بهترین کابل‌های HDMI؛ معرفی بهترین برندها [آذر ۱۴۰۲]

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
بهترین کابل HDMI بازار
اگر قصد خرید کابل HDMI دارید، در این مقاله همراه زومیت باشید تا به معرفی فهرستی از بهترین کابل های HDMI 2.0 و HDMI 2.1 موجود در بازار بپردازیم.
تبلیغات

اکثر تلویزیون‌هایی که این روزها در قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌بینید، مدل‌های هوشمندی هستند که با برنامه‌های استریم داخلی عرضه می‌شوند؛ اما اگر بخواهید لوازم جانبی همچون کنسول بازی یا پخش‌کننده بلوری را به تلویزیون متصل کنید، به کابل HDMI نیاز خواهید داشت.

به‌طور کلی، برای خرید کابل با کیفیتی که از وضوح و نرخ فریم قابل قبولی برای بازی‌ها و فیلم‌ها پشتیبانی کند، به هزینه‌ی زیادی نیاز ندارید؛ اما بودجه‌ای که برای خرید کابل HDMI 2.0 کنار گذاشته‌اید، درمقایسه‌با کابل‌هایی با پشتیبانی از HDMI 2.1 کمی متفاوت‌تر خواهد بود.

مهمترین نکته‌ای که باید هنگام خرید کابل HDMI مدنظر قرار دهید، بهره‌مندی از گواهی HDMI است که تضمین می‌کند کابل مربوطه مشخصات مورد نیاز را دارد؛ ازاین‌رو، بهتر است به‌سراغ سازنده‌های معتبر بروید تا با اطمینان خاطر بیشتری کابل HDMI را خریداری کنید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای جامع انواع استانداردهای HDMI را مطالعه کنید.

ما در این مقاله، تصمیم گرفتیم تعدادی از بهترین کابل‌ بهترین کابل HDMI 4k و بهترین کابل HDMI برای 8K را از برندهای مختلف معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با آگاهی بیشتری نسبت به خرید کابل HDMI قدم بردارید، پیش از هرچیز، ابتدا به راهنمای خرید کابل HDMI سری بزنید.

کپی لینک

بهترین برند کابل HDMI

از بهترین برندهای تولیدکننده‌ی کابل‌های HDMI موجود در بازار ایران می‌توان یوگرین، باسئوس، بافو، آمازون و مانستر را نام برد. اگر قصد خرید کابل باکیفیتی را دارید و نمی‌خواهید هر بار با خریدن کابل‌های غیراصل و ارزان‌قیمت، از خریدتان پشیمان شوید، بهتر است به‌سراغ برندهای معتبر بروید و با اعتماد کامل نسبت به خرید کابل HDMI اقدام کنید.

کپی لینک

بهترین کابل HDMI 2.1

خرید کابل HDMI مناسب، پیش از هرچیز، به استانداردها و ویژگی‌های دستگاه‌هایتان بستگی دارد. اگر دستگاه‌هایی دارید که از استاندارد HDMI 2.0 یا پایین‌تر پشتیبانی می‌کنند و برایتان رزولوشن 4K با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز کفایت می‌کند، باید به‌سراغ کابل‌های HDMI 2.0 بروید. البته کابل‌های HDMI 2.1 با دستگاه‌های HDMI 2.0 نیز سازگاری دارند، ولی بدیهی است که سرعت و کیفیت انتقال داده به استاندارد پایین‌تر محدود خواهد شد.

کابل‌های HDMI 2.1 برخلاف نسخه‌ی 2.0 از نرخ به‌روزرسانی، سرعت انتقال داده و رزولوشن بالاتری بهره می‌برند و اگر دستگاه‌هایی دارید که قابلیت پشتیبانی از ویژگی‌های مذکور را دارند، بهترین گزینه انتخاب کابل‌های HDMI 2.1 با وضوح 8K است. درادامه، تعدادی از بهترین کابل‌های HDMI 2.1 اشاره خواهیم کرد.

کپی لینک

کابل HDMI باسئوس مدل CAKGQ-K01

کابل HDMI باسئوس مدل High Definition 8k

به‌طور معمول قیمت کابل‌ HDMI 2.1 درمقایسه‌با نسخه‌ی 2.0 بالاتر است؛ بااین‌حال، اگر می‌خواهید تاحد امکان کمتر هزینه‌ کنید، کابل HDMI باسئوس مدل High Defination 8K گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

کابل HDMI مدل CAKGQ-K01 با بهره‌مندی از گواهی HDMI 2.1 به شما امکان می‌دهد تصاویر و ویدئوها را با حداکثر وضوح 8K منتقل کنید و علاوه‌براین، درصورتی‌که دستگاه‌هایتان پشتیبانی از HDR را داشته باشند، کنتراست را به‌شیوه‌ی قابل قبولی بهبود می‌بخشد.

از دیگر امکانات کابل مذکور، می‌توان به ARC (کانال بازگشت صوتی) برای کنترل بهتر دستگاه‌های متصل، پهنای باند بسیار بالای ۴۸ گیگابایت‌برثانیه و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. کابل باسئوس مدل CAKGQ-K01 به‌طول ۲ متر را می‌توان با هزینه‌ای ۵۰۰ هزارتومانی خریداری کرد. اگر به کابل کوتاه‌تر یا بلندتری نیاز دارید، کابل یادشده با اندازه‌های یک و سه متری نیز به‌فروش می‌رسد.

کپی لینک

کابل HDMI باسئوس مدل WKGQ000101

رنگ مشکی کابل باسئوس WKGQ000101

کابل HDMI باسئوس مدل WKGQ000101 با ویژگی‌هایی همچون پهنای باند ۴۸ گیگابایت‌برثانیه، نرخ نوسازی متغیر بااستفاده‌از استاندارد VRR، وضوح 8K به‌همراه HDR دینامیک، تصویر و فیلم را بدون نقص منتقل و اتصال ثابتی را فراهم می‌کند. این کابل که با قیمت حدودیِ ۱ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، از فرمت صوتی Dolby True HD Master نیز برای انتقال مطلوب صدا پشتیبانی می‌کند.

کابل مورد بحث از قابلیتی‌ موسوم‌به قابلیت QMS (جابه‌جایی سریع رسانه) استفاده می‌کند که باعث می‌شود درصورت متفاوت‌بودن نرخ نوسازی در دو دستگاه متصل، با قطعی یا سیاهی صفحه مواجه نشوید و جابه‌جایی تصویر به بهترین شیوه انجام شود.

کابل HDMI باسئوس مدل WKGQ000101 را می‌توانید با قیمت حدودیِ ۹۵۰ هزارتومان خریداری کنید. این کابل در حال حاضر با اندازه‌های ۲ و ۳ متر به‌فروش می‌رسد.

کپی لینک

کابل HDMI بافو مدل BF-8K

کانکتورهای کابل HDMI بافو BF-8K

کابل HDMI بافو مدل BF-8K که در اندازه‌های ۲ و ۵ متر به‌فروش می‌رسد، یکی از بهترین کابل‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. این کابل نیز دارای گواهی رسمی HDMI 2.1 است و به شما امکان می‌دهد از بازی های 4K با فرکانس ۱۲۰ هرتز و 8K با فرکانس ۶۰ هرتز بدون مشکل بهره ببرید.

دیگر مشخصات کابل را می‌توان در پشتیبانی از HDR و +HDR10 و پهنای باند ۴۸ گیگابایت‌برثانیه خلاصه کرد. کابل HDMI بافو مدل BF-8K در اندازه‌ی ۲ متر با قیمت حدودیِ یک میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و برای خرید این کابل با طول ۵ متر باید چیزی حدود ۲٫۵۰۰ میلیون بپردازید.

کپی لینک

کابل HDMI یوگرین مدل 8K

رنگ مشکی کابل HDMI یوگرین 8K

اگر ازنظر هزینه مشکلی ندارید و به‌دنبال با کیفیت‌ترین محصول بازار با استاندارد HDMI 2.1 هستید، کابل HDMI یوگرین مدل 8K با سرعت فوق‌العاده‌ی ۴۸ گیگابایت‌برثانیه و نرخ نوسازی متغیر بهترین تجربه‌ی ممکن را برایتان فراهم می‌کند.

کابل HDMI یوگرین مدل 8K تجربه سینمایی Ultra HD و جلوه‌های بصری سه‌بعدی را ارائه می‌دهد و از دیگر امکانات آن می‌توان به روکش کنافی با انعطاف‌پذیری بالا اشاره کرد که قادر است در برابر کش و تاخوردگی مقاومت کند.

کابل HDMI 8K با همه‌ی دستگاه‌های بازی مثل PS5 و PS4 Pro، لپ‌تاپ، کامپیوتر و پخش‌کننده بلوری سازگاری دارد و بااستفاده‌از قابلیت eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) صدایی با وضوح کامل را ارائه می‌دهد. این کابل نیز در اندازه‌های مختلفی عرضه شده است و مدل ۲ متری آن در بازار ایران با قیمت حدودیِ ۲ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

کپی لینک

بهترین کابل HDMI 2.0

درادامه تعدادی از بهترین کابل های HDMI نسخه 2.0 موجود در بازار ایران را معرفی می‌کنیم. ما طول ۲ متر را برای کابل‌های زیر در نظر گرفته‌ایم، اما اگر به کابلی با طول کمتر یا بیشتر نیاز دارید، برخی از کابل‌ها در اندازه‌های دیگر نیز به‌فروش می‌رسند.

کپی لینک

کابل HDMI یوگرین مدل HD103 10172

کابل HDMI یوگرین HD103 10172

اگر به‌دنبال گزینه‌ای ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه هستید، کابل HDMI یوگرین HD103 10172 با پشتیبانی از رزولوشن 4K به‌همراه نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و امکان نمایش محتوای سه‌بعدی یکی از بهترین انتخاب‌های پیش رویتان است.

کابل یوگرین HD103 10172 را می‌توانید به دستگاه‌هایی همچون کنسول بازی، پروژکتور، لپ‌تاپ و کامپیوتر متصل کنید و از نظر سازگاری مشکلی نخواهید داشت. از دیگر امکانات و قابلیت‌هایی که به‌همراه کابل یوگرین ارائه می‌شوند، می‌توان استاندارد CEC برای کنترل راحت‌تر دستگاه‌های متصل، پهنای باند ۱۸ گیگابایت‌برثانیه و پشتیبانی از کانال اترنت را نام برد.

کابل یوگرین برخلاف دیگر مدل‌ها از کانکتورهای ۹۰ درجه بهره می‌برد و برای زمان‌هایی که فضای زیادی در اطراف دستگاه وجود ندارد یا تلویزیون به دیوار متصل است، گزینه‌ی مناسبی است.

کابل HDMI یوگرین مدل HD103 10172 با طول ۱ متر را می‌توان با قیمت حدودیِ ۲۳۰ هزارتومان خریداری کرد.

کپی لینک

کابل HDMI باسئوس مدل CADKLF-F01

کابل HDMI باسئوس CADKLF-F01

باسئوس یکی از معتبرترین برندهایی است که در زمینه‌ی لوازم جانبی می‌توان به آن اعتماد کرد. اگر به‌دنبال کابلی باکیفیت با هزینه‌ای معقول هستید، پیشنهاد دیگر ما کابل HDMI باسئوس مدل CADKLF-F01 است که با پشتیبانی از ARC و امکان پخش محتوای سه‌بعدی عرضه می‌شود.

کابل HDMI باسئوس CADKLF-F01 از رزولوشن 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هزتر و سرعت انتقال ۱۸ گیگابایت‌برثانیه استفاده می‌کند و قادر است سیگنال‌های صوتی و تصویری را بدون افت کیفیت انتقال دهد. این کابل ۲ متری را می‌توانید با قیمتی حدودِ ۳۵۰ هزار تومان خریداری کنید و از میان کابل‌هایی با قیمت مقرون‌به‌صرفه، گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌آید.

کپی لینک

کابل HDMI یوگرین مدل HD118-40410

کابل HDMI یوگرین مدل HD118-40410

گزینه‌ی دیگری که در محدوده‌ی قیمتیِ کمتر از ۵۰۰ هزارتومان پیش رو دارید، کابل HDMI مدل HD118-40410 از برند یوگرین است که به‌عنوان یکی از بهترین برندهای کابل HDMI شناخته می‌شود. از این کابل می‌توانید برای برقراری ارتباط بین دستگاه‌های مختلف مثل پخش کننده بلوری، کنسول‌های بازی و تلویزیون استفاده کنید.

کابل HDMI یوگرین مدل HD118-40410 از رزولوشن 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز پشتیبانی و انتقال داده با سرعت ۱۸ گیگابایت‌برثانیه را تضمین می‌کند. برای دوام و پایداری هرچه بیشتر کابل دربرابر آسیب‌های جزئی احتمالی، در طراحی کابل از نایلون تنیده‌شده استفاده شده است.

کابل HDMI یوگرین مدل HD118-40410 به طول ۲ متر را می‌توانید با قیمت ۳۵۰ هزارتومان خریداری کنید؛ اما اگر فاصله‌ی زیادی بین دستگاه‌هایتان وجود دارد، مدل ۱۵ متری این کابل نیز با قیمتی نزدیک به ۳ میلیون تومان در بازار موجود است.

کپی لینک

کابل HDMI باسئوس مدل CAKSX-C0G

کابل HDMI باسئوس CAKSX-C0G

کابل HDMI باسئوس مدل CAKSX-C0G از دیگر کابل‌های پرسرعتی است که انتقال داده‌های صوتی و تصویری را با سرعت ۱۸ گیگابایت‌برثانیه، وضوح 4K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز انجام می‌دهد. باسئوس در تولید این کابل از روکش کنافی استفاده کرده است که مقاومت بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

از دیگر امکانات می‌توان به پشتیبانی از استاندارد ARC، سازگاری با دستگاه‌های مختلف همچون تلویزیون، پروژکتور، کنسول بازی و لپ‌تاپ اشاره کرد.

کابل HDMI باسئوس مدل CAKSX-C0G به‌طور ۲ متر، در فروشگاه‌های مختلف، با قیمت‌های متفاوتی به‌فروش می‌رسد. بااین‌حال، میانگین قیمت آن در بازار ایران ۵۰۰ هزارتومان است.

در این مقاله سعی شد فهرستی از بهترین کابل های HDMI موجود در بازار با قیمت‌های متفاوت معرفی شود تا با هر بودجه‌ای بتوانید کابل مدنظرتان را خریداری کنید. بااین‌حال، اگر به کابل‌هایی با اندازه‌های بسیار طولانی مثلاً ۱۰ متر یا ۱۵ متر نیاز دارید، توصیه می‌شود به‌سراغ مدل‌های اکتیو بروید که البته برای خرید این دسته از کابل‌ها به بودجه‌ی بالاتری نیاز خواهید داشت. امیدواریم این مقاله بتواند راهنمای خوبی برای خرید کابل‌ HDMI جدیدتان باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات