فوربز بهدلیل سیاستهای اسپم گوگل، همکاری با نویسندگان فریلنس را قطع میکند
بهگزارش ورج، فوربز اعلام کرده است که استخدام فریلنسرها برای تولید محتوا در بخش بررسی محصولات خود موسومبه Forbes Vetted را قطع میکند. یکی از سردبیران فوربز، سیاست «سوءاستفاده از شهرت سایت» گوگل را بهعنوان دلیل این تغییر مطرح کرده است.
سوءاستفاده از شهرت سایت که به آن سئوی انگلی (Parasite SEO) نیز گفته میشود، به معنای انتشار حجم زیادی از محتوای نامربوط یا خارج از موضوع توسط وبسایت است تا از قدرت رتبهبندی و شهرت سایت اصلی در جستوجوی گوگل بهرهبرداری کند. گاهی اوقات این محتوای اسپم توسط شرکتهای تبلیغاتی تولید میشود که برای تولید حجم زیادی از محتوای مناسب برای سئو قرارداد دارند.
بسیاری از رسانههای خبری از فریلنسرها برای نوشتن استفاده میکنند. در این جهت، نویسندگان قراردادی زیادی برای فوربز محتوا تولید میکنند. بسیاری از این نویسندگان، خبرنگاران معتبری هستند که گزارشهای عمیق و عادلانهای را ارائه میدهند، اما در کنار آنها هزاران بازاریاب، مدیرعامل و کارشناسان خارجی حضور دارند که میتوانند هر محتوای مشکوکی را که صرفاً برای موتور جستوجو بهینهشده است در سایت فوربز منتشر کنند.
گوگل با بهروزرسانیهای اخیر الگوریتم خود که ماه گذشته انجام شد، بهشدت روی شناسایی و کاهش رتبهی محتواهای اسپم که بیشاز حد از کلمات کلیدی استفاده میکنند تمرکز کرده است.
Forbes Vetted همچون سایتهای بررسی محصول دیگر، هربار که خوانندهای با استفاده از لینکهای موجود در مقالات این رسانه خریدی انجام میدهد، درآمد کسب میکند.
یکی از نویسندههای فریلنسر فوربز که از توقف کار خود مطلع شده است، میگوید که فرآیند ویرایش مقالاتش بسیار سختگیرانه بود؛ بهگونهای که محصولات را آزمایش میکردند، چندبار روی مطلب ویرایش انجام میدادند و با منابع مصاحبه میکردند. علاوهبر توقف کار، به نویسنده گفته شده است که برخی از نوشتههایش ممکن است نیاز به بازنویسی و انتشار مجدد توسط یکی از نویسندگان داخلی داشته باشد.
سیاستهای اسپم گوگل بیان میکنند که وجود محتوای فریلنسر بهتنهایی موجب سوءاستفاده از شهرت سایت نمیشود؛ بلکه تنها در صورتی نقض محسوب میشود که آن محتوا بهمنظور بهرهبرداری از سیگنالهای رتبهبندی سایت طراحی شده باشد.