مدیر ارشد آمازون خطاب به کارمندان: به محل کار برگردید یا استعفا دهید

جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
لوگو آمازون
مدیر ارشد آمازون به کارمندان توضیح داد که اگر از کار حضوری ناراضی هستید، می‌توانید از شرکت کناره‌گیری کنید.
تبلیغات

بنابر گزارش رویترز، آمازون اخیراً اعلام کرد که تمامی کارمندان باید از ژانویه ۲۰۲۵ (دی و بهمن ۱۴۰۳) به‌طور کامل به دفتر بازگردند. این سیاست جدید به‌دلیل نیاز به افزایش همکاری و نوآوری در دفتر کار اعمال شده است.

مت گارمن، مدیرعامل خدمات تحت وب آمازون یا AWS، به کارمندان توضیح داد که اگر از این سیاست ناراضی هستند، می‌توانند از شرکت کناره‌گیری کنند و به‌دنبال فرصت‌های شغلی دیگری باشند که امکان دورکاری را فراهم می‌کنند.

گارمن در اطلاعیه‌ای به کارمندان اعلام کرد که این تصمیم باهدف افزایش تعاملات رودررو و تقویت فرهنگ کاری شرکت اتخاذ شده است. او بیان کرد که همکاری در محیط حضوری می‌تواند منجر‌به نوآوری‌های بیشتر و بهره‌وری بالاتر شود. این سیاست جدید آمازون نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت برای بازگشت به رویکردهای کاری پیش از دوران پاندمی کرونا است.

بااین‌حال، جدیدترین سیاست کاری آمازون با واکنش‌های متفاوتی از سوی کارمندان مواجه شده است. برخی از کارمندان معتقدند که بازگشت به دفتر می‌تواند به بهبود عملکرد و افزایش همکاری‌ها کمک کند، درحالی‌که برخی دیگر معتقدند که کار از راه دور نیز می‌تواند به همان اندازه مؤثر باشد و این سبک کارکردن به آن‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری در کار و زندگی شخصی‌شان می‌دهد.

گارمن اولین و آخرین مدیرعامل فناوری نیست که روی حضور در دفتر پافشاری می‌کند؛ چراکه اوایل امسال نیز گزارش شد که دل به کارمندانش گفته است اگر به دفتر نیایند، برای ارتقای شغلی درنظر گرفته نمی‌شوند. یا در موردی دیگر، مدیرعامل شرکت Nothing نیز به تمام نیروها‌ی خود گفت که اگر کار حضوری را نمی‌پذیرند، برای کار در دیگر شرکت‌ها رزومه ارسال کنند.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که دورکاری برای اکثر افراد از بین نخواهد رفت. مطالعات نشان می‌دهد که اکثر کارمندان دورکار اگر مجبور شوند به دفتر برگردند، استعفا خواهند داد. در نهایت، سیاست جدید آمازون برای بازگشت به دفتر، باهدف افزایش همکاری و نوآوری در محیط کاری، نشان‌دهنده تغییرات عمده در رویکردهای کاری شرکت‌های بزرگ پس‌از دوران پاندمی است. این تصمیم می‌تواند به بهبود بهره‌وری و کیفیت کار کمک کند و درعین‌حال، واکنش‌های مختلفی از سوی کارمندان را به‌همراه داشته باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات