بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین [تیر ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین
برای بسیاری از کاربران دوربین گوشی مهم‌ترین بخش آن محسوب می‌شود؛ اما کدامیک از مدل‌های شیائومی بهترین دوربین را در بازه‌های قیمتی مختلف دارند؟
تبلیغات

شیائومی در چند سال اخیر تلاش‌های بسیاری برای به چالش کشیدن سامسونگ و اپل در زمینه‌ی دوربین انجام داد که شروع جدی این تلاش‌ها، عرضه‌ی می ۱۰ اولترا در سال ۲۰۲۰ بود. این گوشی با ترکیب دوربین‌های بسیار خوب، کیفیت فوق‌العاده‌ای را در اختیار کابران قرار می‌داد. شیائومی حالا در همکاری با لایکا، گوشی‌های خود را به سیستم دوربین بهبودیافته‌تری مجهز کرده و دانش فنی آلمانی‌ها را در زمینه‌ی رنگ و پردازش تصویر، علاوه‌بر پرچم‌دارانش، نصیب گوشی‌های بالارده‌ای مانند شیائومی 13T و شیائومی ۱۳ تی پرو نیز کرده است.

قبل از اینکه مستقیم سراغ فهرست بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین برویم، بد نیست بدانید که بین انواع سری‌ها و زیربرندهای مختلف شیائومی، بهترین دوربین را سری اصلی و عددی شیائومی یا همان پرچمداران آن دارند و سپس گوشی‌های ردمی نوت در بین میان‌رده‌ها و پایین‌رده‌ها، بهترین دوربین ممکن را ارائه می‌دهند.

درحال‌حاضر ملاک ما برای نگارش این مقاله، گوشی‌های رجیسترشده‌ و موجود در بازار ایران خواهند بود. در ادامه با معرفی بهترین گوشی های شیائومی از نظر دوربین همراه زومیت باشید.

بهترین گوشی‌های شیائومی برای عکاسی

ردمی نوت 12S شیائومی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
نمای کلی گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایشگر روشن و نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ مشکی
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ سبز
نمای پنل پشت گوشی موبایل ردمی نوت 12S شیائومی / Xiaomi Redmi Note 12S با نمایش لوگو و دوربین های پنل پشت رنگ آبی
6.43 اینچ
1080x2400 پیکسل
108/8/2 مگاپیکسل
سلفی 12 مگاپیکسل
6/8 گیگابایت رم
Helio G96
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

ردمی نوت 12S شیائومی از پردازنده‌ی Helio G96 بهره می‌برد که امکان دارد حتی نسبت‌به برخی گوشی‌های ارزان‌تر، عملکردی ضعیف‌تر از خود نشان دهد اما تمرکز سازنده در این گوشی صرفا روی عملکرد پردازشی معطوف نبوده تا از دیگر جنبه‌ها غافل شود.

مواردی چون نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی که اندازه کاملا استانداردی محسوب می‌شود، پنل OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD، اسپیکرهای استریو، وزن ۱۷۶ گرمی و باتری حجیم، این گوشی را در مجموع به انتخاب معقولی تبدیل می‌کنند.

ردمی نوت 13 پرو شیائومی
گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro سفید
گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro بنفش روشن
گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro آبی
گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro مشکی
رنگ های مختلف گوشی موبایل ردمی نوت 13 پرو شیائومی / Xiaomi Redmi Note 13 Pro
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
200/8/2 مگاپیکسل
سلفی 16 مگاپیکسل
8/12/16 گیگابایت رم
Snapdragon 7s Gen 2
5100 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

ردمی نوت ۱۳ پرو 5G از صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچیِ OLED با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و به‌لطف پشتیبانی از استاندارد دالبی ویژن، می‌تواند تا ۶۸ میلیارد رنگ را نمایش دهد. شیائومی از پوشش Gorilla Glass Victus برای محافظت از نمایشگر استفاده کرده است تا مقاومت آن در مقابل اشیاء نوک‌تیز و ضربات سخت بالاتر رود. با وزن ۱۸۷ گرمی ردمی نوت ۱۳ پرو 5G جزو گوشی‌های نسبتا سبک و خوش‌دست بازار به‌حساب می‌آید.

گوشی شیائومی از دوربین اصلی با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 سامسونگ با گشودگی دیافراگم f/1.7، مجهز به سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد که دوربین‌های اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز آن را همراهی می‌کنند. دوربین ردمی نوت ۱۳ پرو 5G به لزرش‌گیر الکترونیکی هنگام فیلم‌برداری مجهز شده است و قابلیت ضبط فیلم‌هایی با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین سلفی نیز با حسگری ۱۶ مگاپیکسلی، عکس‌های خوبی در حالت‌های معمولی و پرتره ثبت می‌کند.

نکات مثبت
  • دوربین باکیفیت
  • عملکرد خوب باتری
  • نمایشگر پرنور با دقت رنگ عالی
نکات منفی
  • قیمت‌گذاری بحث‌برانگیز درمقایسه‌با رقبا
  • پشتیبانی نرم‌افزاری ضعیف‌تر از رقبا
  • استفاده از MIUI به‌جای HyperOS
  • گواهی IP ضعیف‌تر از رقبا
شیائومی 13T
گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T آبی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T سبز
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی Xiaomi 13T سبز
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
50/50/12 مگاپیکسل
سلفی 20 مگاپیکسل
8/12 گیگابایت رم
Dimensity 8200 Ultra
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

شیائومی 13T با پیشرفت‌های نسلی قابل توجهی راهی بازار شد. گوشی ارزشمند شیائومی، هم‌اکنون از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب بهره می‌برد و به دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دوبرابری مجهز شده است. لنز و مجموعه امکانات دوربین با همکاری لایکا توسعه یافته‌اند و ترکیب دوربین تله‌فوتو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دستتان را برای عکاسی در شرایط مختلف باز می‌گذارد. کیفیت عکس‌های به‌ثبت رسیده با دوربین‌های ۱۳ تی واقعا خوب است و گوشی شیائومی را در محدوده‌ی قیمتی خودش، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی تبدیل می‌کند. همچنین فیلم‌برداری 4K با ۳۰ فریم‌برثانیه، دیگر ویژگی ارزشمند دوربین گوشی 13T به‌حساب می‌آید.

تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 8200 Ultra شیائومی ۱۳ تی پایداری و قدرت بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های روز را به‌راحتی اجرا کنید، بدون آنکه بدنه‌ی گوشی به‌اندازه‌ی آزاردهنده‌ای داغ شود. این گوشی از نمایشگر 1220p و ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و روشنایی فوق‌العاده‌ی ۲۶۰۰ نیتی بهره می‌برد؛ نمایشگری که با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، به یکی از نقاط قوت اصلی گوشی تبدیل می‌شود و تجربه‌ی بصری کم‌نظیری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

نکات مثبت
  • نمایشگر OLED چشم‌نواز ۱۴۴ هرتزی و ۱۲بیتی
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت با گواهی IP68
  • عملکرد مطلوب دوربین‌ها
  • وجود دوربین تله‌فوتو
نکات منفی
  • وجود رقبایی با تراشه‌ی قوی‌تر
  • عملکرد نه‌چندان جالب دوربین سلفی
شیائومی 13T پرو
گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro مشکی
پنل جلو گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro سبز
پنل پشت گوشی موبایل شیائومی 13T پرو / Xiaomi 13T Pro سبز
6.67 اینچ
1220x2712 پیکسل
50/50/12 مگاپیکسل
سلفی 20 مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Dimensity 9200+
5000 میلی آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

شیائومی 13T پرو، دقیقا همان شیائومی 13T است؛ البته فقط در بخش ظاهر، طراحی و کیفیت ساخت. یعنی از متریال بدنه و فریم گرفته تا ابعاد نمایشگر همگی مشترک با شیائومی 13T هستند، فقط وزن دستگاه بسته به این‌که شیشه یا چرم مصنوعی باشد، بین ۷ تا ۱۰ گرم بیشتر از نسخه‌ی استاندارد است.

درون دستگاه شاهد به‌کارگیری یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موبایل یعنی Dimensity 9200 Plus هستیم که کم‌وبیش قدرتی در سطح تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 دراختیارتان می‌گذارد و پایداری عملکرد بسیار خوبی دارد؛ به‌طوری‌که می‌توان بازی‌های سنگینی مانند Genshin Impact را در بالاترین تنظیمات گرافیکی با نرخ پایدار ۵۵ تا ۶۰ فریم‌برثانیه با این گوشی اجرا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، حتما بررسی شیائومی 13T پرو را مطالعه کنید.

نکات مثبت
  • نمایشگر چشم‌نواز ۱۲بیتی و OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴هرتزی
  • بدنه‌ی باکیفیت و خوش‌ساخت با گواهی IP68
  • تجربه‌ی عکاسی مطلوب دوربین‌ها
  • تراشه‌ی قدرتمند با عملکرد پایدار
  • عرضه با شارژر ۱۲۰واتی
نکات منفی
  • فقدان لرزش‌گیر اپتیکال در دوربین تله‌فوتو
  • فریم پلاستیک
شیائومی 14
Xiaomi 14 / پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 سبز
Xiaomi 14 / گوشی موبایل شیائومی 14 در رنگ های مختلف
Xiaomi 14 / ابعاد گوشی موبایل شیائومی 14
Xiaomi 14 / صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی 14
Xiaomi 14 / چینش دوربین گوشی موبایل شیائومی 14 سفید
6.36 اینچ
1200x2670 پیکسل
50/50/50 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
8/12/16 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
4610 میلی‌آمپر ساعت
لیتیوم پلیمری

شیائومی ۱۴ با زبان طراحی به‌روز، لبه‌های تخت و ترکیب جادویی فلز و شیشه روانه‌ی بازار شده؛ گوشی طراحی یکپارچه، مستحکم و خوش‌ساختش، گواهی IP68 را نیز دریافت کرده است. نمای جلویی گوشی‌ به‌لطف حاشیه‌های بسیار باریک و حذف‌شدن خمیدگی از لبه‌های نمایشگر، ظاهر مدرنی دارد و وزن ۱۸۸گرمی گوشی به‌نسبت ابعاد ۶٫۳۶ اینچی نمایشگر، معقول به‌نظر می‌رسد؛ اما برآمدگی محسوس دوربین، مقدار از ارگونومی و زیبایی گوشی می‌کاهد.

مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه‌ی شیائومی ۱۴ در دل جزیره‌ای مربعی‌شکل و مشکی‌رنگ قرار دارد. این مجموعه، دوربین‌های اصلی، تله‌فوتو ۳٫۲برابری و اولتراواید را دربرمی‌گیرد؛ با اینکه هر سه دوربین، ۵۰مگاپیکسلی هستند، فقط ماژول‌های تله‌فوتو و اولتراواید از حسگر یکسانی بهره می‌برند و حسگر دوربین اصلی به‌طرز محسوسی بزرگ‌تر است. دوربین‌های شیائومی ۱۴ چه در روشنایی روز، چه در تاریکی، عکس‌هایی پرجزئیات و چشم‌نواز ثبت می‌کنند و ویدیوهای 4K و 8K (دوربین اصلی) هم بسیار باکیفیت هستند.

شیائومی 14 اولترا
پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا آبی / Xiaomi 14 Ultra
چینش دوربین گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا آبی / Xiaomi 14 Ultra
پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا سفید / Xiaomi 14 Ultra
چینش دوربین گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا سفید / Xiaomi 14 Ultra
پنل جلو و پشت گوشی موبایل شیائومی 14 اولترا مشکی / Xiaomi 14 Ultra
6.73 اینچ
1440x3200 پیکسل
50/50/50/50 مگاپیکسل
سلفی 32 مگاپیکسل
12/16 گیگابایت رم
Snapdragon 8 Gen 3
5300 میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع 90 وات

شیائومی ۱۴ اولترا، جدیدترین پرچمدار دوربین‌محور شیائومی است که تقریبا تمام عناصر دیگر گوشی را به خدمت دوربین درآورده است و این مسأله به‌خصوص در بخش طراحی به‌وضوح مشاهده می‌شود. هیولای شیائومی از چهار دوربین اصلی،‌ اولتراواید و تله‌فوتو (۳٫۲ برابری و ۵ برابری) با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی استفاده می‌کند. لنز دوربین‌ها و الگوریتم پردازش تصویرشان نیز با همکاری لایکا طراحی شده‌اند.

حسگر دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا، ۸۰ درصد بزرگ‌تر از حسگر دوربین اصلی رقیبش، گلکسی S24 اولترا است. لنز دوربین اصلی از دیافراگم متغیر در بازه‌ی f/4.0 تا f/1.63 استفاده می‌کند که در حالت عکاسی Pro، می‌توان گشودگی دیافراگم را به‌اندازه‌ی دلخواه در این بازه تغییر داد. لرزشگیر اپتیکال سوار بر لنز نیز لرزش‌های دست را حین عکاسی و فیلم‌برداری، خنثی می‌کند. برای به‌دست آوردن اطلاعات کافی از عملکرد شیائومی ۱۴ اولترا در عکاسی و قابلیت‌های کیت عکاسی قدرتمندش، مقاله بررسی شیائومی ۱۴ اولترا در زومیت را از دست ندهید.

نکات مثبت
  • عملکرد سریع و پایدار
  • دوربین قدرتمند و پرقابلیت
  • عرضه همراه با شارژر ۹۰واتی
  • اسپیکرهای استریوی قدرتمند
  • نمایشگر OLED خیره‌کننده و سریع
نکات منفی
  • قیمت بالاتر از برخی رقبای کارآمد
  • طراحی زمخت و نه‌چندان خوش‌دست
  • داغ‌شدن بیش‌از حد بدنه در استفاده‌های سنگین
  • زیاده‌روی در حذف نویز عکس و از دست‌رفتن جزئیات

سوالات متداول

  • بهترین دوربین گوشی شیائومی تا ۲۰ میلیون کدام مدل است؟

    در بازار فعلی ایران، شیائومی ردمی نوت ۱۳ پرو، با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی و توانایی فیلم‌برداری 4K، بهترین مدل شیائومی برای عکاسی تا ۲۰ میلیون تومان محسوب می‌شود.

  • بهترین دوربین گوشی شیائومی تا ۱۰ میلیون تومان کدام مدل است؟

    ردمی نوت 12S شیائومی با قیمتی حدود ۱۰ میلیون تومان، امکانات خوبی در ثبت جزئیات عکس‌ها دارد. دوربین اصلی این گوشی از سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در محیط‌هایی که نور کافی وجود دارد، عکس‌های مناسبی می‌گیرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات