اپل به جمع ۵ گوشی‌ساز برتر بازار چین برگشت

شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
آیفون ۱۶ در برابر آیفون ۱۳
هواوی در بازار گوشی‌های هوشمند چین، یک پله عقب‌تر از اپل ایستاد.
تبلیغات

گزارش CNBC براساس داده‌های IDC نشان می‌دهد که اپل در سه‌‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴ توانست با عرضه‌ی آیفون ۱۶ به جمع پنج فروشنده‌ی برتر گوشی‌های هوشمند در چین تبدیل شود و جایگاه دوم را ازنظر سهم بازار ازآنِ خود کند.

اپل اکنون ۱۵٫۶ درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که در سه‌‌ماهه‌ی سوم سال گذشته ۱۶٫۱ درصد از سهم بازار را در اختیار داشت. میزان عرضه‌ی محصولات اپل به چین درمقایسه‌با سال گذشته تغییری نکرده است.

هواوی با در اختیار داشتن ۱۵٫۳ از سهم بازار در جایگاه سوم قرار دارد. عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند هواوی در چین درمقایسه‌با مدت مشابه در سال گذشته، ۴۲ درصد افزایش یافته است؛ چراکه این شرکت قصد دارد جایگاه خود در بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان را احیا کند.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۴، ویوو توانست با ۱۸٫۶ درصد از سهم بازار چین جایگاه اول را ازآنِ خود کند. این شرکت رشد سالانه‌ی ۲۱٫۵ درصدی را تجربه کرده است. شیائومی و آنر به‌ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم قرار دارند.

در سال گذشته، غول فناوری چینی با عرضه‌ی گوشی هواوی مدل میت ۶۰ وارد رقابت شدیدی با اپل شد. هواوی گوشی میت ۶۰ را با تراشه‌‌ی اختصاصی کرین وارد بازار کرد. در چند سال گذشته، این شرکت باتوجه‌به تحریم‌های ایالات متحده برای دسترسی به تراشه‌های پیشرفته صنعت نیمه‌‌هادی و نرم‌افزار با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که کسب‌وکار گوشی‌های هوشمندش را با مشکل مواجه می‌کند.

هواوی بعد از میت ۶۰، گوشی تاشدنی سه‌تکه‌ی میت XT آلتیمیت را روانه‌ی بازار کرد. افزایش فروش گوشی‌های هواوی در چین، اپل را در یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای جهان زیر فشار قرار داد؛ تا حدی که غول فناوری اهل کوپرتینو جایگاه خود در بین پنج شرکت گوشی‌ساز برتر در بازار چین را در سه‌‌ماهه‌ی دوم سال از دست داد.

هواوی اکنون چهار فصل متوالی است که رشد حداقل دورقمی را ثبت می‌کند. انتظار می‌رود اولین گوشی تاشو سه‌تکه‌ی جهان بازار گوشی‌های تاشدنی را پیشرفت دهد. اپل امیدوار است بتواند با سری آیفون ۱۶ و قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence به بازار چین بازگردد.

اپل اعلام کرد که هوش مصنوعی Apple Intelligence در پاییز سال جاری در ایالات متحده عرضه خواهد شد؛ اگرچه به‌دلیل مقررات چین، هنوز زمان دقیق عرضه‌ی هوش مصنوعی اپل در این کشور مشخص نشده است. رقبای چینی اپل ازجمله هواوی و اوپو و آنر در غیاب اپل اینتلیجنس، قابلیت‌های هوش مصنوعی خود را تبلیغ می‌کنند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در هفته‌ی جاری از چین بازدید کرد و با مقا‌های ارشد دولتی و مدیران شرکت‌های فناوری این کشور دیدار کرد. این دیدار می‌تواند تلاشی برای تقویت مشارکت با شرکت‌های چینی، برای را‌ه‌اندازی هوش مصنوعی اپل در این کشور باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات