میرا موراتی، مدیر ارشد سابق OpenAI برای راه‌اندازی استارتاپ جدید هوش مصنوعی، سرمایه جذب می‌کند

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
میرا موراتی مدیر ارشد فناوری OpenAI در مراسم رونمایی GPT-4o
براساس گزارشی تازه، مدیر ارشد سابق OpenAI در حال جذب سرمایه برای تأسیس استارتاپی جدید است.
تبلیغات

رویترز به‌نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری سابق OpenAI، در حال جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر برای استارتاپ جدید هوش مصنوعی خود است.

گفته می‌شود استارتاپ جدید موراتی با هدف توسعه‌ی محصولات هوش مصنوعی مبتنی‌بر مدل‌های اختصاصی تأسیس خواهد شد. هنوز مشخص نیست که موراتی شخصاً عهده‌دار نقش مدیرعاملی این استارتاپ نوپا خواهد بود یا خیر.

یکی از منابع آگاه می‌گوید که با توجه به شهرت موراتی و نیاز به سرمایه‌گذاری کلان برای آموزش مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی، استارتاپ نوپای او می‌تواند بیش از ۱۰۰ میلیون دلار جذب سرمایه کند. البته این منبع تأکید کرده که مذاکرات هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارند و اعداد، نهایی نشده‌اند.

احتمال مشارکت بارت زوف، پژوهشگر برجسته‌ای که همزمان با میرا موراتی از OpenAI جدا شد، در این سرمایه‌گذاری جدید وجود دارد. اینفورمیشن پیش‌تر گزارش داده بود که زوف در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد استارتاپی جدید است.

موراتی در OpenAI بیش از ۶ سال را صرف هدایت پروژه‌های تحول‌آمیز مانند ChatGPT و DALL-E کرد. او چهره‌ای کلیدی در همکاری چند میلیارد دلاری OpenAI با مایکروسافت بود.

پیشرفت چشمگیر موراتی در OpenAI نام او را به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مدیران در زمینه‌ی هوش مصنوعی تثبیت کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات