ویوو برای نخستین‌بار در بازار هند از شیائومی و سامسونگ پیش افتاد

شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
پنل پشتی ویوو Y200 رنگ نارنجی در وسط صحرا
فروش ویوو در بازار هند برای نخستین‌بار از شیائومی و سامسونگ عبور کرد.
تبلیغات

بنابر گزارش Canalys، ویوو در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ به‌عنوان پادشاه بی‌رقیب بازار گوشی‌های هوشمند هند ظاهر شد و توانست از سهم بازار شیائومی و سامسونگ در این کشور عبور کند.

ویوو در این دوره ۹٫۱ میلیون دستگاه با سهم بازار ۱۹ درصد فروخت که جهشی چشمگیری درمقایسه‌با سهم ۱۷ درصدی آن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ است. در‌حالی‌که ویوو صدرنشینی خود در بازار هند را جشن می‌گیرد، شیائومی و سامسونگ با واقعیت متفاوتی روبه‌رو هستند.

شیائومی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، با فروش ۷٫۸ میلیون دستگاه گوشی شیائومی و سهم بازار ۱۷ درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. اگرچه این رقم در‌مقایسه‌با سال گذشته اندکی افزایش یافته است، سهم بازار آن به‌طور کلی ۱ درصد کاهش یافته است.

موقعیت سامسونگ در هند، داستانی از جنس کاهش مداوم را روایت می‌کند. این غول کره‌ای که زمانی صدرنشین  بازار هند بود، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ با فروش ۷٫۵ میلیون دستگاه گوشی سامسونگ، تنها ۱۶ درصد سهم بازار را ازآنِ خود کرد. این کاهش درمقایسه‌با سهم بازار ۱۸ درصدی و فروش ۷٫۹ میلیون دستگاه در دوره مشابه سال گذشته بررسی می‌شود. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در بازار رقابتی هند، به‌طور مداوم در‌حال از‌دست‌دادن جایگاه خود است.

به‌طور کلی، شیائومی و سامسونگ برای حفظ سهم بازار خود در هند با مشکلات جدی مواجه هستند. افزایش رقابت و تغییرات سریع در فناوری و انتظارات زیاد مصرف‌کنندگان، ازجمله این مشکلات هستند. این دو شرکت برای حفظ جایگاه خود باید نوآوری بیشتری کنند و کیفیت محصولاتشان را بهبود ببخشند و خدمات پس‌از‌فروش بهتری ارائه دهند.

برند اوپو نیز با ۶٫۳ میلیون دستگاه گوشی اوپو فروخته‌شده و سهم بازار ۱۳ درصدی، رشد درخورتوجه ۴۳ درصدی را درمقایسه‌با سال گذشته تجربه و بدین‌ترتیب، جایگاه چهارم را ازآنِ خود کرد. درمقابل، ریلمی با فروش ۵٫۳ میلیون دستگاه و سهم بازار ۱۱ درصدی، به‌طور کلی کاهش ۸ درصدی فروش را درمقایسه‌با سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ تجربه کرد و جایگاه پنجم تعداد گوشی‌های فروخته‌شده در بازار هند را به‌دست آورد.

به‌طور‌ کلی، بازار گوشی‌های هوشمند هند رشد سالم ۹ درصد در سال را تجربه کرد و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ به مجموع ۴۷٫۱ میلیون دستگاه فروخته‌شده رسید. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این بازار در سال ۲۰۲۵ نیز به رشد متوسط تک‌رقمی خود ادامه خواهد داد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات