بهترین دوربین‌های مناسب برای تولید محتوا در یوتیوب [مهر ۱۴۰۳]

سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بهترین دوربین ها برای تولید محتوا در یوتیوب
اگر یوتیوبر هستید یا به‌تازگی قصد شروع فعالیت در یوتیوب را دارید، خرید دوربین مناسب برای یوتیوب از اولین قدم‌ها برای ادامه‌ی مسیر خواهد بود.
تبلیغات

یوتیوب بزرگ‌ترین، پرسودترین و البته رقابتی‌ترین پلتفرم برای تولید محتوای ویدیویی به‌حساب می‌آید. بعید است به‌فکر تولید محتوای ویدیویی باشید اما برنامه‌ای برای راه‌اندازی کانال یوتیوب نداشته باشید. ساخت کانال یوتیوب و قرار دادن محتوای ویدیویی در آن می‌تواند محتوای شما را به‌طیف وسیعی از مخاطبان معرفی کند و درآمد خوبی برایتان به‌همراه بیاورد، اما تنها در صورتی که علاوه‌بر محتوای باکیفیت، به «فُرم» و کیفیت بصری آن نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

کسب درآمد از یوتیوب آسان نیست و نیازمند تولید مستمر و باکیفیت محتوا است. خرید دوربین مناسب برای تولید محتوا در کنار سیستم مناسبی برای ویرایش کردن ویدیوها، پیش‌نیازهای مهمی برای یوتیوبر شدن هستند. اگرچه احتمال دارد بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها، برای فیلم‌برداری و ویرایش فیلم‌ها از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند، اما داشتن یک دوربین حرفه‌ای می‌تواند دست شما را برای تولید محتوای بصری متفاوت، بازتر بگذارد.

کپی لینک

ویژگی‌های دوربین مناسب تولید محتوا

دوربین‌هایی با امکانات پیشرفته معمولاً قیمت بالایی دارند، اما خرید دوربین خوب با قیمت مناسب دست‌نیافتنی نیست. حواستان باشد در خرید دوربین مناسب برای یوتیوب باید به برخی ویژگی‌های خاص توجه کنید.

  • برای یوتیوب وضوح 1080p حداقل استاندارد محسوب می‌شود اما برای رقابت بهتر و ارائه‌ی کیفیت بالاتر، دوربین‌هایی با وضوح 4K انتخاب خوبی هستند. به فریم ریت نیز توجه کنید؛ نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه برای ضبط ویدیو مناسب است اما دوربین‌هایی با توانایی فیلم‌برداری ۶۰ فریم‌برثانیه، خروجی کار را نرم‌تر، جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌کنند.
  • اگر بخشی از ویدیوهایتان در محیط‌های کم‌نور یا داخلی ضبط می‌شود، دوربینی با سنسور بزرگ‌تر می‌تواند کیفیت بهتری ارائه دهد. دوربین‌هایی که لنزهایی با دیافراگم باز (مانند f/1.8 یا f/2.8) دارند، در شرایط کم‌نور بهتر عمل می‌کنند.
  • اگر بخشی از محتوای شما خارج از استودیو یا در محیط‌های شهری است، دوربین کوچک و سبک انتخاب بهتری به‌نظر می‌رسد. دوربین‌های بدون آینه (Mirrorless) به‌دلیل سبکی و قابلیت حمل بیشتر، معمولاً برای ولاگرها مناسب‌ترند.
  • ویژگی‌هایی مانند لرزشگیر خودکار، پشتیبانی از میکروفون‌ جانبی و لنزهای مختلف و قابلیت استریم مستقیم در یوتیوب نیز از جمله قابلیت‌هایی هستند که وجود آن‌ها در دوربین مناسب تولید محتوا برای برخی ضروری است و برای برخی دیگر نه.
کپی لینک

نکاتی که قبل از خرید دوربین باید به آن‌ها توجه کنیم

  • لوازم جانبی و قیمت تجهیزات: وقتی بحث دوربین‌های یوتیوب به میان می‌آید، باید علاوه بر خود دوربین، به لوازم جانبی و قیمت تجهیزات جانبی آن نیز توجه کنید. برند سونی در حال حاضر در بازار ایران از نظر لوازم جانبی مثل لنزها، باتری‌های اضافی و میکروفون‌های سازگار، بهترین گزینه محسوب می‌شود. در نظر گرفتن این موضوع می‌تواند در طولانی‌مدت هزینه‌های شما را کاهش دهد.
  • لرزش‌گیر قوی: اگر قصد دارید ویدیوهای ولاگ ضبط کنید، وجود لرزش‌گیر اپتیکال یا دیجیتال در دوربین بسیار اهمیت دارد. لرزش‌گیر قوی به شما کمک می‌کند تا ویدیوهای پایدار و بدون لرزش داشته باشید، حتی زمانی که در حال حرکت هستید.
  • میکروفون داخلی مناسب و درگاهی برای اتصال میکروفون خارجی: کیفیت صدا در تولید محتوای یوتیوب بسیار مهم است. داشتن میکروفون داخلی خوب یا امکان اتصال میکروفون خارجی از‌طریق درگاه هات‌شو، یکی از اولویت‌های اصلی برای بسیاری از یوتیوبرها به‌حساب می‌آید. این ویژگی کمک می‌کند تا صدای واضح و حرفه‌ای داشته باشید و تعامل بهتری با مخاطبان برقرار کنید.
  • خروجی جک هدفون برای مانیتور کردن صدا: حین ضبط، وجود قابلیت مانیتور کردن صدا از‌طریق خروجی جک هدفون بسیار کمک‌کننده است. چنین قابلیتی به شما اجازه می‌دهد تا مطمئن شوید که صدای ضبط‌شده نویز ندارد و کیفیت مطلوبی دارد.
  • نمایشگر چرخان: یکی از ویژگی‌های ضروری برای ضبط ولاگ و ویدیوهای استودیویی، وجود نمایشگر چرخان است. با این نمایشگر می‌توانید هنگام ضبط خود را ببینید و مطمئن شوید که دوربین عملکرد ضبط را به‌درستی انجام می‌دهد؛ ویژگی خوبی که کمک می‌کند تا در زمان ضبط به‌راحتی تنظیمات دوربین را کنترل کنید و از مشکلاتی مثل خاموش شدن دوربین یا توقف ضبط بی‌خبر نباشید.

در مقاله‌ی پیش رو تعدادی از بهترین دوربین‌ها برای تولید محتوا در یوتیوب را به شما معرفی خواهیم کرد. ضمن اینکه اگر می‌خواهید در مورد سرویس اشتراک ویدیوی گوگل بیشتر بدانید و با قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شوید، مقالاتی همچون قابلیت‌ های یوتیوب پریمیوم و نحوه‌ی دانلود از یوتیوب می‌توانند اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش بدهند.

با توجه به نکاتی که ذکر شد، در این راهنمای خرید دوربین‌ها را به دو دسته‌ی مناسب برای فیلم‌برداری ولاگ و مناسب برای فیلم‌برداری استودیویی تقسیم کردیم تا به انتخاب راحت‌تر شما کمک کنیم.

بهترین دوربین‌ها برای ضبط ولاگ

دی جی آی Pocket 2
دوربین دی جی آی DJI Pocket 2 نمای جلو
دوربین دی جی آی DJI Pocket 2 نمای راست
دوربین دی جی آی DJI Pocket 2 روی سه پایه
دوربین دی جی آی DJI Pocket 2 نمای راست صفحه نمایش روشن
دوربین دی جی آی DJI Pocket 2 متصل به گوشی هوشمند
64 مگاپیکسل
1/1.7 اینچ
2160 × 3840
MP4
-
-
117 گرم
باتری لیتیوم پلیمر

DJI Pocket 2 دوربینی کم‌حجم و قابل‌ حمل با گیمبال سه‌محوره است که برای ضبط ویدئوهای باکیفیت طراحی شده است. این دوربین از سنسور 1/1.7 اینچی بهره می‌برد و می‌تواند تصاویری با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل ثبت کند و فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه انجام دهد. لنز دوربین زاویه‌ی دید ۹۳ درجه دارد و دیافراگم آن f/1.8 است که به ثبت تصاویر در نور کم کمک می‌کند. سیستم تثبیت‌کننده‌ی گیمبال سه‌محوره به نرمی حرکات دوربین کمک می‌کند تا ویدئوها بدون لرزش و پایدار ضبط شوند.

دوربین DJI Pocket 2 از قابلیت زوم هیبریدی بهره می‌برد که تا ۸ برابر بزرگنمایی دیجیتالی ارائه می‌دهد (در حالت عکاسی) و تا ۴ برابر بزرگنمایی بدون افت کیفیت (Lossless) در حالت ضبط ویدئوی 1080p دارد. این دوربین با میکروفون‌های چهارگانه‌ای که در اطراف دستگاه قرار گرفته‌اند، صدای استریوی باکیفیتی ضبط می‌کند و قابلیت تنظیم جهت میکروفون‌ها به سمت صدای منبع را نیز دارد. همچنین ویژگی SoundTrack به‌طور خودکار جهت و میزان صدا را با توجه به حرکت دوربین تنظیم می‌کند.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
گوپرو هیرو 12 بلک
دوربین گوپرو GoPro HERO12 Black نمای جلو
دوربین گوپرو GoPro HERO12 Black نمای بالا
دوربین گوپرو GoPro HERO12 Black نمای بالا و چپ
دوربین گوپرو GoPro HERO12 Black نمای جلو روی مانت
دوربین گوپرو GoPro HERO12 Black نمای جانبی
27 مگاپیکسل
1/1.9 اینچ
4927 × 5599
H.265
دارای دو نمایشگر H.265
فوکوس لمسی
154 گرم
باتری لیتیوم یونی

GoPro HERO12 Black از حسگر ۱/۱.۹ اینچی استفاده می‌کند و توانایی ضبط ویدیوهایی با وضوح 5.3K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را دارد که عملکردی واقعا خیره‌کننده محسوب می‌شود. علاوه‌براین قابلیت فیلم‌برداری در وضوح‌های 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه و 2.7K با نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه را نیز دارد که برای صحنه‌های اسلوموشن مناسب هستند. وضوح و فریم‌ریت بالا باعث می‌شوند HERO12 برای تولید محتوای با کیفیت و حرفه‌ای گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در HERO12، بهبود سیستم HyperSmooth 6.0 است که به شکل فوق‌العاده‌ای لرزش‌ها و تکان‌های دوربین را حتی در شرایط شدید کاهش می‌دهد. این قابلیت به‌ ویژه برای فیلم‌برداری‌های اکشن مانند دوچرخه‌سواری کوهستان، ورزش‌های آبی و اسکی بسیار کاربردی است. به کمک سیستم یادشده، حتی در زمان حرکت‌های سریع و ناگهانی، تصاویر بسیار نرم و روان ضبط می‌شوند.

سونی ZV-1
 Sony ZV-1 / دوربین سونی سونی ZV-1 / نمای جلو / رنگ مشکی
 Sony ZV-1 / دوربین سونی سونی ZV-1 / نمای بالا
 Sony ZV-1 / دوربین سونی سونی ZV-1 / نمای کنار
 Sony ZV-1 / دوربین سونی سونی ZV-1 / نمای کنار / درگاه ها
 Sony ZV-1 / دوربین سونی سونی ZV-1 / نمای پشت / نمایشگر دوربین
20 مگاپیکسل
1 اینچی
2160 × 3840
MPEG-4، AVCHD، XAVC S
3 اینچ
921,600 نقطه
294 گرم
باتری لیتیوم یون NP-BX1

Sony ZV-1 دوربینی کامپکت مناسب فیلم‌برداری است که به‌طور خاص برای ولاگرها و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی طراحی شده است. دوربین سونی از سنسور یک اینچی CMOS بهره می‌برد که توانایی ثبت تصاویر با رزولوشن ۲۰٫۱ مگاپیکسل و فیلم‌برداری در وضوح‌های 4K (نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه) و 1080p (نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه) را دارد. لنز ثابت آن با فاصله‌ی کانونی ۷۰-۲۴ میلی‌متر و دیافراگم f/1.8-2.8، امکان عکاسی و فیلم‌برداری با عمق میدان کم و عملکرد عالی در نور کم را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی ZV-1 قابلیت فوکوس خودکار سریع و دقیق آن است که از سیستم فوکوس خودکار با تشخیص فاز و تشخیص کنتراست بهره می‌برد. این دوربین از حالت‌های Real-time Eye AF و Real-time Tracking بهره می‌برد که به‌طور خودکار چهره و چشم سوژه را تشخیص می‌دهد و فوکوس را دقیق نگه می‌دارد. همچنین، قابلیت Product Showcase به‌صورت خودکار فوکوس را به سوژه‌ای که به دوربین نزدیک می‌شود انتقال می‌دهد، قابلیتی که برای ویدئوهای معرفی محصول یا تبلیغاتی بسیار مفید است.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
سونی ZV-E10
نمای روبروی دوربین سونی Sony ZV-E10
نمای پشت دوربین سونی Sony ZV-E10
نمای پنل سلفی دوربین سونی Sony ZV-E10
نمای پوشش میکروفون دوربین سونی Sony ZV-E10
نمای بالای دوربین سونی Sony ZV-E10
24 مگاپیکسل
APS-C
1920 × 3840
MPEG-4، XAVC S، H.264
3 اینچ
920,000 نقطه
343 گرم
باتری لیتیوم یون NP-FW50

Sony ZV-E10 دوربینی بدون آینه با قابلیت تعویض لنز بوده که به‌طور ویژه برای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی و یوتیوبرها ساخته‌ شده است. دوربین سونی از سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی APS-C CMOS بهره می‌برد که توانایی فیلم‌برداری با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد. قابلیت فیلم‌برداری FHD با حداکثر نرخ ۲۴۰ فریم‌بر‌ثانیه برای ساخت ویدیوهای اسلوموشن نیز در دوربین تعبیه شده است. دوربین ZV-E10 به دلیل وجود مانت E-mount، از طیف گسترده‌ای از لنزهای Sony پشتیبانی می‌کند که انعطاف بالایی در انتخاب لنز به کاربران می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی دوربین سونی سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیق آن است که از فناوری‌های Real-time Eye AF و Real-time Tracking بهره می‌برد. چنین سیستمی می‌تواند چهره و چشم سوژه را به‌صورت لحظه‌ای دنبال کند و فوکوس دقیقی ارائه دهد. همچنین قابلیت Product Showcase به ولاگرها این امکان را می‌دهد که در حین معرفی محصولات، بدون نیاز به تغییر تنظیمات، فوکوس را به‌سرعت بین صورت و محصول تغییر دهند.

نیکون Z30
دوربین نیکون Nikon Z30
دوربین نیکون Nikon Z30 نمای جلو
دوربین نیکون Nikon Z30 به همراه لنز
دوربین نیکون Nikon Z30 نمای پشت
21 مگاپیکسل
APS-C
2160 × 3840
MPEG-4, H.264
3 اینچ
1,040,000 نقطه
405 گرم
باتری لیتیوم یون EN-EL25

دوربین نیکون Z30 مدلی بدون آینه (Mirrorless) و کامپکت از سری Z شرکت نیکون است که عمدتا برای تولیدکنندگان محتوا، ولاگرها و کاربران تازه‌کار طراحی شده است و برای کسانی که از تجهیزات جانبی برند نیکون استفاده می‌کنند، یک گزینه‌ی ارزان اما ارزشمند به‌حساب می‌آید. نیکون Z30 از حسگر CMOS با ابعاد APS-C (۲۳٫۵ × ۱۵٫۷ میلی‌متر) و رزولوشن ۲۰٫۹ مگاپیکسل بهره می‌برد. این سنسور مشابه سنسورهایی است که در برخی مدل‌های پیشرفته‌تر نیکون مانند Z50 نیز استفاده شده است. وجود چنین سنسور بزرگی به نسبت دوربین‌های معمولی و گوشی‌های هوشمند، به بهبود کیفیت تصویر به‌خصوص در شرایط نوری ضعیف کمک می‌کند.

پردازنده‌ی تصویر Expeed 6 به دوربین قدرت پردازش سریع و نویز کم در ایزوهای بالا را می‌بخشد، قابلیتی که برای عکاسی و فیلم‌برداری در محیط‌های کم‌نور بسیار کاربردی محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی نیکون Z30 قابلیت‌های فیلم‌برداری آن است. دوربین نیکون قادر است ویدیوهایی با وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند. همچنین می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح Full HD با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند که برای تولید ویدیوهای اسلوموشن مناسب به‌نظر می‌رسد. برخلاف برخی از دوربین‌های مشابه، نیکون Z30 محدودیت زمانی ۳۰ دقیقه‌ای برای فیلم‌برداری ندارد و برای ضبط ویدیوهای طولانی مانند مصاحبه‌ها یا جلسات طولانی هم گزینه‌ی خوبی است.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
سونی ZV-E1
دوربین سونی Sony ZV-E1
دوربین سونی Sony ZV-E1 نمای جانبی
دوربین سونی Sony ZV-E1 نمای زیر
دوربین سونی Sony ZV-E1 نمای پشت
دوربین سونی Sony ZV-E1 نمای بالا
12 مگاپیکسل
فول فریم
2160 × 3840
H.264, H.265
3 اینچ
1,036,800 نقطه
483 گرم
باتری لیتیوم یون NP-FZ100

سونی ZV-E1 از حسگر فول‌فریم ۱۲ مگاپیکسلی BSI-CMOS بهره می‌برد که در مدل حرفه‌ای‌تر Sony A7S III نیز استفاده شده است. این حسگر با عملکرد فوق‌العاده در شرایط نوری ضعیف، تصاویر باکیفیت و ویدیوهایی با نویز کم تولید می‌کند. پردازنده‌ی تصویر BIONZ XR در کنار حسگر، توانایی پردازش سریع و بهینه را دارد و ضبط ویدیوهای 4K با نرخ‌های بالا را ممکن می‌سازد. ZV-E1 همچنین قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد و با بروزرسانی نرم‌افزاری، امکان ضبط 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه نیز برای آن فراهم می‌شود.

ZV-E1 دارای قابلیت‌های خاصی برای فیلم‌برداران و ولاگرها است؛ مانند حالت Cinematic Vlog که به کاربران اجازه می‌دهد با انتخاب تنظیمات پیش‌فرض، ویدیوهایی با ظاهر سینمایی و عمق میدان کم ضبط کنند. دوربین سونی همچنین افکت‌های مختلفی مانند Bokeh Switch نیز دارد که با تار کردن پس‌زمینه، به ولاگرهایی که می‌خواهند روی سوژه خود تمرکز بیشتری داشته باشند کمک می‌کند.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

بهترین دوربین‌ها برای ضبط در استودیو

سونی a6700
دوربین سونی Sony a6700 نمای جلو
دوربین سونی Sony a6700 نمای جلو و بالا
دوربین سونی Sony a6700 نمای زیر و خشاب باتری
دوربین سونی Sony a6700 نمای جانبی و درگاه ها
دوربین سونی Sony a6700 نمای بالا
26 مگاپیکسل
APS-C
2160 × 3840
XAVC S, XAVC HS, XAVC S-I, H.264, H.265
3 اینچ
2,360,000 نقطه
493 گرم
باتری لیتیوم یونی NP-FZ100

Sony a6700 از سنسور APS-C Exmor R CMOS با وضوح ۲۶ مگاپیکسل بهره می‌برد که پیشرفت بزرگی نسبت به مدل‌های قبلی مانند a6600 به شمار می‌آید، چرا که از تکنولوژی Back-illuminated برای بهبود عملکرد در نور کم و افزایش کیفیت تصاویر حتی در شرایط نوری چالش‌برانگیز استفاده می‌کند. سنسور دوربین سونی دامنه‌ی دینامیکی بالایی دارد و تصاویر با جزئیات و رنگ‌های طبیعی‌تر ثبت می‌شوند. پردازشگر BIONZ XR که در دوربین‌های فول‌فریم حرفه‌ای سونی نیز استفاده می‌شود، باعث افزایش سرعت پردازش تصویر، کاهش نویز و بهبود عملکرد کلی دوربین می‌شود.

یکی از نقاط قوت Sony a6700، قابلیت‌های پیشرفته‌ی فیلم‌برداری آن است که بیشتر به‌درد فیلم‌سازان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای می‌خورد. دوربین سونی می‌تواند با کیفیت 4K تا نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه فیلم‌برداری کند و قابلیت‌های جذابی برای علاقه‌مندان به فیلم‌برداری اسلوموشن دارد. ویژگی‌هایی مانند ضبط HDR برای اصلاح دقیق‌تر رنگ‌ها و S-Log3 و HLG برای ضبط ویدیوهایی با دامنه‌ی دینامیکی وسیع نیز به دوربین افزوده شده‌اند که می‌توانند کیفیت خروجی را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

کانن EOS R10
نمای جلو دوربین کانن EOS R10
نمای بالا دوربین کانن EOS R10 و نمایش دکمه‌ها
نمای کنار دوربین کانن EOS R10 و نمایش پورت ها
دوربین کانن EOS R10 از نمای جلو و نمایش ال سی دی چرخان
نمای پشت دوربین کانن EOS R10
24 مگاپیکسل
APS-C
MPEG-4
2160 × 3840
3 اینچ
-
450 گرم
باتری لیتیوم یون LP-E17

Canon EOS R10 از حسگر APS-C با وضوح ۲۴٫۲ مگاپیکسل بهره می‌برد که هرچند اندازه‌‌ی کوچکی دارد اما از سنسورهای فول‌فریم است و کیفیت تصویر بالایی ارائه می‌دهد. ترکیب سنسور یادشده با پردازشگر تصویر DIGIC X باعث شده است تا دوربین در شرایط نوری مختلف، حتی در نور کم، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. پردازنده‌ی سریع به پردازش رنگ‌های زنده و دقیق کمک می‌کند و همچنین به کاربر امکان می‌دهد تا تصاویر شارپ و با جزئیات بالا ثبت کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی EOS R10 قابلیت فیلم‌برداری در وضوح‌های 4K و 1080p با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه است؛ ویژگی‌هایی که برای یوتیوبرها و کسانی که به‌دنبال ضبط ویدیوهای حرفه‌ای و اسلوموشن هستند، بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. دوربین کانن همچنین با پشتیبانی از ضبط ۱۰ بیتی HDR، امکان ثبت ویدیوهایی با دامنه‌ی دینامیکی بالا و رنگ‌های غنی‌تر را فراهم می‌سازد.

سونی FX30
دوربین سونی Sony FX30
دوربین سونی Sony FX30 نمای پشت
دوربین سونی Sony FX30 نمای بالا
دوربین سونی Sony FX30 نمای زیر
دوربین سونی Sony FX30 نمای جانبی
26 مگاپیکسل
APS-C
2160 × 3840
XAVC S, XAVC HS, XAVC S-I, H.264, H.265
3 اینچ
-
646 گرم
باتری لیتیوم یون NP-FZ100

سونی FX30 به حسگری ۲۶ مگاپیکسلی APS-C Exmor R CMOS مجهز است که توانایی ضبط ویدیوهای 4K با کیفیت بالا و جزئیات دقیق را ارائه می‌دهد. دوربین سونی می‌تواند با استفاده از Oversampling، ویدیوهایی با وضوح 4K DCI هم ضبط کند موضوعی که به افزایش شارپنس و دقت تصویر در خروجی نهایی کمک زیادی می‌کند. همچنین قابلیت فیلم‌برداری با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه در رزولوشن 4K امکان ثبت ویدیوهای اسلوموشن با کیفیت بالا را فراهم می‌کند که برای پروژه‌های سینمایی و تبلیغاتی بسیار کاربردی خواهد بود.

سونی FX30 با سیستم فوکوس خودکار Hybrid AF دقت و سرعت زیادی در ردیابی سوژه‌ها حتی در صحنه‌های پویا دارد. دوربین سونی از Real-Time Eye AF نیز بهره می‌برد که فوکوس دقیقی را روی چشم‌های سوژه‌ها حفظ می‌کند و قابلیت ردیابی سوژه‌های سریع یا در حال حرکت را نیز دارد.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
کانن EOS R6 Mark II
دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II
دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II نمای پشت
دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II نمای جلو
دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II نمای بالا
دوربین کانن Canon EOS R6 Mark II نمای زیر
24 مگاپیکسل
فول‌فریم
2160 × 3840
MPEG-4, H.264, H.265
3 اینچ
1,620,000 نقطه
وزن نامشخص
باتری لیتیوم یون LP-E6NH

دوربین کانن EOS R6 Mark II یکی از مدل‌های پیشرفته و بدون آینه (Mirrorless) از سری R کانن است که در ادامه‌ی مدل موفق R6 عرضه شده و با بهبودهایی در ویژگی‌های فنی و عملکردی همراه است. این دوربین برای عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای طراحی شده که به دنبال تعادلی میان عکاسی و فیلم‌برداری با کیفیت بالا هستند.

کانن R6 II به حسگر فول‌فریم CMOS با رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسل مجهز است که نسبت به مدل قبلی (R6) که رزولوشن ۲۰٫۱ مگاپیکسل داشت افزایش یافته و قادر به ارائه‌ی جزییات بیشتر در عکس‌ها و عملکرد بهتر در چاپ‌های بزرگ‌ است. سنسور یادشده در کنار پردازنده‌ی تصویر DIGIC X، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا حتی در شرایط نوری ضعیف را فراهم می‌کند. بازه‌ی ایزوی ۱۰۰ تا ۱۰۲٫۴۰۰ (قابل گسترش تا ۲۰۴٫۸۰۰) نیز نشان از عملکرد بسیار خوب دوربین در نور کم دارد، قابلیتی که برای عکاسی در شب یا محیط‌های کم‌نور عالی است.

سونی a7S III
نمای جلو سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3 بدون لنز
سونی a7S III-0
سه رخ اسلات کارت حافظه سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3
نمای سه رخ پشت سونی a7S III / آلفا 7 اس مارک 3
نمای جلو دوربین سونی a7S III به همراه لنز با صفحه نمایش باز و روشن
12 مگاپیکسل
فول فریم
2160 × 3840
H.264، H.265 و...
3 اینچ
1,440,000 نقطه
699 گرم
لیتیوم یون باتری NP-FZ100

حسگر ۱۲٫۱ مگاپیکسلی Exmor R CMOS فول‌فریم در دوربین سونی a7S III، شاید به نسبت دوربین‌های عکاسی رزولوشن کمی داشته باشد اما به دلیل طراحی خاص آن برای فیلم‌برداری، توانایی‌های بی‌نظیری در ثبت جزئیات دارد و کیفیت فوق‌العاده‌ای در شرایط نوری ضعیف فراهم می‌کند. این دوربین از پردازشگر قدرتمند BIONZ XR بهره می‌برد که امکان ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه را در اختیار قرار می‌دهد. همین ترکیب باعث می‌شود که a7S III در تولید ویدیوهایی با کیفیت سینمایی و حرکات نرم، عملکرد برجسته‌ای ارائه کند.

یکی از ویژگی‌های کلیدی دوربین سونی، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته‌ی Fast Hybrid AF است که ۷۵۹ نقطه فوکوس تشخیص فاز دارد و فوکوسی سریع و دقیق ارائه می‌دهد. قابلیت Real-Time Eye AF نیز شما را قادر می‌سازد تا فوکوس کاملا دقیقی را روی چشم‌های سوژه‌ها حتی در حین حرکت حفظ کنید. چنین قابلیتی به‌خصوص برای فیلم‌برداری صحنه‌های زنده، مصاحبه‌ها یا حتی مستندها بسیار ارزشمند است.

کانن EOS R5 C
دوربین عکاسی کانن Canon EOS R5 C
نمای بالا دوربین عکاسی کانن Canon EOS R5 C
نمای پایین دوربین عکاسی کانن Canon EOS R5 C
نمایشگر دوربین عکاسی کانن Canon EOS R5 C
نمای راست دوربین عکاسی کانن Canon EOS R5 C
45 مگاپیکسل
فول‌فریم
4320 × 8192
MPEG-4, XF-AVC, H.264, H.265
3.2 اینچ
2,100,000 نقطه
770 گرم
باتری لیتیوم یون LP-E6NH

دوربین کانن EOS R5 C یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های بدون آینه (Mirrorless) فول‌فریم از سری EOS R است که به‌طور خاص برای کاربران حرفه‌ای در زمینه‌ی فیلم‌برداری و عکاسی طراحی شده است. این دوربین ترکیبی از ویژگی‌های برجسته‌ی دوربین Canon EOS R5 با قابلیت‌های سینمایی حرفه‌ای است که در سری Canon Cinema EOS دیده می‌شود.

کانن EOS R5 C از حسگر فول‌فریم CMOS با رزولوشن ۴۵ مگاپیکسل بهره می‌برد که دقیقا همان حسگری است که در مدل R5 استفاده شده است. این حسگر قادر است تصاویری با جزئیات بسیار بالا، گستره‌ی دینامیکی وسیع و عمق رنگی فوق‌العاده ثبت کند. رزولوشن بالا برای عکاسانی که نیاز به چاپ در ابعاد بزرگ یا کراپ سنگین دارند، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. در کنار حسگر، پردازنده‌ی DIGIC X عملکرد سریع و بهینه‌ای در پردازش تصاویر و فیلم‌ها دارد و قابلیت فیلم‌برداری حرفه‌ای در سطح سینمایی را نیز در دسترس قرار می‌دهد.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست
سونی FX3
دوربین عکاسی سونی Sony FX3
صفحه نمایش دوربین عکاسی سونی Sony FX3
نمای راست دوربین عکاسی سونی Sony FX3
نمای چپ دوربین عکاسی سونی Sony FX3
درگاه دوربین عکاسی سونی Sony FX3
10.2 مگاپیکسل
فول فریم
2160 × 3840
-
3 اینچ
1,440,000 نقطه
715 گرم
باتری سری Z

دوربین سونی FX3 یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین مدل‌های دوربین سینمایی از سری Cinema Line سونی است که بیشتر به‌درد فیلم‌سازان حرفه‌ای و تولیدکنندگان محتوای ویدیویی می‌خورد. سونی FX3 از حسگر فول‌فریم ۱۲٫۱ مگاپیکسلی CMOS بهره می‌برد که قابلیت ضبط ویدیوهای با کیفیت بسیار بالا حتی در شرایط نوری ضعیف را دارد. این حسگر در کنار پردازنده‌ی تصویر BIONZ XR، با عملکردی سریع و قدرتمند، منجر به کاهش نویز در ایزوهای بالا و پردازش روان در ضبط ویدیوهای با وضوح 4K خواهد شد. رزولوشن ۱۲٫۱ مگاپیکسل شاید برای عکاسی کافی به نظر نرسد، اما برای فیلم‌برداری بهینه شده تا جزئیات قابل قبولی حتی در شرایط نوری کم ثبت شود.

دوربین سونی قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم‌بر‌ثانیه را دارد که برای ساخت ویدیوهای حرکت آهسته (اسلوموشن) بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. FX3 از ضبط ویدیو با عمق رنگی 10-bit 4:2:2 و S-Log3 نیز پشتیبانی می‌کند؛ یعنی قادر به ثبت ویدیوهایی با دامنه‌ی دینامیکی وسیع و جزئیات رنگی بالا است.

قیمت و فروشندگان
این محصول هم‌اکنون در بازار موجود نیست

اگر تجربه‌ی کار با هرکدام از دوربین‌های این مقاله را دارید، خوشحال می‌شویم از تجربیاتتان استفاده کنیم. ضمن اینکه اگر مدل خاصی به ذهنتان می‌رسد که فکر می‌کنید باید به مقاله اضافه شود و ارزش افزوده‌ای نسبت به سایر محصولات معرفی‌شده دارد، در بخش کامنت‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

اگر قبلاً در یوتیوب کانال داشته‌اید، اما فکر می‌کنید برای تولید محتوا به شروع تازه نیاز دارید، می‌توانیم در مقاله‌ی چگونگی دیلیت اکانت یوتیوب، راه‌وچاه آن را به‌ شما یاد بدهیم.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات