بهترین اتوبخارهای بازار ایران [مهر ۱۴۰۳]

چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 13 دقیقه
بهترین اتوبخارهای بازار ایران
اتو بخار، ابزاری ضروری برای داشتن ظاهری مرتب و تاثیرگذار در هر موقعیتی است. در ادامه با فهرستی از بهترین اتوبخارهای بازار آشنا می‌شویم.
تبلیغات

خوش‌پوش بودن علاوه‌بر تاثیر زیادی که بر احساس درونی ما از خودمان دارد، در برداشت دیگران از ما نیز بسیار اثرگذار است. چه در محیط کار و چه در مهمانی‌ها، لباس‌های تمیز، صاف و بدون چروک همیشه نمادی از اعتمادبه‌نفس و علاقه‌ی شما به خودتان است و بدون استفاده از اتو، نمی‌توان به چنین امری دست یافت.

درست مانند ماشین لباسشویی که بخش جدایی‌ناپذیر هر خانه‌ای به‌حساب می‌آید، اتو بخار نیز به‌همان اندازه حیاتی و تکمیل‌کننده‌ی روند شست‌وشوی لباس‌ها به‌نظر می‌رسد؛ چون حتی اگر لباسی به‌تازگی شسته شده باشد، در شرایط چین‌وچروک به‌هیچ‌وجه احساس شیک‌پوش بودن را منتقل نخواهد کرد.

اگر قصد خرید اتوبخار داشته باشید، با نگاهی به مدل‌های موجود در بازار متوجه خواهید شد که این محصولات در دسته‌بندی‌های متنوعی همچون اتو بخار ایستاده، دستی، مخزن‌دار و معمولی عرضه می‌شوند. درادامه ضمن معرفی انواع اتو بخار، بهترین مدل‌های موجود در بازار را نیز معرفی خواهیم کرد.

کپی لینک

بهترین اتو بخار ایستاده

اتوبخارهای ایستاده به‌صورت عمودی طراحی شده‌اند و برای رفع چروک لباس‌ها در حالت آویزان مناسب هستند. این مدل اتو که اغلب برای پرده‌ها و لباس‌های حساس مثل کت و شلوار استفاده می‌شود،‌ مخزن آب بزرگ‌تری دارد و بدون وقفه می‌توان حجم زیادی از لباس‌ها را با آن‌ اتو کرد.

کپی لینک

اتوبخار فیلیپس مدل AIS8540

اتو بخار فیلیپس AIS8540 یکی از بهترین و البته گران‌ترین مدل‌های موجود در بازار است که با بهره‌مندی از فناوری گرمایش دوگانه، عملکرد بسیار قدرتمندی در از بین‌بردن سریع چین‌وچروک لباس‌ها دارد. به‌علاوه، دارای مخزنی ۱٫۲ لیتری است که به‌شما امکان می‌دهد حجم زیادی از لباس‌ها را بدون نیاز به پرکردن دوباره‌ی مخزن اتو کنید.

اتوبخار فیلیپس مدل AIS8540

اتو بخار فیلیپس نیازی به رسوب‌زدایی ندارد و برای حفظ طراوت و از بین‌بردن بوی لباس‌ها، ۹۹٫۹ درصد باکتری‌ها را از بین می‌برد. همچنین، در عرض ۹۰ ثانیه‌ گرم می‌شود تا در مواقع ضروری، با سرعت‌عمل بیشتری لباس‌ها را اتو کنید.

اتوبخار فیلیپس AIS8540، به‌طور مداوم ۹۰ گرم بخار را به لباس‌ها منتقل می‌کند و حجم خروجی بخار لحظه‌ای اتو نیز به ۳۰۰ گرم در دقیقه می‌‌رسد که تاثیر زیادی در رفع چین‌وچروک‌های عمیق‌تر لباس‌ها دارد. فشار بخار خروجی نیز ۶ بار است؛ بدین معنی که بخار با فشاری معادل ۶ بار از اتو خارج می‌شود. این امر کمک می‌کند بخار به عمق الیاف پارچه نفوذ کند و چین و چروک‌ها را به سرعت از بین ببرد.

اتوبخار فیلیپس مدل AIS8540 با قیمتی در محدوده ۳۰ میلیون‌تومان به‌فروش می‌رسد.

کپی لینک

اتوبخار تفال مدل QT1510 G0

با صرف‌ هزینه‌ای بسیار پایین‌تر از مدل قبل، می‌توان اتوبخار تفال مدل QT1510 G0 را خریداری کرد که قدرت کمتری درمقایسه‌با اتوبخار فیلیپس مدل AIS8540 دارد؛ اما گزینه‌ای نسبتاً مقرون‌به‌صرفه است که به‌خوبی از پس اتوکردن لباس‌ها، پرده‌ها و ملحفه‌ها برمی‌آید.

اتوبخار تفال مدل QT1510 G0

اتوی QT1510 G0 بخار را با فشار ۵بار به لباس‌ها منتقل می‌کند و همچون مدل قبل، هم از بخاردهی لحظه‌ای و هم از بخاردهی پیوسته بهره می‌برد. بخاری که این اتو به‌طور مداوم به لباس انتقال می‌دهد، ۴۵ گرم در دقیقه و حجم بخار خروجی لحظه‌ای آن نیز چیزی حدود ۹۰ گرم در دقیقه است.

براساس ادعای سازنده، پس از اتصال اتو به برق، تنها کافی است ۴۵ ثانیه صبر کنید و سپس به اتوکردن بپردازید. این اتو در حین بخاردهی، ۹۹٫۹ درصد باکتری‌ها و بوی لباس‌ها را از بین می‌برد.

قیمت اتوبخار تفال مدل QT1510 G0 در محدوده‌ی ۲۵ میلیون تومان قرار دارد.

کپی لینک

اتوبخار تفال مدل IT6540

اتوبخار تفال مدل IT6540 با توان مصرفی ۱۵۰۰ وات، قادر است بخار کافی برای رفع چین‌وچروک لباس‌ها و پارچه‌های نه‌چندان ضخیم را فراهم آورد. این مقدار توان برای استفاده‌ی روزمره کاملاً کافی خواهد بود؛ اما اگر به‌دنبال کارایی بیشتر هستید و معمولاً پارچه‌های بسیار ضخیم را اتو می‌کنید، باید به مدل‌های قبلی فکر کنید.

اتوبخار تفال مدل IT6540

بخاردهی پیوسته‌ی اتو بخار IT6540 چیزی حدود ۳۰ گرم در دقیقه است و در مدت‌زمان ۴۵ ثانیه به‌طور کامل گرم می‌شود. مخزن آب دستگاه ۲٫۵ لیتر ظرفیت دارد و طبق ادعای تفال، می‌تواند تا ۸۰ دقیقه بخاردهی و اتوکشی را فراهم آورد.

طراحی آویز لباس اتوی تفال به‌گونه‌ای است که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد تا به‌راحتی اتوکشی لباس‌ها انجام شود. همچنین، چرخ‌های تعبیه‌شده در پایه‌ی دستگاه، امکان جابه‌جایی آسان آن به هر مکانی را به‌شما می‌دهند.

اتوبخار تفال مدل IT6540 را می‌توانید با قیمت حدودیِ ۸ میلیون تومان خریداری کنید.

کپی لینک

بهترین اتو بخار مخزن دار

اتو بخار مخزن‌دار همان‌طور که از نامش به‌نظر می‌رسد، دارای مخزن جداگانه و بزرگ‌تری است. با توجه به حجم بالای آب در مخزن، این مدل‌ اتوها درمقایسه‌با دیگر مدل‌های موجود، بخار بسیار بیشتری تولید می‌کنند و برای اتوکردن حجم زیادی از لباس‌ها گزینه‌ی مناسبی به‌حساب می‌آیند. برای استفاده از این نوع اتو نیز مانند اتوهای معمولی باید از میز اتو استفاده کرد.

کپی لینک

اتو بخار مخزن دار تفال مدل GV9820EO

اتوبخار مخزن‌دار GV9820EO جزو مدل‌های گران‌قیمت بازار به‌شمار می‌آید؛ به‌دلیل اینکه در هر دقیقه می‌تواند ۱۸۰ گرم بخار را با فشار ۹بار به‌صورت مداوم به پارچه منتقل کند که به رفع سریع‌تر چین‌وچروک‌ لباس‌های ظریف و ضخیم می‌انجامد. بخاری که این اتو به‌صورت لحظه‌ای انتقال می‌دهد نیز به ۷۵۰ گرم در دقیقه می‌رسد.

اتوبخار تفال مدل GV9820

اتوبخار تفال GV9820EO دارای توان ۳۰۰۰ وات است و هنگام استفاده، سروصدای بسیار کمی تولید می‌کند. همچنین کارکرد آن به گونه‌ای است که به‌صورت هوشمند، پس‌از قرارگرفتن اتو در حالت افقی، تولید بخار را قطع می‌کند و به‌محض شروع دوباره، بخاردهی را از سر می‌گیرد. این اتو از چراغ LED نیز بهره می‌برد.

قابلیت دیگر اتوبخار تفال که عملکرد اتوکشی را بهبود می‌بخشد، بهره‌مندی از سیستم Anti-Drip یا ضد چکه است که از چکه‌کردن آب روی لباس‌ها به‌منظور کاهش خطر لک‌شدن پارچه جلوگیری می‌کند. اتو بخار GV9820EO با قیمتی در محدوده‌ی ۲۴ میلیون تومان قابل خرید است.

کپی لینک

اتو بخار مخزن دار فیلیپس مدل PSG6064

اتوبخار فیلیپس PSG6064 که با قیمتی بسیار کمتر از مدل قبل به‌فروش می‌‌رسد، دارای ویژگی خاموش‌شدن خودکار است تا در مواقعی که فراموش می‌کنید اتو را از برق بکشید، از بابت خطرات احتمالی نگرانی نداشته باشید.

اتو بخار مخزن دار فیلیپس مدل PSG6064

اتوبخار PSG6064 دارای مخزن آب با ظرفیت ۱٫۸ لیتر است که به ادعای سازنده، امکان استفاده‌ی مداوم تا ۱٫۵ ساعت را فراهم می‌کند. رسوباتی که اتو ایجاد می‌کند، در ظرفی مخصوص جمع‌آوری می‌شوند و هنگامی که زمان رسوب‌زدایی فرارسید، می‌توان ظرف را خالی و دوباره از آن استفاده کرد.

اتوی تفال از فناوری OptimalTEMP بهره می‌برد و وب‌سایت سازنده تضمین می‌کند که در صورت رهاشدن روی لباس، هرگز باعث سوختگی پارچه‌ها نمی‌شود؛ بنابراین، می‌توان با خیال راحت آن را روی لباس یا میز اتو قرار داد. شما می‌توانید اتوبخار مخزن دار فیلیپس مدل PSG6064 را در محدوده قیمت ۱۹ میلیون تومان خریداری کنید.

کپی لینک

بهترین اتو بخار دستی

اتوبخارهای دستی یا مسافرتی، به‌دلیل ابعاد جمع‌وجورشان، مخزن آب کوچک‌تری دارند و با هربار پرکردن مخزن، فقط می‌توان چند لباس را با آن‌ها اتو کرد. بهترین اتوبخارهای دستی بازار بااینکه به‌اندازه‌ی اتوبخارهای ایستاده، قوی نیستند اما عملکرد خوبی در رفع چین و چروک لباس‌ها دارند.

کپی لینک

اتو بخار کیوی مدل KSI-650

اتوبخار دستی کیوی مدل KSI-650، یکی از بهترین اتوبخارهای دستی بازار با توان مصرفی ۱۲۰۰ وات است و به‌طور مداوم بخاری با حجم ۱۸ گرم در دقیقه تولید می‌کند. این دستگاه از قابلیت خاموش‌شدن خودکار و سیستم ضدچکه بهره می‌برد و برای گرم‌شدن تنها به ۴۵ ثانیه زمان نیاز دارد.

اتو بخار کیوی مدل KSI-650

اتوبخارهای دستی به‌دلیل ابعاد جمع‌وجورشان، طرفداران بسیاری دارند. اتوبخار KSI-650 نیز از همین قاعده پیروی می‌کند و به‌راحتی می‌توانید آن را در سفرهایتان به‌همراه داشته باشید. مخزن آب ۲۶۰ میلی‌لیتری دستگاه نیز قابلیت جداشدن را دارد. شما می‌توانید اتوبخار دستی کیوی KSI-650 را در محدوده قیمت ۴ میلیون تومان خریداری کنید.

کپی لینک

اتوبخار فیلیپس مدل STH3020

اتوبخار فیلیپس مدل STH3020 از دیگر اتوبخارهای دستی موجود در بازار است که نسبت به مدل قبل با قیمت پایین‌تری به‌فروش می‌رسد. این محصول باوجود توان مصرفی نسبتا کم (۱۰۰۰ وات)، حجم بخاری که به‌طور مداوم ارائه می‌دهد ۲۰ گرم در دقیقه است. علاوه‌براین، ۳۰ ثانیه پس از روشن ‌شدن، قابل استفاده خواهد بود.

اتوبخار فیلیپس مدل STH3020

مخزن آب اتوبخار فیلیپس STH3020 دارای ظرفیتی ۱۲۰ لیتری است و قابلیت جداشدن نیز دارد. این اتو، برای افزایش طول عمر لباس‌ها، درصد زیادی از باکتری روی پارچه‌ها را از بین می‌برد. اتوبخار فیلیپس STH3020 در محدوده قیمت ۳ میلیون تومان به‌فروش می‌‌رسد.

کپی لینک

بهترین اتوبخار پرسی

اتو بخارهای پرسی بیشتر در خشک‌شویی‌ها و خیاطی‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نوع اتو که معمولاً برای اتوکشی حرفه‌ای و سریع طراحی شده، بدون نیاز به حرکت مداوم دست، با فشردن لباس بین دو صفحه، قادر است در کمترین زمان چین و چروک‌های لباس‌ها را از بین ببرد.

کپی لینک

اتو پرسی جانتک مدل 9900

اگر خیاط هستید یا به‌هرعلتی به دستگاهی حرفه‌ای برای اتوکشی نیاز دارید، اتوپرسی ژانومه مدل 9900 که با نام تجاری جانتک در بازار ایران به‌فروش می‌رسد، می‌تواند انتخابی کارآمد و ایده‌ال باشد. این محصول دارای توان مصرفی ۲۲۰۰ وات و خروجی بخار ۱۲۰ گرم در دقیقه است. همچنین از نمایشگر دیجیتال لمسی برای تنظیم بخار و مدیریت برنامه‌ها بهره می‌برد.

اتو پرسی جانتک مدل 9900

به‌لطف بهره‌مندی از تقویت‌کننده‌ی بخار، میزان خروجی بخار به‌صورت موقت تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. این ویژگی معمولاً در شرایطی استفاده می‌شود که برای چین‌های عمیق‌تر به بخار بیشتری نیاز است؛ بدین مفهوم که حجم بخاری که از اتو خارج می‌شود تا ۳۰ درصد بیشتر از حالت عادی خواهد بود.

اتو پرسی جانتک 9900 به سنسور EMC یا کنترل‌کننده مواد معدنی آب مجهز شده است که با اندازه‌گیری سطح مواد معدنی در آب، از تجمع رسوب در دستگاه جلوگیری کند. این رسوبات ممکن است به مرور زمان کارایی دستگاه را کاهش دهند یا باعث خرابی آن شوند.

شما می‌توانید اتو پرسی جانتک مدل 9900 را با قیمتی در محدوده‌ی ۲۳ میلیون تومان خریداری کنید.

کپی لینک

اتو پرسی جانتک مدل ZX300

با قیمتی کمتر از مدل قبل، می‌توانید اتو پرسی جانتک مدل ZX300 با توان ۲۲۰۰ وات و خروجی بخار ۹۰ گرم در دقیقه را خریداری کنید. این مدل نیز مانند مدل قبل از نمایشگر دیجیتال بهره می‌برد تا از طریق آن امکان مدیریت نوع پارچه و برنامه‌های اتوکشی را داشته باشید.

اتو پرسی جانتک مدل ZX300

اتوپرسی جانتک ZX300 برخلاف مدل قبل از سنسور کنترل‌کننده‌ی مواد معدنی آب یا EMC بهره نمی‌برد؛ اما دارای ویژگی‌هایی همچون عملکرد ضدچکه برای جلوگیری از خطر لک‌شدن پارچه‌ها و سیستم خاموش‌شدن خودکار است. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، این ویژگی در مواقعی که اتو را اشتباهاً به حال خود رها کرده‌اید، به‌کارتان خواهد آمد.

قابلیت دیگری که اتوبخار ZX300 را از دیگر مدل‌های هم‌رده متمایز می‌کند، «سخنگو» بودن آن است. در مورد این قابلیت اطلاعات زیادی دردسترس نیست؛ اما به‌نظر می‌رسد که هنگام راه‌اندازی اتو، اطلاعات لازم را به زبان فارسی برای کاربر شرح می‌دهد.

اتو پرسی جانتک ZX300 در محدوده قیمت ۱۳ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد.

کپی لینک

بهترین اتو بخار معمولی

اتو بخارهای معمولی، رایج‌ترین نوع اتو بخار محسوب می‌شوند و برای استفاده‌ی روزمره طراحی شده‌اند. این مدل‌ها برای ایجاد خط اتو روی لباس‌ها بسیار مناسب هستند و درست مانند اتوهای مخزن‌دار، باید روی میز اتو به‌کار گرفته شوند.

کپی لینک

اتو بخار فیلیپس مدل GC4909

اتوبخار فیلیپس مدل GC4909 با توان ۳۰۰۰ وات و بخار مداوم ۵۵ گرم در دقیقه، یکی از قوی‌ترین اتوبخارهای موجود در بازار به شمار می‌آید. این دستگاه علاوه‌بر بخار مداوم، دارای بخار لحظه‌ای با حجم ۲۵۰ گرم در دقیقه است که به‌خوبی چروک‌های عمیق را از بین می‌برد. مخزن آب اتو نیز با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌لیتر، امکان اتوکشی تعدادی زیادی از لباس‌ها را تنها با یک‌بار پرکردن فراهم می‌آورد.

اتو بخار فیلیپس مدل GC4909

اتوبخار فیلیپس GC4909، همچون بسیاری از مدل‌های دیگر، دارای قابلیت خاموش‌شدن خودکار است؛ اما ویژگی‌هایی دارد که آن را از مدل‌های دیگر متمایز می‌کند. درصورتی که اتو بدون حرکت روی میز یا لباس قرار گرفته باشد، برای کاهش آسیب‌رسیدن به لباس‌ها پس از گذشت ۳۰ ثانیه خاموش می‌شود؛ اما چنانچه اتو را روی پایه قرار داده باشید، پس از ۸ دقیقه خاموش خواهد شد.

اتوبخار فیلیپس مدل GC4909 را می‌توان با قیمتی در محدوده‌ی ۶ تا ۶٫۵ میلیون تومان خریداری کرد.

کپی لینک

اتو بخار تفال مدل FV6832M0

اتوبخار تفال مدل FV6832M0 با توان ۲۸۰۰ وات، خروجی بخار مداوم ۵۰ گرم در دقیقه و خروجی بخار لحظه‌ای تا ۲۶۰ گرم در دقیقه، قدرت کافی برای رفع انواع چین‌وچروک روی پارچه‌های مختلف را دارد. این اتو دارای حالتی موسوم‌به Eco است که درصورت فعال‌بودن، تا ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.

اتو بخار تفال مدل FV6832M0

طراحی اتوبخار تفال FV6832M0 به‌گونه‌ای است که به‌راحتی می‌توان بخش‌هایی از لباس با امکان دسترسی سخت‌تر، مانند اطراف دکمه‌ها را بدون دردسر اتو کرد. این اتو حتی در حالت عمودی نیز بخار تولید می‌کند و طبق ادعای سازنده، می‌توان از آن برای اتوکشی پرده‌ها و کت‌وشلوارها نیز در این حالت استفاده کرد.

اتوبخار تفال مدل FV6832M0 را می‌توان با قیمت حدودیِ ۴ میلیون تومان خریداری کرد.

کپی لینک

اتو بخار فیلیپس مدل DST3041

اگر می‌خواهید تا حدامکان هزینه‌ی کمتری بپردازید و همچنان اتویی با کارایی مطلوب داشته باشید، اتو بخار فیلیپس مدل DST3041 با توان ۲۶۰۰ وات انتخاب معقولی است. حجم بخاری که این اتو به‌صورت مداوم تولید می‌کند، ۴۰ گرم در دقیقه است و حجم بخار لحظه‌ای آن نیز به عدد قابل‌ملاحظه‌ی ۲۰۰ گرم در دقیقه می‌رسد.

اتو بخار فیلیپس مدل DST3041

سیستم ضد چکه‌ی اتوبخار DST3041 از نشت رسوب و لکه‌های ناشی از قطرات آب جلوگیری می‌کند؛ بنابراین، می‌توانید بدون نگرانی از هر دمایی برای اتوکشی لباس‌ها استفاده کنید. همچنین دارای عملکرد بخار عمودی است که به‌شما امکان می‌دهد چین‌وچروک لباس‌های آویزان‌شده و پرده‌ها را از بین ببرید. به‌لطف قابلیت Calc Clean، می‌توان مخزن اتو را با آب لوله‌کشی پر کرد. این ویژگی به‌طور خودکار، رسوبات را از بین می‌برد و بر طول عمر دستگاه می‌افزاید.

اتوبخار فیلیپس مدل DST3041 را می‌توانید با قیمتی در محدوده‌ی ۳ میلیون تومان خریداری کنید.

در کنار تمام امکانات و ویژگی‌هایی که برندها درباره‌‌شان صحبت می‌کنند و هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کرد، در خرید وسایلی مانند اتو بخار، تجربه‌ی کاربران نیز می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد؛ ازاین‌رو، اگر مدل‌های دیگری را می‌شناسید که جایشان در فهرست ما خالی است یا فکر می‌کنید نکته‌ی مهمی را از قلم انداخته‌ایم، برای کامل‌تر شدن این راهنمای خرید، تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  • بهترین مارک اتو بخار کدام است؟

    چندین برند معتبر وجود دارند که همواره مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. فیلیپس و تفال از جمله معروف‌ترین و پرفروش‌ترین برندها در این حوزه هستند که با کارایی بالای محصولاتشان شناخته می‌شوند. همچنین، برندهایی مانند بوش و پاناسونیک نیز عملکرد بسیار خوبی در تولید اتوهای بخار داشته‌اند.

  • بهترین اتو بخار ایستاده کدام مدل است؟

    بدون درنظر گرفتن قیمت، اتو بخار فیلیپس مدل AIS8540 یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای خرید است. این دستگاه به‌طور مداوم ۹۰ گرم بخار را به لباس‌ها منتقل می‌کند و بخار لحظه‌ای آن نیز به ۳۰۰ گرم در دقیقه می‌رسد که تاثیر زیادی در رفع چین و چروک‌های عمیق‌تر دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات