بازگشت پرقدرت سامسونگ به بازار گوشیهای تاشدنی
سامسونگ اولین برندی در جهان بود که گوشی تاشدنی در مقیاس تجاری را با نام گلکسی فولد 5G معرفی کرد. از آنجا که غول فناوری کرهی جنوبی تنها شرکتی بود که چنین گوشیای ارائه میداد، توانست رهبری بازار گوشیهای تاشدنی را در سطح جهان بر عهده بگیرد.
بعد از سامسونگ، برندهای دیگری بهویژه از چین محصولات تاشدنی جذاب و با کیفیتی را به بازار آوردند و موفق شدند نظر مشتریان گوشی تاشدنی را به خود جلب کنند. بههمیندلیل، استقبال از خرید گوشی سامسونگ در بازار جهانی گوشیهای تاشو در سالهای اخیر بهتدریج کاهش یافته است.
در سهماههی دوم ۲۰۲۴، سهم غول فناوری کرهی جنوبی از تاشدنیها فقط ۱۶٫۴ درصد بود. موتورلا در فاصلهی نزدیک با سهم ۱۵٫۶ درصدی قرار داشت. این دو برند بهقدری نزدیک بودند که احتمال از دستدادن جایگاه رهبری سامسونگ دور از ذهن نبود. اکنون گفته میشود کرهایها با قدرت بیشتری به بازار گوشیهای تاشدنی بازگشتهاند.
طبق گزارش شرکت دادههای بینالمللی (IDC)، سامسونگ در سهماههی سوم سال جاری میلادی ۵۱٫۲ درصد از بازار خرید گوشی های تاشدنی را تصاحب کرد که جهش چشمگیری از مقدار ۱۶٫۴ درصد محسوب میشود. سهم بازار موتورولا نیز به ۱۵٫۱ درصد کاهش یافت و همچنان در جایگاه دوم قرار دارد.
سامسونگ بهلطف گوشیهای گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ توانسته است با فاصلهی زیادی جلوتر از رقبای خود قرار بگیرد. زد فولد ۶ سبکترین و باریکترین فولد سامسونگ تابهامروز بهحساب میآید و ابعاد نمایشگر آن نسبتبه زد فولد ۵ تناسب بهتر و کشیدگی کمتری دارد. در بررسی گلکسی زد فولد ۶ دیدیم که پیشرفتهای میلیمتری این گوشی، تأثیر چشمگیری بر پریمیومتر شدن حسوحال آن گذاشته است.
همانطور که در نمودار دیده میشود، سهم گوشی شیائومی در بازار جهانی گوشیهای تاشدنی، پس از معرفی سری میکس فلیپ از زیر یک درصد در فصل دوم به ۶٫۳ درصد در فصل بعد افزایش پیدا کرد. علاوهبر این، سهم آنر و هواوی در حد فاصل همین بازهی زمانی افت حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.
نظرات