خالق ChatGPT نخستین اقتصاددان ارشد خود را استخدام کرد

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
لوگو OpenAI اوپن ای آی در پس زمینه بنفش
خالق ChatGPT اولین اقتصاددان ارشد خود را استخدام کرد.
تبلیغات

OpenAI، آرون چاترجی، نخستین اقتصاددان ارشد خود را استخدام کرد. چاترجی قبلاً اقتصاددان ارشد وزارت بازرگانی در دولت جو بایدن و اقتصاددان ارشد در شورای مشاوران اقتصادی باراک اوباما بود.

براساس بیانیه‌ی رسمی OpenAI، چاترجی که استاد تجارت و سیاست عمومی در دانشگاه دوک است، در OpenAI به مطالعه‌ی تأثیرات اقتصادی هوش مصنوعی خواهد پرداخت و تحقیقات درمورد چگونگی تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر رشد اقتصادی و چشم‌اندازهای شغلی را رهبری خواهد کرد.

چاترجی در هماهنگی اجرای قانون CHIPS دولت بایدن مشارکت داشت. به‌موجب این قانون، ۲۸۰ میلیارد دلار بودجه برای توسعه‌ی تراشه در خاک آمریکا تخصیص داده شد. درک او از این پروژه و ارتباطات سیاسی‌اش می‌تواند به OpenAI در روند تلاش برای طراحی تراشه‌ی اختصاصی خود کمک کند.

پیش‌تر اسکات اسکولز، معاون سابق دادستان کل و رئیس انطباق شرکت اوبر، به عنوان مدیر ارشد جدید OpenAI منصوب شد. این انتصاب در کنار استخدام آرون چاترجی نشان از تقویت تیم رهبری OpenAI در حوزه‌های مختلف دارد.

اسکولز در نقش جدید خود، با همکاری هیئت‌مدیره و تیم‌های مختلف OpenAI، بر رعایت الزامات قانونی و اخلاقی در کلیه‌ی فعالیت‌های OpenAI نظارت خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات