بهترین مانیتورها برای طراحی و کارهای گرافیکی [تیر ۱۴۰۳]

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی و طراحی
در فکر خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی هستید؟ با مهم‌ترین نکات خرید مانیتور طراحی و بهترین مدل‌ها در هر بازه‌ی قیمتی آشنا شوید.
تبلیغات

هنگام انتخاب بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی، تقریباً باید همان نکاتی را در نظر بگیرید که برای انتخاب از بین بهترین مانیتور های بازار در نظر می‌گرفتید؛ بااین‌حال برای طراحان و ویرایشگران تصویر، تعدادی از ویژگی‌ها بسیار مهم‌تر و تعدادی کم‌اهمیت‌تر از کاربران عادی و گیمرها است.

برای مثال نرخ نوسازی بالا و زمان پاسخگویی کم که هنگام خرید بهترین مانیتورهای گیمینگ بازار ایران موضوعی حیاتی است، برای طراحان تصویر ثابت اهمیت چندانی ندارد؛ یا کاربران عادی به عمق رنگ ۱۰ بیتی نیازی ندارند و ویژگی‌هایی مثل پوشش‌دهی کامل فضاهای رنگی استاندارد و ویژگی‌ها و فناوری‌های مربوط به افزایش دقت رنگ برایشان ضروری نیست.

در ادامه با نکات خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی و مدل‌هایی براساس قیمت آشنا خواهید شد. قیمت مانیتور فاکتور مهمی در انتخاب ما است؛ اما در نظر داشته باشید که مانیتورهای اقتصادی برای کاربران حرفه‌ای توصیه نمی‌شوند و پاسخگوی نیاز آن‌ها نخواهند بود.

کپی لینک

نکات خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی

انتخاب مانیتوری با رزولوشن FHD به بالا، برای گرافیست‌ها توصیه می‌شود؛ اما ابعاد این مانیتور کاملاً به انتخاب شخصی و فضایی که در اختیار دارید، بستگی دارد. برای مثال اگر قصد دارید از چند مانیتور در کنار هم استفاده کنید، بهتر است مانیتورها ابعاد بزرگی نداشته باشند و امکان چرخش عمودی و تنظیم ارتفاع را به شما بدهند. همچنین اگر قرار است از مانیتوری با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کنید، افزون‌بر رزولوشن صفحه نمایش باید تراکم پیکسلی را نیز در نظر بگیرید.

فراموش نکنید اگر در محیطی پرنور مشغول به‌ کار هستید، صفحه‌نمایش مات و روشنایی صفحه اهمیت زیادی دارند؛ در این‌ صورت بهتر است به فکر خرید مانیتوری با حداقل روشنایی ۳۰۰ یا ۳۵۰ نیت باشید.

کار کردن با مانیتور 4K شیائومی در زاویه عمودی نمایشگر
عکاس: هومن پرهیزکاری / زومیت

پس از بررسی نوع پنل (در بهترین حالت OLED و سپس IPS)، رزولوشن، تراکم پیکسلی، روشنایی و امکاناتی مثل چرخش دورانی و عمودی و تنظیم ارتفاع، باید به موارد خاص‌تری مثل فضاهای رنگی و قابلیت‌های مربوط به افزایش دقت رنگ (کالیبراسیون رنگی)، توجه کنید.

برای نمایش رنگ‌ها در فرمت دیجیتال، فضاهای رنگی استاندارد Adobe RGB و DCI-P3 و sRGB تعریف می‌شوند. پشتیبانی از فضای رنگی Adobe RGB برای گرافیست‌ها و پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3 برای تدوینگران ویدیو کاملاً ایدئال به‌حساب می‌آید. مانیتورهای DCI-P3 نسبت به مانیتورهای sRGB، تا ۲۵ درصد عمق رنگ بیشتری را نمایش می‌دهند و وسیع‌ترین فضای رنگی هم متعلق به گاموت رنگی Adobe RGB است. دقت رنگی هم نکته‌ی مهم دیگری محسوب می‌شود که در مورد عملکرد رنگی مانیتورها باید مدنظر داشته باشید. عملکرد رنگی مانیتور، زمانی تکمیل می‌شود که بتوانید رنگ‌ها را با دقت خوبی نیز مشاهده کنید.

در نهایت ویژگی‌هایی مثل انواع استاندارد HDR که گستره‌ی دینامیکی (تفاوت بین شدت روشنایی در نقاط روشن و تاریک تصویر) و دیگر فناوری‌های اختصاصی مرتبط با بهبود تصویر و حتی قابلیت‌هایی برای جلوگیری از خستگی چشم، از موارد مهمی هستند که طراحان باید برای خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی در نظر داشته باشند.

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تا ۵ میلیون تومان

هواوی 24 اینچ مدل MateView SE
مانیتور هواوی 24 اینچ مدل MateView SE نمای جلو
مانیتور هواوی 24 اینچ مدل MateView SE نمای پشت
طراحی مانیتور هواوی 24 اینچ مدل MateView SE
ابعاد مانیتور هواوی 24 اینچ مدل MateView SE
رزولوشن مانیتور هواوی 24 اینچ مدل MateView SE
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 75 هرتز
-
روشنایی 250 نیت
کنتراست 1000:1
24 اینچ
1080 × 1920

هواوی MateView SE با برخورداری از پنل IPS با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ (FHD) و تراکم‌ پیکسلی ۹۳ پیکسل بر اینچ، مانیتور ۲۴ اینچ اقتصادی هواوی است که پوشش صددرصدی فضای sRGB و کالیبراسیون رنگ حرفه‌ای (ΔE < 2)، آن را به گزینه‌ای به‌صرفه برای طراحان گرافیک و هنرمندانی تبدیل کرده است که نمی‌خواهند برای خرید مانیتور هزینه زیادی کنند. علاوه‌براین حداکثر نرخ نوسازی تصویر در این مانیتور ۷۵ هرتز و حداکثر روشنایی آن ۲۵۰ نیت است که چندان راضی‌کننده نیست؛ اما با توجه به قیمت منطقی به‌نظر می‌رسد.

مانیتور HUAWEI MateView SE با ابزارهای کالیبراسیون رنگ، سازگار است و چندین پروفایل رنگی ازپیش تنظیم‌شده برای پاسخگویی به نیازهای مختلف دارد. پروفایل‌ها به شما این امکان را می‌دهند که عملکرد رنگ مانیتور را بر اساس هدف خاص خود (ویرایش عکس‌، طراحی گرافیک یا صرفاً مرور وب) بهینه کنید. دو پورت اصلی در پشت مانیتور پورت HDMI و پورت DisplayPort هردو نسخه ۱٫۴ هستند.

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تا ۱۰ میلیون تومان

ایسوس 24 اینچ مدل TUF Gaming VG246H1A
نمای جلو و لوگوی مانیتور ایسوس 24 اینچ مدل TUF Gaming VG246H1A
ابعاد و اندازه مانیتور ایسوس 24 اینچ مدل TUF Gaming VG246H1A
رزولوشن مانیتور ایسوس 24 اینچ مدل TUF Gaming VG246H1A
نمای پشت و بدنه مانیتور ایسوس 24 اینچ مدل TUF Gaming VG246H1A
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 100 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 9 میلی‌ثانیه
روشنایی 300 نیت
کنتراست 1300 : 1
24 اینچ
1080 × 1920

TUF Gaming VG246H1A مانیتور گیمینگ ۲۳٫۸ اینچی ایسوس است که از پنل IPS با رزولوشن Full HD و تراکم پیکسلی ۹۲ پیکسل‌براینچ و پوشش مات برای صفحه‌نمایش بهره می‌برد. نرخ نوسازی ۱۰۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰٫۵ میلی‌ثانیه درکنار فناوری انحصاری ELMB تأخیر و تاری تصویر را به حداقل می‌رساند. این موضوع افزون‌بر گیمرها برای کسانی‌که کارهای ویراش ویدیو انجام می‌دهند، بسیار ارزشمند است؛ اما برای ویرایشگران تصویر و طراحان گرافیک که با پروژه‌های تصویری بدون حرکت سروکار دارند، تاثیر چندانی ندارد.

درحالی‌که VG246H1A عمدتاً برای بازی به بازار عرضه شده است، دقت رنگش، آن را به انتخاب مناسبی برای طراحان گرافیک نیز تبدیل کرده است. مانیتور ایسوس فضای رنگی sRGB را ۱۱۰ درصد پوشش می‌دهد و برای کارهای ویرایش تصویر مناسب است. روشنایی ۳۰۰ نیتی نیز می‌تواند پاسخگوی کارهای عادی و فضاهایی با نورپردازی متوسط رو‌به‌تاریک باشد. البته اگر گرافیست حرفه‌ای باشید، نمی‌توانید به پنل با عمق بیت ۸ بیتی (۶ بیت + FRC) این مانیتور اکتفا کنید و بهتر است برای نتایج بهتر و نزدیک‌تر به واقعیت، به سراغ مدل‌های گران‌تر و ۱۰ بیتی بروید.

رزولوشن مانیتور ایسوس 24 اینچ مدل TUF Gaming VG246H1A

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تا ۱۵ میلیون تومان

کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS
رزولوشن و کیفیت تصویر مانیتور کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS
ابعاد و اندازه مانیتور کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS
نمای پشت و بدنه مانیتور کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS
مانیتور کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS نمای کنار
مانیتور کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS نمای بالا
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 165 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 0.5 میلی‌ثانیه
روشنایی 250 نیت
کنتراست 1000 : 1
27 اینچ
1080 × 1920

کولر مستر GM27-FFS با صفحه نمایش ۲۷ اینچی FHD، حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت، نرخ نوسازی ۱۶۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰٫۵ میلی‌ثانیه، مانیتور بازی مقرون‌به‌صرفه‌ای است که برای ویرایش عکس و کارهای گرافیکی نیز توصیه می‌شود. علت این موضوع هم به پوشش ۱۲۰ درصدی فضای sRGB و پوشش ۹۰ درصدی فضای DCI P3 در کنار پشتیبانی از استاندارد HDR10 برمی‌گردد.

مانیتور کولر مستر 27 اینچ مدل GM27-FFS دو پورت DisplayPort نسخه ۱٫۴ و دو پورت HDMI نسخه ۲٫۰ دارد و شامل خروجی هدفون نیز می‌شود.

ایسوس 32 اینچ مدل VP32AQ
مانیتور ایسوس 32 اینچ مدل VP32AQ نمای جلو
مانیتور ایسوس 32 اینچ مدل VP32AQ نمای پشت
ابعاد مانیتور ایسوس 32 اینچ مدل VP32AQ
مانیتور ایسوس 32 اینچ مدل VP32AQ نمای کنار
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 75 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 5 میلی‌ثانیه
روشنایی 350 نیت
کنتراست 1200 : 1
32 اینچ
1440 × 2560

مانیتور ۳۱٫۵ اینچی ASUS VP32AQ با پنل IPS، حداکثر نرخ نوسازی تصویر ۷۵ هرتز و حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت، از بهترین مانیتور های بازار است که نسبت به قیمت، ارزش خرید بسیار خوبی ارائه می‌کند.

عمق رنگ ۱۰ بیتی و پوشش صد درصد sRGB به همراه وضوح QHD ( ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰) و تراکم ۹۳ پیکسل بر اینچ، باعث می‌شود که مانیتور ایسوس عملکرد رنگی قابل قبول را برای کارهای ویرایش تصویر ارائه دهد. مانیتور همچنین از استاندارد HDR10 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند کنتراست تصویر را با ایجاد تمایز مناسب بین هایلایت‌ها و سایه‌های عمیق افزایش دهد. این ویژگی‌ها VP32AQ را به مانیتوری مقرون‌به‌صرفه برای ویرایش عکس و کارهای گرافیکی (حتی در سطح حرفه‌ای) تبدیل کرده است.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تا ۲۵ میلیون تومان

ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG27AQ1A
مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG27AQ1A
نمای پشت مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG27AQ1A
نمای چپ مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG27AQ1A
نمای راست مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG27AQ1A
نمای کناری مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG27AQ1A
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 40 تا 170 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه
روشنایی 250 نیت
کنتراست 1000:1
27 اینچ
1440 × 2560

مانیتور ۲۳٫۸ اینچ ایسوس TUF Gaming VG249Q1A، از بهترین مانیتورهای ۱۴۴ هرتز بازار ایران و با برخورداری از پنل IPS با زمان پاسخ‌گویی بین ۱ تا ۳ میلی‌ثانیه، نرخ به‌روزرسانی ۱۶۵ هرتز و روشنایی ۲۵۰ نیت یک مانیتور گیمینگ خوش‌قیمت به حساب می‌آید که برای خرید آن لازم نیست حتماً گیمر باشید.

رزولوشن QHD درکنار پوشش ۱۳۰ درصدی فضای sRGB و پوشش ۹۵ درصدی فضای DCI P3 و بهره‌بری از HDR10، مانیتور VG27AQ1A را به انتخابی جذاب برای گرافیست‌ها نیز تبدیل کرده است.

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تا ۳۰ میلیون تومان

ال جی 32 اینچ مدل 32UN650
مانیتور ال جی 32 اینچ مدل LG 32UN650 نمای جلو
مانیتور ال جی 32 اینچ مدل LG 32UN650 نمای کنار
مانیتور ال جی 32 اینچ مدل LG 32UN650 نمای پشت
کانکتور مانیتور ال جی 32 اینچ مدل LG 32UN650
ابعاد مانیتور ال جی 32 اینچ مدل LG 32UN650
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
75 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 5 میلی‌ثانیه
روشنایی 350 نیت
کنتراست 1000:1
32 اینچ
2160 × 3840

مانیتور ۳۲ اینچ خمیده ال‌جی 32UN650-W با وضوح 4K و پنل IPS با نور پس‌زمینه WLED، عمق رنگ ۱۰ بیتی، نرخ نوسازی ۷۵ هرتز، حداقل زمان پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه و حداکثر روشنایی ۳۵۰ نیت، مانیتور جذابی در بازه قیمتی خودش محسوب می‌شود.

ویژگی‌های ذکرشده‌ی پنل و صفحه نمایش درکنار عمق رنگ ۱۰ بیتی پنل همراه با پوشش ۹۵ درصدی فضای DCI P3 و مجهز بودن به HDR10 باعث شده است که کیفیت رنگ و کنتراست در این محصول عالی و رنگ‌های تیره در آن به خوبی قابل تفکیک باشند.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی تا ۴۰ میلیون تومان

ایسوس 27 اینچ مدل PA279CV
مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ASUS PA279CV نمای جلو
مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ASUS PA279CV نمای کنار
مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ASUS PA279CV نمای پشت
کانکتور مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ASUS PA279CV
ابعاد مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ASUS PA279CV
پنل A-Si IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 40 تا 60 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 5 میلی‌ثانیه
روشنایی 350 نیت
کنتراست 1000:1
27 اینچ
2160 × 3840

مانیتور 27 اینچ ایسوس PA279CV گزینه‌ای حرفه‌ای برای خلق محتوای تصویری و رندر گرفتن است و به‌طور حتم بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی محسوب می‌شود. پنل IPS با وضوح 4K و تراکم فوق‌العاده ۱۶۳ پیکسل بر اینچ، زمان پاسخ‌گویی ۵ میلی ثانیه و روشنایی ۳۵۰ نیت درکنار عمق رنگ ۱۰ بیتی و پوشش ۱۰۰ درصدی فضای sRGB به‌همراهی HDR10، مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر مانیتور مخصوص طراحی ایسوس هستند.

مانیتور مخصوص طراحی ایسوس PA279CV با برخورداری از پورت‌های جدیدتری مثل ۴ پورت Type A نسخه USB 3.0 Gen 1 از نوع Downstream و یک پورت Type C نسخه USB 3.1 Gen 1 از نوع Upstream درکنار پورت‌های متداول DosplayPort 1.2 و HDMI 2 تمام درگاه‌های ارتباطی موردنیازتان را تأمین می‌کند.

ایسوس 27 اینچ مدل ROG Strix XG27AQMR
نمای جلو و لوگوی مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ROG Strix XG27AQMR
ابعاد و رزولوشن مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ROG Strix XG27AQMR
نمای پشت و ارتفاع مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ROG Strix XG27AQMR
نمای کنار و طراحی مانیتور ایسوس 27 اینچ مدل ROG Strix XG27AQMR
پنل IPS
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 300 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه
روشنایی 600 نیت
کنتراست 1000 : 1
27 اینچ
1440 × 2560

مانیتور 27 اینچی ایسوس ROG Strix XG27AQMR یکی از گزینه‌های حرفه‌ای به‌عنوان بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی و البته گیم است. پنل IPS با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۱۱۰ پیکسل در هر اینچ، نرخ نوسازی ۳۰۰ هرتز و حداقل زمان پاسخ‌گویی ۱ میلی‌ثانیه و البته روشنایی خیره‌کننده ۶۰۰ نیت از ویژگی‌های نمایشگر این مدل است.

با عمق رنگ ۱۰ بیتی و ۱۵۰ درصد پوشش فضای sRGB و ۹۷ درصد پوشش فضای DCI P3 درکنار پشتیبانی از استاندارهای HDR10 و DisplayHDR 600 می‌توان انتظار رنگ‌هایی دقیق، زنده و نمایشی پرجزئيات را داشت.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی بدون در نظر گرفتن قیمت

سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G8 OLED S34BG850
مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G8 OLED S34BG850 نمای جلو
مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G8 OLED S34BG850 نمای بالا
مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G8 OLED S34BG850 نمای پشت
کانکتور مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G8 OLED S34BG850
مانیتور سامسونگ 34 اینچ مدل Odyssey G8 OLED S34BG850 نمای کنار
پنل OLED
زاویه دید 178 درجه
فرکانس 175 هرتز
زمان پاسخ‌دهی 0.4 میلی‌ثانیه
روشنایی 1000 نیت
کنتراست 1000000 : 1
34 اینچ
1440 × 3440

مانیتور 34 اینچ سامسونگ Odyssey G8 OLED S34BG850 با پنل OLED و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۳۴۴۰ پیکسل و تراکم ۱۰۹ پیکسل بر اینچ، نرخ نوسازی ۱۷۵ هرتز و حداقل نرخ پاسخگویی ۰٫۴ میلی‌ثانیه ممکن است در لیست آرزوهای هر شخصی که در جستجوی خرید مانیتور هوشمند است، قرار بگیرد.

پنل اولد با عمق رنگ ۱۰ بیتی درکنار ۹۹ درصد پوشش فضای sRGB و ۹۴ درصد پوشش فضای Adobe RGB و ۹۹ درصد پوشش فضای DCI P3 به‌همراه پشتیبانی از استانداردهای +HDR10 و DisplayHDR 400 می‌تواند هر گرافیست یا تدوین‌گر ویدیو را به‌وجد بیاورد.

سوالات متداول

  • بهترین مانیتور طراحی بدون در نظر گرفتن قیمت کدام مدل است؟

    مانیتور مانیتور 27 اینچ ایسوس PA279C، مانیتور مخصوص کارهای فتوشاپ و ویرایش تصویر و طراحی است. این مانیتور به افراد حرفه‌ای توصیه می‌شود.

  • ارزان‌ترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی کدام است؟

    مانیتور 24 اینچ هواوی MateView SE، مانیتور 24 اینچ ایسوس TUF Gaming VG246H1A و مانیتور 24 اینچ ایسوس TUF Gaming VG246H1A از ارزان‌ترین مانیتورهایی هستند که می‌توانید برای کارهای ویرایش تصویر انتخاب کنید. این مدل‌ها نسبتاً قیمت امکانات معقولی دارند؛ اما برای حرفه‌ای‌ها مناسب نیستند.

  • برای خرید بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی چه نکاتی را درنظر بگیریم؟

    پس از بررسی نوع پنل (در بهترین حالت اولد و سپس IPS)، رزولوشن، تراکم پیکسلی، روشنایی و امکاناتی مثل چرخش دورانی و عمودی و تنظیم ارتفاع باید به موارد اختصاصی‌تری مثل فضاهای رنگی و قابلیت‌های مربوط به افزایش دقت رنگ، توجه کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات