محکومیت ۳۱۵ میلیون دلاری وسترن دیجیتال به‌دلیل نقض پتنت امنیت داده

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
لوگو وسترن دیجیتال روی ساختمان شیشه‌ای
وسترن دیجیتال به‌دلیل نقض پتنت‌های امنیت داده، ۳۱۵ میلیون دلار جریمه شد.
تبلیغات

وسترن دیجیتال، یکی از غول‌های صنعت ذخیره‌سازی اطلاعات، به‌دلیل استفاده‌ی غیرمجاز از فناوری امنیت داده‌‌ی متعلق به شرکتی دیگر، محکوم به پرداخت جریمه‌ی ۳۱۵٫۷ میلیون دلاری شده است؛ حکمی که توسط هیئت‌منصفه‌ی دادگاه فدرال کالیفرنیا صادر شد.

هیئت‌منصفه‌ی دادگاه فدرال، وسترن دیجیتال را به‌دلیل استفاده‌ی غیرمجاز از فناوری رمزنگاری داده‌ که متعلق به شرکت SPEX Technologies است، محکوم کرد. به گفته‌ی وکیل SPEX، چندین محصول هارد دیسک با رمزنگاری خودکار وسترن دیجیتال، پتنت‌ SPEX را در زمینه‌ی نوآوری‌های رمزنگاری داده نقض کرده‌اند.

به‌گزارش رویترز، SPEX مستقر در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۶، شکایتی علیه وسترن دیجیتال به جریان انداخت و ادعا کرد که حق اختراع مورد بحث را از شرکت رمزنگاری Spyrus خریداری کرده است؛ شرکتی که فناوری رمزگذاری ارتباطات حساس را توسعه داده بود.

سوی پونتیوس، یکی از بنیان‌گذاران Spyrus، از رأی هیئت‌منصفه ابراز خرسندی کرد. مارک فنستر، وکیل ارشد SPEX نیز رأی دادگاه را تأییدی بر حقانیت پونتیوس و پشتکار او دانست. سخنگوی وسترن دیجیتال می‌گوید که این شرکت با حکم دادگاه مخالف است و می‌خواهد در صورت لزوم درخواست تجدیدنظر کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات