جهش ۴۲ درصدی هواوی در بازار موبایل چین؛ فروش آیفون ۰٫۳ درصد افت کرد

جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
لوگوی XMage روی پیورا ۷۰ اولترا هواوی / Huawei Pura 70 Ultra
فروش گوشی‌های هوشمند هواوی با جهش چشمگیر ۴۲ درصدی در سه‌ ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ همراه شد.
تبلیغات

رویترز به‌نقل از اپل گزارش داد که فروش آیفون در چین در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ با کاهش ۰٫۳ درصدی مواجه شده، درحالی‌که هواوی، رشد چشمگیر ۴۲ درصدی ثبت کرده است. رشد هواوی و کاهش فروش آیفون نشان‌دهنده‌ی تشدید رقابت در بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند جهان است.

بر اساس داده‌های شرکت پژوهشی IDC، اپل در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ با کاهش سهم ۰٫۵ درصدی نسبت‌به سال گذشته، به رتبه‌ی دوم با سهم بازار ۱۵٫۶ درصدی دست یافت. درهمین‌حال، سهم بازار هواوی با افزایش ۴٫۲ درصدی به ۱۵٫۳ درصد رسید و در جایگاه سوم قرار گرفت.

ویوو که عمدتاً گوشی‌های ارزان قیمت می‌فروشد، با سهم بازار ۱۸٫۶ درصد در صدر بازار چین قرار گرفت.

بازگشت قدرتمند هواوی به بازار عمدتا نتیجه‌ی معرفی سری میت ۶۰ با تراشه‌ی اختصاصی کرین است. غول فناوری چینی با معرفی سری پیورا ۷۰ در سال جاری میلادی به موفقیت خود افزود.

اپل در چین با برخی موانع از جمله محدودیت‌های استفاده از آیفون از سوی برخی از نهادهای دولتی، مواجه شده است. اپل از آن زمان تلاش کرده تا با ارائه‌ی تخفیف‌های گوناگون، چینی‌ها را به خرید آیفون ترغیب کند.

داده‌های جدید شرکت Counterpoint نشان می‌دهند که سری آیفون ۱۶ با استقبال مناسبی در بازار چین مواجه شده‌اند و فروش آن‌ها در سه هفته‌ی اول پس از عرضه، ۲۰ درصد نسبت‌به سری آیفون ۱۵ افزایش یافته است.

در مجموع، فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۲۴ با رشد ۳٫۲ درصدی به ۶۸٫۷۸ میلیون دستگاه رسید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات