تهیه‌کننده فیلم Blade Runner 2049 از ایلان ماسک شکایت کرد

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ایلان ماسک / Elon Musk در حال فکر کردن نیم رخ
تهیه‌کننده‌ی فیلم Blade Runner 2049 به‌دلیل نقض حق مالکیت از ایلان ماسک شکایت کرد.
تبلیغات

ایلان ماسک در مراسم معرفی سایبرکب، تاکسی رباتیک تسلا، تصویری به‌نمایش گذاشت که به‌شدت شبیه صحنه‌ای از فیلم Blade Runner 2049 بود. این شباهت باعث شد تا شرکت Alcon Entertainment، تهیه‌کننده‌ی فیلم، ماسک و تسلا را به نقض حق مالکیت متهم کند.

به‌گزارش نیویورک تایمز، Alcon Entertainment ادعا می‌کند ماسک از تصاویری استفاده کرده است که با هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند و به‌شدت به صحنه‌های فیلم شباهت دارند؛ از‌جمله تصویری که شباهت زیادی به رایان گاسلینگ دارد.

خودرو و یک مرد در پس‌زمینه‌ی منظره‌ی شهر
مردی ایستاده روی تپه‌ی خاکی درحال نگاه به برج‌های شهری در دور دست

Alcon Entertainment استفاده‌ی تسلا از هوش مصنوعی برای خلق تصاویری تقریباً یکسان با صحنه‌های فیلم را «اقدامی مغرضانه و عمدی» خواند. این شرکت استدلال می‌کند که با ارتباط‌دادن معرفی سایبرکب با فیلم یادشده، تسلا رویداد را برای مخاطبان جهانی جذاب‌تر و به‌طور غیرقانونی از برند «بلید رانر ۲۰۴۹» برای فروش بیشتر خودروهای خود استفاده کرده است.

آلکون در دادخواست خود ادعا کرده است که اقدام تسلا تأثیر مالی درخورتوجهی بر شرکت گذاشته است. وی اقدامات شرکت ماسک را «سرقت اقتصادی بزرگ» توصیف کرده است. دلیل این ادعا مذاکرات فعلی Alcon با شرکای بالقوه خودرویی برای سریال تلویزیونی Blade Runner 2099 است.

Alcon رفتارهای پرحاشیه، سیاسی، بی‌ثبات و خودسرانه‌ی ماسک را که گاه به‌سمت نفرت‌ورزی گرایش دارند، عاملی برای دوری هر برند محافظه‌کار از همکاری با تسلا دانسته است. این شرکت به‌صراحت اعلام کرده که مخالف هرگونه همکاری با ماسک است و خودِ ماسک شخصاً از رد درخواست Alcon آگاهی داشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات