راهنمای خرید برای دانشجوهای خوابگاهی

دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
لیست خرید دانشجویان خوابگاهی
در راهنمای خرید برای دانشجوهای خوابگاهی، تمام لوازمی را که برای رفتن به خوابگاه دانشجویی نیاز دارید، معرفی خواهیم کرد.
تبلیغات

زندگی خوابگاهی، برای اکثر افراد اولین تجربه‌ی دوری از خانه و خانواده به‌حساب می‌آید که البته زندگیِ به‌غایت هیجان‌انگیز،‌ منحصربه‌فرد و گاهی دشواری است؛ اما اگر پیش از حضور در خوابگاه، تمام لوازم موردنیازتان را خریداری کرده باشید، آغاز این سفر شیرین چندساله برایتان آسان‌تر خواهد بود.

پیش از این در زومیت، در مقاله‌ی راهنمای خرید برای دانشجویان ترم اولی، تمام لوازمی را که برای دانشگاه رفتن نیاز دارید، مرور کردیم؛ اما برای افرادی که در دانشگاهی دور از محل زندگی‌شان پذیرفته‌ شده‌اند، این لوازم تا حدی متفاوت‌تر خواهند بود. ازاین‌رو، تصمیم گرفتیم راهنمای خرید برای دانشجویان خوابگاهی را نیز مدنظر قرار دهیم.

لیست لوازم موردنیاز برای دانشجویان خوابگاهی

  • لپ‌تاپ
  • گوشی هوشمند
  • پاوربانک
  • هدفون بی‌سیم
  • مودم همراه
  • هارد اکسترنال
  • فلش مموری
  • چراغ مطالعه
  • سشوار
  • چمدان
  • اتو بخار
  • کتاب و وسایل تزئینی
  • لوازم آشپزی
  • لوازم خواب و وسایل بهداشتی

لپ تاپ

بهترین لپ تاپ های ایسوس تا ۳۰ میلیون تومان ویووبوک پرو

با لپ‌تاپ می‌توانید تمام پروژه‌های دانشجویی، انتخاب واحد و به‌طور کلی تمام کارهایی را که به دسترسی اینترنت نیاز دارند، به‌آسانی در محیط خوابگاه و بدون رفتن به دانشگاه انجام دهید. افزون‌براین، طبعاً در محیط خوابگاه اوقات فراغت خواهید داشت و می‌توانید با دوستانتان به تماشای فیلم بنشینید یا سریال‌های موردعلاقه‌تان را دنبال کنید.

یکی از بهترین لپ‌تاپ‌هایی که می‌توان خریداری کرد، ایسوس VivoBook Pro M6500QH با پردازنده‌ی Ryzen 5 5600H، رم ۸ گیگابایتی، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD از نوع NVMe و باتری ۵۰ وات‌ساعتی است. قیمت لپ تاپ ایسوس VivoBook Pro بین بازه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان قرار دارد. برای مشاهده‌ی مدل‌های بیشتر، حتماً از مقاله‌ی بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی دیدن کنید.

گوشی هوشمند

گوشی A54 سامسونگ

اگر فکر می‌کنید تلفن همراهتان عملکرد سابق را ندارد و شاید در طول تحصیل شما را به دردسر بیندازد، پیش از حضور در خوابگاه، به‌ فکر خرید گوشی جدید باشید؛ زیرا گوشی هوشمند، تنها راه ارتباطی شما برای ارتباط با دنیای اطراف خواهد بود و از سویی، این وسیله قرار است تمام لحظات خاطره‌انگیز حضور در خوابگاه را ثبت کند.

نیازی نیست برای خرید گوشی بودجه‌ی بالایی را در نظر بگیرید، درواقع همین‌ که بتواند نیازهای شما را به بهترین شکل پاسخ دهد کافی خواهد بود. پیشنهاد ما گوشی گلکسی A54، میان‌رده‌ی جذاب سامسونگ با قیمت تقریبیِ ۱۴ میلیون تومان است. در مقاله‌ی بهترین گوشی های موبایل بازار ایران نیز می‌توانید مدل‌های موجود در بازار را براساس قیمت گوشی هوشمند از ۳ تا ۵۰ میلیون مشاهده کنید.

پاوربانک

پاوربانک انکر مدل PowerCore III Elite A1291

در محیط خوابگاه طبیعتاً به پریز برق برای شارژ تلفن‌همراه یا لپ‌تاپ دسترسی خواهید داشت؛ بااین‌حال، بد نیست برای مواقعی که در دانشگاه حضور دارید، همواره یک پاوربانک همراه خود داشته باشید تا اگر قرار است زمان زیادی را در دانشگاه سپری کنید، برای شارژ گوشی به دردسر نیفتید.

پاوربانک انکر مدل PowerCore III Elite با دو درگاه USB-A و یک درگاه تایپ C و همچنین ظرفیت ۲۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز یکی از بهترین پاور بانک های بازار ایران به‌حساب می‌آید که برای شارژ تلفن‌همراه می‌توانید روی آن حساب کنید. قیمت پاور بانک انکر مدل PowerCore III Elite را در زومیت ببینید.

هدفون بی سیم

گلکسی بادز ۲ پرو

اگر از افرادی هستید که بیشتر وقت خود را با دیدن فیلم و سریال سپری می‌کنند، افزون‌بر لپ‌تاپ، هدفون بی‌سیم نیز به کارتان خواهد آمد. می‌توانید در ساعات فراغت خود، بدون اینکه مزاحمتی برای اطرافیان ایجاد کنید، به دیدن سریال موردعلاقه‌تان بنشینید یا از موسیقی دلخواهتان لذت ببرید.

گلکسی بادز ۲ سامسونگ با پشتیبانی از حذف نویز فعال، میکروفون سه‌گانه و باتری ۴۷۲ میلی‌آمپرساعتی یکی از بهترین هدفون‌هایی است که تا قیمت ۳ میلیون تومان می‌توان خریداری کرد. برای مشاهده‌ی مدل‌های بیشتر و مقایسه‌ی قیمت هندزفری و هدفون، نیم‌نگاهی به مقاله‌ی بهترین هدفون های بی سیم در بازار ایران داشته باشید.

مودم همراه

مودم جیبی دی‌لینک DWR-930M

اگرچه اکثر دانشگاه‌ها در محیط خوابگاه به دانشجویان اینترنت ارائه می‌دهند، گاهی ممکن است حجم یا سرعت اینترنت ارائه‌شده به‌قدر کافی نباشد. برای افرادی که مصرف اینترنت بالایی دارند، خرید مودم همراه گزینه‌ی مناسب‌تری نسبت به اینترنت تلفن‌همراه به‌شمار می‌آید؛ زیرا استفاده از اینترنت سیمکارت باعث می‌شود شارژ گوشی به‌سرعت به پایان برسد.

مودم دی لینک DWR-930M یکی از بهترین مودم های همراه موجود در بازار ایران است که با قیمت حدودی ۲ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. برای مشاهده‌ی قیمت مودم به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال ای دیتا HD720

برای ذخیره‌سازی و ایمن‌ نگه‌داشتن منابع آموزشی، اطلاعات مهم، فیلم‌ها و سریال‌های حجیم به هارد اکسترنال نیاز خواهید داشت؛ به‌خصوص اگر لپ‌تاپ شما از حافظه‌ی ذخیره‌سازی محدودی بهره می‌برد.

هارد اکسترنال ای دیتا HD720 یکی از مقاوم‌ترین و بهترین هارد اکسترنال های موجود در بازار ایران به‌حساب می‌آید که در ظرفیت‌های ۱ و ۲ ترابایتی به‌فروش می‌رسد.

فلش مموری

فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe

قیمت هارد کامپیوتر و لپ تاپ درحال‌حاضر از ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود؛ بنابراین، با توجه به اینکه به‌عنوان دانشجو هزینه‌های دیگری نیز خواهید داشت، می‌توانید به‌جای هارد اکسترنال فلش مموری را با قیمت کمتری خریداری کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که فلش مموری ظرفیت پایین‌تری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

می‌توانید فلش مموری سن دیسک مدل Ultra Dual Drive Luxe با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت را خریداری کنید که از دو درگاه USB-A و USB-C بهره می‌برد. قیمت فلش مموری سن دیسک درحال‌حاضر حدوداً ۶۰۰ هزار تومان است. برای بررسی فلش مموری در بازه‌های قیمتی مختلف، مقاله‌ی بهترین فلش مموری های موجود در بازار را از دست ندهید.

چراغ مطالعه

چراغ مطالعه Uni Light

اگر شب‌ها در محیط کتابخانه تمرکز کافی برای درس‌خواندن ندارید، چراغ مطالعه می‌تواند روشنایی لازم را در هر محیطی برایتان فراهم کند.

چراغ مطالعه مدل Uni Light با سه حالت رنگی، حالت‌های مختلف نوردهی و گردنی انعطاف‌پذیر، به میز، تخت خواب و سطوح مختلف متصل می‌شود و مطالعه‌ای لذت‌بخش را به ارمغان می‌آورد. قیمت این چراغ مطالعه حدوداً ۴۰۰ هزار تومان است. چراغ مطالعه گیره‌ای مدل C801 نیز گزینه‌ی مناسبی است که با قیمت کمتری به‌ فروش می‌رسد.

سشوار

رنگ مشکی سشوار پرومکس

سشوار نیز یکی از لوازمی است که در خوابگاه به آن نیاز خواهید داشت. با استفاده از سشوار می‌توانید زمان‌هایی که برای رفتن به دانشگاه عجله دارید، موهای خود را سریعاً خشک کرده یا حالت دهید.

ما در زومیت، بهترین سشوارهای بازار از برندهای بابیلیس تا شیائومی را گردآوری کرده‌ایم تا به‌راحتی بتوانید مدل مدنظرتان را پیدا کنید. از میان تمام محصولات معرفی‌شده، پیشنهاد می‌کنیم به مدل سشوار پرومکس مدل 7230R نگاهی داشته باشید؛ چراکه علاوه‌بر جلوگیری از وز شدن مو، باعث می‌شود زمان کمتری را صرف خشک‌ کردن آن کنید.

چمدان

سایز متوسط چمدان آوان

برای حمل تمام وسایل موردنیاز خود در خوابگاه، به چمدان نیاز خواهید داشت. بهتر است چمدانی را انتخاب کنید که تمام وسایل اعم از لوازم بهداشتی، لباس و موارد دیگر را در خود جای دهد.

چمدان نیلپر مدل آوان را می‌توانید بسته به مقدار وسایلی که برای رفتن به خوابگاه تدارک دیده‌اید، در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ خریداری کنید.

اتو بخار

اتو بخار مسافرتی SI2258

اگر می‌خواهید همیشه با ظاهری آراسته و لباس‌هایی بدون چین‌وچروک در دانشگاه حضور پیدا کنید، حتماً اتو را در لیست لوازم ضروری خود قرار دهید. پس از آشنایی با هم‌اتاقی‌هایتان در صورت تمایل می‌توانید این وسیله را در اختیار آن‌ها نیز قرار دهید و به‌صورت مشترک از آن استفاده کنید.

برای راحتی در جابه‌جایی و با بودجه‌ای کمتر از یک میلیون تومان می‌توان به‌سراغ اتوهای مسافرتی همچون اتو بخار مسافرتی مدل SI2258 رفت. همچنین اگر اتوی اضافه در خانه دارید، می‌توانید از این طریق در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

کتاب و وسایل تزئینی

برای افرادی که به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه دارند، به‌همراه داشتن چند کتاب الزامی است. همچنین برای اینکه محیط اتاق یا تخت‌خواب را به فضایی آرامش‌بخش تبدیل کنید، می‌توانید از عکس یا وسایل تزئینی کوچک استفاده کنید.

لوازم آشپزی

در روزهای تعطیل یا فرجه‌های امتحانات ممکن است توزیع غذا در برخی از دانشگاه‌ها صورت نگیرد یا بعضی از غذاهای دانشگاه باب میلتان نباشد؛ ازاین‌رو، به لوازم ضروری آشپزی مثل قابلمه، ماهیتابه، بشقاب، قاشق‌ و چنگال، چاقو و فلاسک چای نیاز خواهید داشت.

لوازم خواب و وسایل بهداشتی

پتو، تشک، ملحفه و بالش شخصی از دیگر وسایل ضروری برای حضور در خوابگاه به‌حساب می‌آیند و دانشجو وظیفه دارد این وسایل را به‌همراه داشته باشد. وسایل حمام و لوازم بهداشتی نیز از دیگر مواردی هستند که در خوابگاه به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات