بهترین کولرهای آبی بازار ایران [خرداد ۱۴۰۳]

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
بهترین کولرهای آبی بازار ایران
حالا که تابستان گرم فرارسیده است، ضرورتِ خرید کولر هم افزایش می‌یابد. در این مقاله با فهرستی از بهترین کولرهای آبی موجود در بازار آشنا می‌شویم.
تبلیغات

اگر در مناطقی با آب‌وهوای معتدل و نسبتاً خشک زندگی می‌کنید، کولرهای آبی بهترین گزینه برای خنک‌کنندگی محیط به‌شمار می‌آیند. این نوع کولرها انواع مختلفی دارند که در مقاله‌ی مقایسه کولر آبی و گازی مفصل درمورد آن‌ها صحبت کردیم.

مقاله‌ی حاضر را به معرفی بهترین کولرهای آبی موجود در بازار با ظرفیت‌های مختلف اختصاص داده‌ایم تا اگر قصد خرید این وسیله‌ی ضروری را دارید، راحت‌تر بتوانید تصمیم‌گیری کنید.

انواع کولر آبی

پیش از اینکه به‌سراغ معرفی مدل‌ها برویم، اجازه بدهید به‌طور مختصر درباره‌ی انواع کولر آبی و تفاوت‌های آن‌ها، شرح دهیم تا با دید بازتری برای خرید اقدام کنید.

کولر آبی پوشالی

کولر‌های آبی سلولزی و پوشالی هر دو کارکرد مشابهی دارند؛ بااین‌حال، پوشال‌های استفاده‌شده در کولر آبی معمولی پس از مدت کوتاه‌تری دچار پوسیدگی می‌شوند و به تعویض سالانه نیاز دارند. همچنین در‌مقایسه‌با کولرهای سلولزی، سروصدای بیشتری تولید می‌کنند و خنک‌کنندگی به‌مراتب کمتری هم دارند.

کولر آبی سلولزی

در کولرهای آبی سلولزی، به‌جای پوشال‌ از پد سلولزی استفاده می‌شود که مقاومت و کارایی بسیار بیشتری دارد. پدهای سلولزی برخلاف پوشال، به تعویض سالانه نیازی ندارند و مقاومت آن‌ها دربرابر پوسیدگی موجب می‌شود، حداقل سه سال یک‌ بار نیاز به تعویض پیدا کنند. میزان خنک‌کنندگی کولر سلولزی در‌مقایسه‌با کولرهای آبی پوشالی، بسیار بیشتر است.

بهترین برند کولر آبی

به‌طور کلی، معیار دقیقی برای انتخاب بهترین مارک کولر آبی در بازار وجود ندارد؛ زیرا هر برند ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارد. مدل‌هایی که درادامه معرفی خواهیم کرد، از برندهای مطرحی همچون انرژی، ایران شرق، آبسال، جنرال و البرز هستند که توانسته‌اند رضایت کاربران بیشتری را جلب کنند و به‌دلیل کیفیت و عملکرد مناسب، محبوبیت بیشتری درمقایسه‌با سایر مدل‌ها پیدا کرده‌اند.

بهترین کولرهای آبی بازار

باتوجه‌به اینکه کولرهای آبی سلولزی کارایی بیشتری از کولرهای آبی پوشالی یا معمولی دارند، بسیاری از مدل‌هایی که درادامه معرفی خواهیم کرد، از نوع سلولزی با ظرفیت‌‌های مختلف هستند. درصورتی‌که قصد دارید کولری با ظرفیت بسیار کم بخرید و ترجیحتان صرف هزینه‌ی کمتر است، کولر پوشالی انتخاب معقولانه‌تری به‌حساب می‌آید.

توجه کنید که در ساخت بسیاری از کولرهای آبی موجود در بازار از ورق گالوانیزه با پوشش رنگی الکترواستاتیک استفاده می‌شود. این پوشش تا حد زیادی کولر را دربرابر خوردگی و سایش مقاوم می‌کند؛ اما برای افزایش مقاومت کولر دربرابر پوسیدگی، بهتر است از سایبان کولر آبی استفاده کنید. سایبان نه‌تنها از پوسیدگی کولر جلوگیری می‌کند؛ بلکه میزان خنک‌کنندگی آن را نیز افزایش می‌دهد.

نکته‌ی دیگر اینکه نوعی از کولرهای آبی با عنوان کولر پلیمری در بازار وجود دارد که در‌مقایسه‌با کولرهای معمولی مقاومت بیشتری در‌برابر پوسیدگی و خوردگی دارند. کولرهای آبی پلیمری می‌توانند هم با پدهای سلولزی و هم با پدهای پوشالی عرضه شوند؛ اما برای ارائه‌ی خنک‌کنندگی بهتر، معمولاً از پدهای سلولزی استفاده می‌کنند؛ البته این کولرها برچسب قیمتی به‌مراتب گران‌تری از نمونه‌های عادی دارند.

ظرفیت هوادهی کولرهای آبی براساس CFM (Cubic Feet per Minute) سنجیده می‌شود. این واحد نشان‌دهنده‌ی حجم هوایی است که دستگاه می‌تواند در هر دقیقه جابه‌جا کند. برای مثال، چنانچه ظرفیت کولر آبی ۳۰۰۰CFM باشد، ۳۰۰۰ مترمکعب هوا را در یک دقیقه جابه‌جا می‌کند.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۲۸۰۰

کولر آبی جنرال 2800 با ظرفیت ۲۸۰۰

کولر آبی جنرال 2800

درصورتی‌که می‌خواهید با کمترین هزینه‌ی ممکن کولر آبی تهیه کنید و سلولزی‌بودن کولر برایتان در اولویت نیست، کولر آبی جنرال مدل 2800 گزینه‌ی مناسبی است. همان‌طور‌که اشاره شد، این کولر از نوع پوشالی است و با‌توجه‌به ظرفیت ۲۸۰۰CFM برای محیط‌هایی با متراژ ۴۰ تا ۵۰ متر مربع مناسب خواهد بود.

کولر آبی جنرال از معدود کولرهای اقتصادی بازار محسوب می‌شود که با بهره‌مندی از ریموت کنترل، امکان کنترل از راه دور را دراختیار مصرف‌کننده‌ها قرار می‌دهد. مخزن کولر از ظرفیت حدودیِ ۱ تا ۲ لیتر بهره می‌برد و با یک‌ بار پرشدن تا ۲ ساعت کار خواهد کرد.

کولر آبی 2800 در دو مدل مختلف فروخته می‌شود که تنها تفاوت آن‌ها در بهره‌مندی از ریموت است و ازنظر کارایی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. مدل ریموت‌دار به قیمت حدوداً ۳ میلیون تومان فروخته می‌شود. درصورت تمایل می‌توانید مدل بدون ریموت را با هزینه‌ای ارزان‌تر تهیه کنید.

کولر آبی انرژی مدل EC0280

کولر آبی انرژی EC0280

اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ای محدود کولر آبی سلولزی تهیه کنید، کولر آبی انرژی مدل EC0280 یکی از بهترین انتخاب‌های موجود است. این کولر آبی نیز همچون مدل قبل با ظرفیت ۲۸۰۰CFM عرضه می‌شود و در مکان‌هایی با متراژ ۴۰ تا ۵۰ متر مربع می‌توانید از آن استفاده کنید.

همچون بسیاری از کولرهای آبی موجود در بازار، از ورق گالوانیزه در طراحی کولر انرژی EC0280 استفاده شده و عمر پدهای به‌کاررفته در آن نیز بین ۳ تا ۵ سال عنوان شده است. به‌علاوه، از کلید RCCB (محافظ جان) بهره می‌برد که وظیفه‌ی آن حفاظت از انسان‌ها دربرابر خطرات ناشی از جریان‌های نشتی است.

کلید RCCB درصورت تشخیص جریان نشتی به‌سرعت مدار را قطع می‌کند تا از بروز حوادث الکتریکی مانند برق‌گرفتگی و آتش‌سوزی جلوگیری شود. پرکردن مخزن کولر آبی EC0280 به‌صورت دستی، نکته‌ی مهمی است که هنگام خرید باید مدنظر قرار دهید. کولر آبی مذکور را می‌توانید با قیمتی حدوداً ۶ میلیون تومان تهیه کنید.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۳۵۰۰

کولر آبی انرژی مدل VC0380

کولر آبی انرژی VC0380

کولر آبی انرژی مدل VC0380 با‌توجه‌به ظرفیت ۳۵۰۰CFM، برای محیط‌هایی با ابعاد ۵۰ تا ۶۰ مترمربع کاربردی خواهد بود. این کولر آبی از نوع کولرهای بالازن است‌؛ یعنی دریچه‌ی خروجی هوای آن در بخش بالای کولر تعبیه شده است و باد را به‌سمت بالا پرتاب می‌کند. بنابراین، درصورتی‌که قصد دارید این کولر را برای مصارف خانگی بخرید، باید نوع هوادهی کولر را مدنظر قرار دهید.

براساس ادعای شرکت سازنده، بازده خنک‌کنندگی کولر سلولزی انرژی VC0380 به بیش از ۸۳ درصد می‌رسد و در‌مقایسه‌با کولرهای معمولی، ۳۰ درصد خنک‌کنندگی بیشتری ارائه می‌دهد. این محصول نیز همچون بسیاری از مدل‌های انرژی، از کلید محافظ جان RCCB بهره می‌برد. همچنین، درصورت تمایل می‌توانید هنگام ثبت سفارش این کولر را با ریموت کنترل تهیه کنید. کولر آبی انرژی با قیمت حدودیِ ۱۳ میلیون تومان برای خرید دردسترس قرار دارد.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۵۰۰۰

کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE500C

کولر آبی سپهر الکتریک SE500

کولر سلولزی سپهر الکتریک مدل SE500C با ظرفیت ۵۰۰۰CFM، فضایی با متراژ ۶۰ تا ۱۲۰ مترمربع را پوشش خواهد داد. این کولر از سیستم محافظ جان بهره می‌برد و با قیمت ۱۵ میلیون تومان فروخته می‌شود.

در ساخت کولر آبی سپهر الکتریک SE500C از ورق گالوانیزه با پوشش رنگی الکترواستاتیک استفاده شده است و باعث مقاومت کولر در‌برابر خوردگی و سایش می‌شود. دریچه‌ی خروج هوا در‌کنار محصول قرار گرفته است و به‌راحتی می‌توان از آن روی پشت‌بام یا بالکن مکان‌های تجاری و مسکونی استفاده کرد.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۶۰۰۰

کولر آبی ایرومکس AM60

کولر آبی ایرومکس مدل AM60

کولر آبی ایرومکس مدل AM60 با بهره‌مندی از پدهای سلولزی، درمقایسه‌با کولرهای پوشالی خنک‌کنندگی بیشتری ارائه می‌دهد. این کولر بدنه‌ای از جنس پلیمر دارد که مقاومت بیشتری دربرابر نور مستقیم خورشید و پوسیدگی دارد. ظرفیت ۶۰۰۰CFM کولر نیز آن را به‌ گزینه‌ی مناسبی برای محیط‌هایی با متراژ ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع تبدیل می‌کند.

کولر آبی ایرومکس همچون بهترین کولرهای گازی بازار به فناوری اینورتر مجهز شده است تا در مصرف آب و برق صرفه‌جویی شود. همچنین به‌لطف ترموستاتیک‌بودن کولر، امکان تنظیم دما و کنترل آن از راه دور نیز وجود دارد و نیازی نیست مثل کولرهای معمولی برای تغییر دما هربار از جای خود بلند شوید. مدل بالازن و بغل‌زن این محصول را می‌توان با قیمتی در حدود ۲۴ میلیون تومان تهیه کرد.

کولر آبی ایران شرق IS60AS

کولر آبی ایران شرق IS60AS

کولر آبی سلولزی ایران شرق مدل IS60AS از‌جمله کولرهای ترموستاتیک موجود در بازار با قابلیت تنظیم دما و تایمر خواب است. درواقع برخلاف کولرهای معمولی که تنها دو حالت خنک‌کنندگی را دراختیارتان قرار می‌دهند، ترموستات تعبیه‌شده در این کولر به‌ شما امکان می‌دهد تا دمای مدنظرتان را اعمال کنید.

ظرفیت ۶۰۰۰CFM کولر آبی ایران شرق آن را به گزینه‌ای مناسب برای محیط‌هایی با ابعاد بیش از ۱۲۰ مترمربع تبدیل می‌کند. قابلیت تایمر خواب نیز پس از رسیدن دمای اتاق به حد مطلوبی، کولر را به‌طور خودکار خاموش می‌کند. این ویژگی به‌منظور صرفه‌جویی در انرژی و افزایش راحتی مصرف‌کنندگان طراحی شده است؛ به‌ویژه هنگام خواب که احتمالاً به روشن‌ماندن کولر در تمام طول شب نیازی نیست.

کولر آبی ایران شرق مدل IS60AS از ریموت کنترل با برد حدودیِ ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر نیز بهره می‌برد تا در هر نقطه‌ای از خانه بتوانید آن را خاموش و روشن یا دما را تنظیم کنید. بهره‌مندی از کلید RCCB یا محافظ جان از دیگر ویژگی‌های کولر آبی ایران شرق به‌حساب می‌آید. کولر آبی ایران شرق را می‌توان با قیمت ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان خرید.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۷۰۰۰

کولر سلولوزی جنرال پویا مدل GP-6000B

کولر آبی جنرال پویا GP-6000B

اگر کولر آبی را برای محیطی با ابعاد حدودیِ ۱۲۰ تا ۱۵۵ متر نیاز دارید، کولر آبی سلولزی جنرال پویا مدل GP-6000B گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. موتور این کولر از نوع موتوژن و پمپ آب استفاده‌شده در آن از نوع الکتروژن است که از بهترین مدل‌های موجود در بازار به‌حساب می‌آیند.

کولر سلولوزی جنرال پویا GP-6000B نیز همچون مدل قبل از نوع ترموستاتیک است و برای تنظیم دمای کولر هم می‌توانید از ریموت کنترل استفاده کنید.

کولر جنرال پویا نیز همچون اکثر مدل‌های موجود در بازار از ورق گالوانیزه ساخته شده است و پوشش الکترواستاتیک آن را در‌برابر اشعه‌ی آفتاب و زدگی و سایش مقاوم می‌کند. کولر آبی GP-6000B را می‌توان با قیمت حدوداً ۱۱ میلیون تومان تهیه کرد.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۸۰۰۰۰

کولر سلولوزی ایرومکس مدل AM800

کولر آبی AIROMAX AM800

در طراحی کولر سلولزی ایرومکس مدل AM800 از پلیمر استفاده شده است که مقاومت زیادی در‌برابر رسوب و پوسیدگی و خوردگی دارد. همچنین بهره‌مندی از فیلترهای توری، مانع ورود حشرات و گردوغبار می‌شود و هوای سالم‌تری را به جریان می‌اندازد. اگر به‌دنبال کولری برای فضایی با ابعاد حدود ۲۰۰ مترمربع هستید، کولر آبی ایرومکس با ظرفیت ۸۰۰۰CFM انتخابی بسیار مناسب خواهد بود.

ایرومکس AM800 که از کولرهای ترموستاتیک بازار به‌حساب می‌آید، امکان کنترل از راه دور و تنظیم دما را برای کاربران فراهم می‌کند. به‌علاوه، با بهره‌مندی از فناوری اینورتر و برچسب مصرف انرژی +++A ازنظر مصرف بهینه‌ی آب و برق نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد.

کولر آبی ایرومکس در دو مدل بالازن و بغل‌زن در محدوده‌ی ۲۷ میلیون تومان فروخته می‌شود. بسته به محلی که برای راه‌اندازی و نصب کولر در نظر گرفته‌اید، می‌توانید یکی از مدل‌ها را به‌دلخواه انتخاب کنید.

کولر سلولزی ایران شرق مدل IS80S

کولر آبی ایران شرق مدل IS80S

کولر سلولزی ایران شرق مدل IS80S با ظرفیت ۸۰۰۰CFM برای فضاهای بزرگ با متراژ بیش از ۱۵۰ مترمربع مناسب خواهد بود. این کولر آبی نیز از نوع ترموستاتیک است و برخلاف مدل‌های معمولی، امکان تنظیم دما را فراهم می‌آورد.

کولر آبی ایران شرق IS80S به صفحه‌کلید لمسی و تایمر خواب مجهز است. همچنین با بهره‌مندی از ریموت کنترل، به‌ شما امکان می‌دهد تا در فاصله‌ی حداکثر ۲۰۰ متری کولر، امکان تنظیم دما و خامو‌ش و روشن‌ کردن آن را داشته باشید. کلید محافظ جان از دیگر قابلیت‌های این کولر سلولزی به‌شمار می‌آید. قیمت کولر آبی ایران شرق حدوداً ۱۵ میلیون تومان است.

بهترین کولر آبی با ظرفیت ۱۳۰۰۰

کولر سلولزی آبسال AC/AX13000

کولر آبی آبسال AC/AX13000

کولرهای آبی با ظرفیت بالا مانند کولر آبی آبسال مدل AC/AX13000 برای محیط‌هایی با متراژ زیاد همچون فروشگاه‌ها و مراکز تجاری یا فضاهای مسکونی بزرگ استفاده می‌شوند. هرکدام از پدهای سلولزی به‌کاررفته در این کولر آبی از فیلتر تصفیه‌ی هوا بهره می‌برند تا از ورود گردوغبار و آلودگی به داخل محیط جلوگیری شود.

کولر سلولزی آبسال را می‌توانید به‌گونه‌ای تنظیم کنید که به‌طور خودکار در مواقع خاصی روشن یا خاموش شود. همچنین با بهره‌مندی از ریموت کنترل، مدیریت و تنظیم دمای کولر بسیار آسان‌تر خواهد بود. این محصول از معدود محصولات موجود در بازار است که از فناوری اینورتر بهره می‌برد تاحدممکن در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. قیمت کولر سلولزی آبسال تقریباً ۲۳ میلیون تومان است.

با‌توجه‌به اینکه قیمت کولر آبی نیز مانند بسیاری از کالاهای موجود در بازار همه‌روزه رو به افزایش است، با انجام برخی نکات همچون استفاده از سایبان کولر که قبل‌تر به ‌آن اشاره کردیم یا روغن کاری کولر آبی، می‌توانید عمر کولر آبی را افزایش دهید تا ضمن افزایش کارایی، در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کرده باشید.

آیا مدلی از کولر آبی وجود دارد که از چشم ما پنهان مانده است؟ لطفاً با معرفی آن به کامل‌تر‌شدن راهنمای خرید حاضر کمک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات