاوان خواهد شد و بخش‌های جستجو، تبلیغات، جغرافیا و تجارت گوگل را رهبری خواهد کرد. طبق گفته‌ی پیچای، فاکس در راه‌اندازی محصولاتی مانند Google Fi و پیام‌رسانی RCS نقش داشته است.

علاوه‌بر تغییرات مدیریتی، گوگل تغییرات دیگری نیز در ساختار خود اعمال کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به ادغام بخش مسئول برنامه‌ی جمنای با گوگل دیپ‌مایند و ادغام تیم گوگل اسیستنت با اداره‌ی پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها اشاره کرد. این تغییرات باهدف تقویت توسعه‌ی محصولات مبتنی‌بر هوش ‌مصنوعی و تجربه‌ی کاربران صورت‌ گرفته است و گوگل امیدوار است که این اقدامات به بهبود کارایی و نوآوری در محصولاتش منجر شود.

تغییرات گوگل در برحه‌ی مهمی برای این شرکت رخ می‌دهد؛ درحالی‌که از یک‌سو در تلاش است جایگاه خود را به‌عنوان بازیگری مهم در عرصه‌ی هوش مصنوعی ثبیت کند؛ از سوی دیگر با این احتمال نیز روبه‌روست که دولت ایالات متحده پس از اعلام انحصارطلبی کسب‌وکار جستجوی گوگل، این شرکت را تجزیه کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات