نوید شهریاری، قائم‌مقام کارکشته اینتل، مدیر واحد توسعه فناوری آبی‌ها شد

شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
لبخند نوید شهریاری
مهندس باتجربه‌ی ایرانی موفق شد یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های شغلی در اینتل را از آن خود کند.
تبلیغات

نوید شهریاری، قائم‌مقام کهنه‌کار اینتل، به‌عنوان جانشین آنه کلاهر، مدیر واحد توسعه‌ی فناوری تیم آبی انتخاب شد.

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل در میان کارمندان خود اعلام کرد که اکنون شهریاری به‌صورت مشترک کارهای مهندسی طراحی اینتل را از آریزونا اداره می‌کند. این انتخاب در شرایط بحرانی اینتل رخ می‌دهد؛ زمانی که تیم آبی در حال به‌ثمر رساندن نسل جدید فناوری 18A است.

نوید شهریاری، دانش‌آموخته‌ی کارشناسی ارشد دانشگاه ایالتی آریزونا در رشته‌های مواد و مهندسی تولید است. او از سال ۱۹۸۹ وارد اینتل شد و در حال حاضر به‌عنوان قائم‌مقام و مدیر مشترک مهندسی طراحی این شرکت فعالیت می‌کند. او نقش مهمی در ارتباط میان طراحی معماری، فرایند ساخت و تولید انبوه پردازنده‌های اینتل برعهده دارد.

اینتل پس از ناامیدشدن از فرایند دو نانومتر، به لیتوگرافی 18A روی آورد تا بتواند با ساخت تراشه‌های سفارشی در کسب‌وکار اینتل فاندری، جلوی افت ارزش سهام خود را بگیرد. این شرکت می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند تراشه‌هایی در خط مقدم صنعت تولید کند.

سخنگوی اینتل در مصاحبه با مجله‌ی اورگن‌لایو بیان کرد: «نوید از جایگاه فعلی خود به بخش توسعه‌ی فناوری منتقل خواهد شد، با این انتظار که روزی مسئول آن واحد شود. او مسئولیت‌های جدیدی را بر عهده می‌گیرد تا برای تصاحب کامل مدیریت توسعه‌ی فناوری آماده شود.»

نوید شهریاری از این پس به‌عنوان رئیس بخش توسعه‌ی فناوری اینتل باید خطوط تولید 18A را مدیریت کند. گلسینگر هفته‌ی گذشته تأکید کرد که تراشه‌های 18A طبق برنامه در سال آینده به مرحله‌ی تولید انبوه خواهند رسید.

اینتل از گفتن اینکه آیا شهریاری از آریزونا به هیلزبورو، محل استقرار پیشرفته‌ترین کارخانه‌های شرکت منتقل خواهد شد یا نه، خودداری کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات