ادعای بلومبرگ به‌نقل از مدیر اپل: جاه‌طلبانه‌ترین نقشه راه تاریخ آیفون تدوین شده است

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۶ پرو مکس اپل نمای پشتی مدل تیتانیوم صحرایی
مدیران اپل به‌گونه‌ای اغراق‌آمیز از جاه‌طلبانه‌ترین آیفون‌های تاریخ اپل برای آینده سخن می‌گویند.
تبلیغات

براساس یادداشت فاش‌شده از جان ترنوس، رئیس بخش سخت‌افزار اپل، ممکن است در آستانه‌ی موج بزرگی از نوآوری در گوشی آیفون باشیم.

مارک گرمن، افشاگر نام‌آشنا، در مقاله‌ی اخیر خود به چند ترفیع مهم در تیم سخت‌افزار اپل اشاره کرد. این تیم که تحت‌رهبری جان ترنوس فعالیت می‌کند، سه کارمند فعلی را به سطح نایب‌رئیس ارتقا می‌دهد. یکی از آن‌ها ریچارد دین است که به نایب‌رئیس طراحی محصول برای آیفون تبدیل می‌شود.

گرمن می‌نویسد: «ترنوس در یادداشتی به گروه مهندسی اپل گفت که دین مسئول نقشه‌ی راه آینده‌ی آیفون است و مدل‌های نسل بعد آن را جاه‌طلبانه‌ترین محصولات اپل نامید. او گفت که دین در کمک به پیشبرد آینده‌ی هیجان‌انگیز این محصول تاریخ‌ساز ادامه می‌دهد.»

عبارت «جاه‌طلبانه‌ترین» ادعای بزرگی برای محصولی با این تاریخچه‌ی طولانی به‌شمار می‌آید. کوپرتینویی‌ها گاهی اوقات در اظهارات عمومی خود اغراق‌آمیز صحبت می‌کنند؛ اما کلمات ترنوس که بخشی از یادداشت داخلی هستند، به آن‌ها وزن بیشتری می‌دهد.

پیش‌بینی‌های ترنوس با برخی از شایعات قبلی هم‌خوانی دارند. به‌عنوان مثال، انتظار می‌رود که آیفون ۱۷ ایر سال آینده فوق‌باریک باشد و طراحی رادیکال جدیدی را با یک دوربین پشتی واحد معرفی کند.

انتظار داریم در سال ۲۰۲۶ و بعد‌ازآن، اولین آیفون تاشدنی را ببینیم. این گوشی مکانیزم تاشوندگی شبیه‌ به گوشی‌های گلکسی زد فلیپ سامسونگ و ابعادی مشابه آیفون‌های معمولی در حالت باز خواهد داشت.

زمان‌بندی محصولات همیشه می‌تواند تغییر کند؛ اما اگر پیش‌بینی‌ها درست باشند، در دو سال آینده شاهد دو تغییر عمده برای آیفون خواهیم بود. این تغییرات را به ارتقای هوش اپل در سال جاری اضافه کنید و می‌توان گفت که این زمان به‌ویژه برای آیفون هیجان‌انگیز خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات