بهترین پاوربانک‌ برای لپ‌تاپ [تیر ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بهترین پاوربانک‌ها برای لپ‌تاپ
در مواقعی که امکان دسترسی به پریز برق برای شارژ لپ‌تاپ وجود ندارد، استفاده از پاوربانک می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
تبلیغات

به‌دلیل مصرف بالای توان در لپ‌تاپ‌های ویندوزی، معمولاً نمی‌توان مدت زیادی از آن‌ها استفاده کرد و پس از چند ساعت استفاده‌ی مداوم به شارژ مجدد نیاز دارند. استفاده از پاوربانکی با ظرفیت و توان خروجی بالا می‌تواند زمان استفاده از لپ‌تاپ را به‌‌طور قابل‌ توجهی افزایش دهد. این موضوع برای افرادی که به استفاده‌ی مداوم و روزمره‌ی لپ‌تاپ وابسته هستند، بسیار پراهمیت است.

در راهنمای خرید پیش رو، تعدادی از بهترین پاوربانک‌های مناسب لپ‌تاپ را معرفی خواهیم کرد تا براساس طرفیت مدنظرتان، بتوانید گزینه‌ی مناسب را پیدا کنید. اما پیش از شروع، بد نیست مرور کنیم که یک پاوربانک مناسبِ لپ‌تاپ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پاوربانک مناسب لپ‌تاپ چه ویژگی‌هایی دارد؟

پیش از خرید پاوربانک برای لپ‌ تاپ، بررسی توان و ولتاژ خروجی لپ‌تاپ و پاوربانک از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید مدنظر قرار دهید. اکثر لپ‌تاپ‌ها به ولتاژ ۱۶ تا ۲۰ ولت نیاز دارند و این در حالی است که بسیاری از پاوربانک‌های استاندارد تنها خروجی ۵ ولت را ارائه می‌دهند؛ بنابراین ابتدا ولتاژ خروجی و توان موردنیاز لپ‌تاپ را بررسی و سپس پاوربانک مناسب را بر اساس آن انتخاب کنید. ولتاژ و توان خروجی لپ‌تاپ معمولاً در دفترچه‌ی راهنما و روی آداپتور شارژ درج می‌شود.

یک لپ‌تاپ معمولی به‌طور متوسط ​​بین ۳۰ تا ۷۰ وات در ساعت توان مصرف می‌کند. در حالی که لپ‌تاپ‌های گیمینگ مصرف انرژی بسیار بالاتری دارند که حتی به ۱۲۰ وات هم می‌رسد؛ بر این اساس، برای شارژ موفقیت‌آمیز یک لپ‌تاپ استاندارد به پاوربانکی با توان خروجی حداقل ۵۰ وات نیاز دارید. بدیهی است که هرچه توان خروجی پاوربانک از این عدد بیشتر باشد، لپ‌تاپ شما بیشتر و سریع‌تر شارژ خواهد شد.

ظرفیت پاوربانک از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید باید درنظر داشته باشید. این معیار به میزان انرژی ذخیره‌شده در پاوربانک اشاره دارد و با واحدهای میلی‌آمپرساعت (mAh) یا وات‌ساعت (Wh) سنجیده می‌شود.

برای اینکه پاوربانک بتواند حداقل یک‌بار دستگاه‌هایتان را به‌طور کامل شارژ کند، باید ظرفیت لازم را داشته باشد. برای لپ‌تاپ‌های معمولی با مصرف حدود ۶۵ وات، پاوربانکی با ظرفیت حداقل ۲۰۰۰۰mAh یا 60Wh مناسب است؛ اما لپ‌تاپ‌های پرمصرف‌تر مثل لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به ظرفیت بالاتری نیاز خواهند داشت.

بهترین پاوربانک لپ تاپ با ظرفیت ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعت

باسئوس Blade PPDGL-01 با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت
نمای جلوی پاوربانک باسئوس Blade Laptop
پاور بانک باسئوس Blade PPDGL-01 100W مشکی
اقلام همراه پاور بانک باسئوس Blade PPDGL-01 100W
پورت‌های پاوربانک باسئوس Blade Laptop
نمای جلوی و پورت باوربانک باسئوس Blade Laptop
520 گرم
18 × 143 × 162 میلی‌متر
20000 میلی‌آمپر
لیتیوم پلیمری
4 درگاه خروجی
2 درگاه ورودی
دارای شارژ سریع
حداکثر توان 100 وات

اگر به‌دنبال پاوربانکی سبک، جمع‌وجور و درعین‌حال کارآمد برای شارژ لپ‌تاپ و گوشی هوشمندتان هستید، نگاهی به پاوربانک باسئوس مدل Blade PPDGL-01 به‌دلیل نوع طراحی و وزن حدوداً ۵۲۰ گرمی‌اش، داشته باشید. این پاوربانک ظرفیت ۲۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و با توان قابل‌توجه حداکثر ۱۰۰ وات قادر به شارژ لپ‌تاپ‌ها خواهد بود.

پاوربانک باسئوس PPDGL-01 از استانداردهای شارژ سریع از جمله Quick Charge و Power Delivery پشتیبانی می‌کند و با بهره‌مندی از دو درگاه خروجی از نوع تایپ سی با توان حداکثر ۱۰۰ وات و دو درگاه USB-A با حداکثر توان ۳۰ وات می‌تواند چهار دستگاه را به‌طور همزمان شارژ کند.

بهترین پاوربانک لپ تاپ با ظرفیت ۲۵ هزار میلی‌آمپرساعت

انکر 737 با ظرفیت 24000 میلی‌آمپر ساعت
پاور بانک انکر 737
630 گرم
49.5 × 54.6 × 155.7 میلی‌متر
24000 میلی‌آمپر
-
3 درگاه خروجی
1 درگاه ورودی
دارای شارژ سریع
حداکثر توان 140 وات

اگر برای شارژ لپ‌تاپتان به پاوربانکی با توان شارژ بالا نیاز دارید، پاوربانک Anker 737 با ظرفیت ۲۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و توان قابل‌ملاحظه‌ی ۱۴۰ وات یکی از بهترین انتخاب‌های پیش‌رو است. این پاوربانک در مجموع از سه‌درگاه خروجی شامل دو درگاه USB-C و یک درگاه USB-A با توان خروجی ۱۸ وات برای شارژ گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد.

انکر ادعا می‌کند که پاوربانک 737 می‌تواند آیفون ۱۳ و گلکسی اس ۲۲ را حدوداً ۵ بار و مک‌بوک ایر ۲۰۲۰ را بیش‌از یک‌بار شارژ کند. همچنین در مدت‌زمان ۴۰ دقیقه قادر به شارژ ۵۰ درصدیِ مک بوک پرو ۱۶ اینچی خواهد بود. درصورت‌ اتمام شارژ پاوربانک نیز می‌توان بااستفاده‌از شارژر سازگار، آن را در کمتر از یک ساعت به‌طور کامل شارژ کرد.

انکر PowerCore III Elite 87W با ظرفیت 25600 میلی‌آمپر ساعت
پاور بانک انکر PowerCore III Elite 87W
اقلام همراه پاور بانک انکر PowerCore III Elite 87W
توان خروجی پاور بانک انکر PowerCore III Elite 87W
600 گرم
24 × 82.4 × 183.6 میلی‌متر
25600 میلی‌آمپر
لیتیوم پلیمری
4 درگاه خروجی
2 درگاه ورودی
دارای شارژ سریع
حداکثر توان 87 وات

پاوربانک انکر مدل PowerCore III Elite دارای دو پورت تایپ سی با پشتیبانی از Power Delivery است که با توان حداکثر ۸۷ وات قادر به‌ شارژ لپ‌تاپ‌های سازگار هستند. البته در صورت استفاده از هردو درگاه این توان بین پورت‌ها تقسیم خواهد شد. دو درگاه USB-A پاوربانک نیز دستگاه‌ها را با توان خروجی ۱۸ وات شارژ می‌کنند.

پاوربانک انکر با ظرفیت نامی ۲۵۶۰۰ میلی‌آمپر‌ساعت می‌تواند بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید با پشتیبانی از درگاه USB-C را شارژ کند. توجه داشته باشید که این پاوربانک بیشتر برای لپ‌تاپ‌هایی با توانی در محدوده‌ی ۸۷ وات مناسب است. برای اطمینان بیشتر، توصیه می‌شود مشخصات فنی لپ‌تاپتان را بررسی کنید و مطمئن شوید که توان و ولتاژ موردنیاز آن با توان خروجی این پاور بانک همخوانی دارد.

بهترین پاوربانک لپ تاپ با ظرفیت ۳۰ هزار میلی‌آمپرساعت

باسئوس Amblight PPLG با ظرفیت 30000 میلی‌آمپر ساعت
نمای روبرو پاور بانک باسئوس Amblight PPLG-A01
نمای جانبی پاور بانک باسئوس Amblight PPLG-A01
نمای داخل پاور بانک باسئوس Amblight PPLG-A01
نمایشگر پاور بانک باسئوس Amblight PPLG-A01
شارژدهی پاور بانک باسئوس Amblight PPLG-A01
550 گرم
38 × 65 × 145 میلی‌متر
30000 میلی‌آمپر
لیتیوم پلیمری
5 درگاه خروجی
3 درگاه ورودی
دارای شارژ سریع
حداکثر توان 65 وات

پاوربانک باسئوس Amblight PPLG با ظرفیت ۳۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و درگاه‌های خروجی متنوع، علاوه‌بر اینکه به‌عنوان یکی از بهترین پاوربانک‌های مناسب لپ‌تاپ شناخته می‌شود، در دسته‌ی بهترین پاور بانک‌ برای گوشی اندروید و آیفون نیز قرار می‌گیرد. این پاوربانک با حداکثر توان ۶۵ وات برای شارژ لپ‌تاپ‌هایی با پشتیبانی از قابلیت پاوردلیوری مناسب است.

پاوربانک باسئوس مدل Amblight از ۵ درگاه خروجی متنوع شامل چهار درگاه USB-A و یک درگاه USB-C مشترک بهره می‌برد که وظیفه‌ی شارژ خود پاوربانک را نیز برعهده دارد. براساس ادعای سازنده، کاربران می‌توانند بااستفاده‌از این پاوربانک، لپ‌تاپ‌هایی همچون مک بوک پرو 13 اینچی را تا ۵۰ درصد شارژ کنند.

بهترین پاوربانک لپ تاپ با ظرفیت ۵۰ هزار میلی‌آمپرساعت

وگر Tank Boost با ظرفیت 56000 میلی‌آمپر ساعت
نمای جلوی پاوربانک وگر Tank Boost 56000mAh
نمای جلوی پاوربانک وگر Tank Boost 56000mAh
نمای پشت پاوربانک وگر Tank Boost 56000mAh
نمای سقف پاوربانک وگر Tank Boost 56000mAh
نمای پورت‌های پاوربانک وگر Tank Boost 56000mAh
1040 گرم
54.6 × 73 × 159 میلی‌متر
56000 میلی‌آمپر
-
5 درگاه خروجی
2 درگاه ورودی
دارای شارژ سریع
حداکثر توان 130 وات

پاوربانک وگر Tank Boost یکی از بهترین پاوربانک‌های فست شارژ بازار محسوب می‌شود که با ظرفیت قابل ملاحظه‌ی ۵۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و ۶ درگاه خروجی متنوع، قادر است چندین دستگاه را به‌صورت همزمان شارژ کند. این دستگاه با ظرفیت بالا و بهره‌مندی از چراغ LED با سه حالت نوردهی، گزینه‌ی مناسبی برای سفرهای طولانی و کمپینگ به‌شمار می‌آید.

پاوربانک وگر دارای چندین درگاه خروجی از جمله USB-A و USB-C است. درگاه USB-C می‌تواند تا ۱۰۰ وات توان خروجی ارائه دهد که برای شارژ لپ‌تاپ‌ها مناسب است. همچنین درگاه‌های USB-A با توان خروجی ۱۸ وات، برای شارژ سریع گوشی‌های هوشمند و سایر گجت‌های کوچک طراحی شده‌اند. وگر می‌گوید از طریق درگاه تایپ سی با توان ۱۰۰ واتی می‌توانید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی خود را با همان سرعت شارژ آداپتور اصلی شارژ کنید.

اگر برای لپ‌تاپتان از پاوربانکی استفاده می‌کنید که در لیست محصولات این مقاله نام‌برده نشده است،‌ حتماً آن را در بخش نظرات معرفی کنید و تجربه‌ی کاربری‌تان را برایمان بنویسید. اگر هم به‌دنبال یک پاوربانک مناسب برای گوشی می‌گردید، سری به مقاله‌ی بهترین پاوربانک‌های مناسب برای گوشی اندرویدی و آیفون بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات