بهترین دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی [مهر ۱۴۰۳]

یک‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
سه دستگاه تصفیه هوا در کنار هم
دستگاه‌های تصفیه هوا با حذف آلاینده‌ها، گردوغبار و مواد معلق موجود در هوا، هوای محیط را پاکسازی و به بهبود کیفیت تنفس و سلامتی کمک می‌کنند.
تبلیغات

دستگاه‌های تصفیه‌ هوا نه‌فقط برای افراد مبتلا به آلرژی یا مشکلات تنفسی، بلکه برای همه‌ی افراد، به‌ویژه آن‌هایی که در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنند، ضروری هستند؛ چراکه آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها، روزبه‌روز بیشتر می‌شود و سلامتی انسان‌ را به چالشی بزرگ تبدیل کرده است.

دستگاه‌های تصفیه هوا با وجود عملکرد نسبتاً ساده‌شان، قادرند باکتری‌ها، ویروس‌ها و حتی بوهای نامطبوع مانند دود سیگار را از محیط حذف کنند و هوایی سالم و تمیز را برایتان فراهم آورند. در این مقاله، ضمن اشاره به مهم‌ترین مواردی که پیش از خرید تصفیه هوا باید در نظر گرفت، تعدادی از بهترین مدل‌های بازار را براساس قیمت‌های مختلف معرفی می‌کنیم.

کپی لینک

مهم‌ترین نکات هنگام خرید دستگاه تصفیه کننده هوا

در هنگام خرید دستگاه‌های تصفیه هوا، موارد متعددی باید در نظر گرفته شود؛‌ از همین رو، در ادامه به‌طور خلاصه به مهم‌ترین این نکات اشاره خواهیم کرد؛‌ اما برای آگاهی بیشتر، بد نیست نگاهی هم به راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا داشته باشید.

  • نرخ تحویل هوای پاک (CADR): این معیار نشان می‌دهد که دستگاه با چه سرعتی می‌تواند آلودگی‌ها و آلاینده‌ها را از هوا پاک کند. میزان CADR برحسب متر مکعب بر ساعت سنجیده می‌شود و هرچه بالاتر باشد، دستگاه با سرعت بالاتری قادر به پاکسازی آلودگی‌های محیط است.
  • تعداد دفعات تعویض هوا در ساعت (ACH): عدد ACH نشان‌دهنده‌ی این است که دستگاه در هر ساعت، چندبار می‌تواند هوای اتاق را به‌طور کامل تصفیه کند. برای فضاهایی که نیاز به تصفیه‌ی مکرر دارند، باید ACH بالاتر باشد.
  • فیلتر HEPA: این فیلترها قادر به‌جذب ۹۹٫۹ درصد از ذرات معلق در هوا مانند گردوغبار، دود، گرده‌ها و حتی ذرات بسیار ریز به‌اندازه‌ی ۰٫۳ میکرون هستند.
  • فیلتر کربن فعال: فیلترهای کربنی می‌توانند بوهای نامطبوع، دود سیگار و مواد شیمیایی فرار (VOCها) را از بین ببرند.
  • میزان نویز: دستگاه‌های تصفیه هوا در سطوح مختلف کاری صدای متفاوتی تولید می‌کنند. اگر دستگاه در اتاق خواب یا محیط کار استفاده شود، بهتر است میزان صدای تولیدی آن تاحد امکان پایین باشد.
کپی لینک

بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی تا ۵ میلیون تومان

دستگاه تصفیه هوا گرین مدل GAP200P1F4
کپی لینک

تصفیه کننده هوا گرین GAP200P1F4

دستگاه‌های تصفیه‌ هوایی که ارزان‌قیمت‌تر از سایر مدل‌ها هستند، معمولاً قدرت کمتری دارند و محدوده‌ی کمتری را هم پوشش می‌دهند؛ بنابراین، اگر تصفیه هوا را برای محیط‌هایی با مساحت کم مثل اتاق خواب یا اتاق کار می‌خواهید، پیشنهاد ما دستگاه گرین مدل GAP200P1F4 است که محیط‌هایی با ابعاد حدودیِ ۲۷ متر مربع را پوشش می‌دهد.

تصفیه هوای گرین GAP200P1F4، با بهره‌مندی از فیلتر HEPA، فیلتر کربن فعال و فیلتر گردوغبار، ضمن پاکسازی محیط از آلودگی‌ها، بوهای نامطبوع را نیز با سرعت ۲۰۰ مترمکعب‌برساعت از بین می‌برد. همچنین، با بهره‌مندی از نمایشگر دیجیتال، امکان مشاهده‌ی وضعیت کیفیت هوای محیط را فراهم می‌آورد.

دستگاه تصفیه هوای گرین از سه حالت سرعت از جمله اتوماتیک، توربو و خواب بهره می‌برد تا هنگام خواب با صدای کمتری هوای محیط را پاکسازی کند. میزان صدای دستگاه در این حالت ۳۵ دسی‌بل است و در بیشترین حالت (حالت توربو) به ۵۵ دسی‌بل می‌رسد.

کپی لینک

بهترین دستگاه تصفیه هوا خانگی تا ۱۰ میلیون تومان

دستگاه تصفیه هوا شیائومی Mi Air Purifier 3H
کپی لینک

تصفیه کننده هوا شیائومی Mi Air Purifier 3H

تصفیه‌ هوای شیائومی مدل Mi Air Purifier 3H که در محدوده‌ی قیمت ۱۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد، نسبت به مدل‌های ارزان‌تر با سرعت بالاتری قادر به رفع آلودگی‌های محیط است. این دستگاه می‌تواند با سرعت ۳۸۰ متر مکعب بر ساعت ۹۹٫۹ درصد از ذرات معلق در هوا را حذف کند.

شیائومی Mi Air Purifier 3H برای ارائه‌ی هوایی سالم و مطبوع، تمام فیلترهای لازم از جمله فیلتر HEPA با قابلیت حذف ذرات ریز تا ۰٫۳ میکرون، فیلتر کربن برای از بین‌بردن بوهای نامطبوع و فیلتر مخصوص برای پاکسازی گردوغبارهای موجود در محیط بهره می‌برد. براساس ادعای شیائومی، فیلتر موجود در دستگاه بسته به میزان استفاده، ۶ تا ۱۲ ماه کارایی خواهد داشت و پس از آن، باید برای تعویض فیلتر اقدام شود.

نمایشگر OLED قرارگرفته روی تصفیه هوای شیائومی، اطلاعاتی همچون کیفیت هوای اتاق را نمایش می‌دهد و از طریق آن می‌توان از بین حالت‌های مختلف کم، متوسط، بالا و حالت خواب جابه‌جا شد. هرکدام از این حالت‌ها، با سرعت و صدای مشخصی عمل می‌کنند؛ اما در حالت کلی صدای دستگاه ۳۲ دسی‌بل است. شیائومی Mi Air Purifier 3H محیط‌هایی با ابعاد ۴۵ متر مربع را به‌صورت ۳۶۰ درجه پوشش می‌دهد.

کپی لینک

بهترین دستگاه تصفیه هوا تا ۱۵ میلیون تومان

دستگاه تصفیه کننده هوا گرین مدل GAP550P1F5
کپی لینک

تصفیه کننده هوا گرین GAP550P1F5

برای محیط‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر، پیشنهاد ما تصفیه هوای گرین مدل GAP550P1F5 است که با سرعت ۵۵۰ متر مکعب بر ساعت، می‌تواند فضایی با مساحت حدودیِ ۶۶ متر مربع را پوشش دهد. این دستگاه نیز همچون دیگر مدل‌های گرین، از سه حالت مختلف تنظیم سرعت از جمله حالت اتوماتیک بهره می‌برد که با سنجش هوای محیط، به‌طور خودکار سرعت را تنظیم می‌کند.

حالت دوم که توربو نام دارد، با سرعت بالا هوای محیط را پاکسازی می‌کند و حالت خواب نیز برای مواقعی است که می‌خواهید دستگاه با کمترین صدای ممکن کار کند. تصفیه هوای گرین با پنج فیلتر مختلف و کاربردی که فیلتر HEPA و کربن فعال از مهم‌ترین آن‌ها هستند، باکتری‌های معلق در هوا و بوی نامطبوع محیط را از بین می‌برد.

تصفیه‌ هوای گرین GAP550P1F5 قابلیت‌های دیگری نیز دارد؛ از جمله اینکه مانند مدل‌های قبل از طریق نمایشگر وضعیت کیفیت هوا را نمایش می‌دهد و پس از تمام‌شدن طول عمر فیلتر، شما را مطلع می‌سازد.

کپی لینک

بهترین دستگاه تصفیه هوا تا ۲۰ میلیون تومان

دستگاه تصفیه کننده هوا گرین مدل GAP700P1F5
کپی لینک

تصفیه کننده هوا گرین GAP700P1F5

تصفیه‌کننده هوای گرین مدل GAP700P1F5 با سرعت حدودیِ ۷۰۰ متر مکعب‌ بر ساعت و فیلتر چندگانه، قادر است فضایی به مساحت تقریبیِ ۹۰ متر مربع را از آلودگی‌ها و باکتری‌های موجود پاکسازی کند. فیلترهای این محصول شامل فیلتر کربن فعال، فیلتر اولیه، فیلتر هپا ۱۳، فیلتر آنتی‌باکتریال و فیلتر مناسب برای رفع گردوغبار می‌شوند.

بسیاری از ویژگی‌های مدل GAP700P1F5 با دیگر مدل‌های تصفیه هوای گرین مشابه است؛ به‌عنوان نمونه، این دستگاه نیز از ۳ حالت مختلف سرعت از جمله توربو، اتوماتیک و خواب استفاده می‌کند که هرکدام به‌نحوی آلودگی‌های محیط را از بین می‌برند. حالت توربو برای مواقعی کارایی دارد که می‌خواهید هوا در سریع‌ترین زمان ممکن پاکیزه شود.

حالت خواب با کمترین صدای ممکن فعالیت می‌کند و حالت اتوماتیک نیز همان‌طور که از نامش پیدا است، براساس میزان آلودگی محیط، به‌طور خودکار سرعت دستگاه را تنظیم می‌کند. تصفیه‌ هوای گرین از هشدار تعویض فیلتر نیز بهره می‌برد.

کپی لینک

بهترین دستگاه تصفیه هوا تا ۳۰ میلیون تومان

دستگاه تصفیه هوای شیائومی مدل Elite
کپی لینک

تصفیه کننده هوا شیائومی Elite

تصفیه‌کننده‌ی هوای شیائومی مدل Elite، دستگاه قدرتمند دیگری برای حذف ۹۹٫۹ درصد آلودگی‌ها، گردوغبار و بوی نامطبوع موجود در هوا به‌شمار می‌آید؛ اما قابلیتی که موجب شده این دستگاه در فهرست بهترین‌های موجود در بازار قرار گیرد، امکان از بین‌بردن ویروس‌های آنفولانزای نوع A (H1N1) است. این محصول از گواهی TÜV نیز بهره می‌برد؛ بدین معنی که برای افرادی با بیماری‌ها و آلرژی‌های تنفسی، گزینه‌ای عالی به‌حساب می‌آید.

تصفیه هوای شیائومی Elite با سرعت ۶۰۰ متر مکعب بر ساعت، قادر به پاکسازی محیط‌هایی با ابعاد تقریبیِ ۱۲۸ متر مربع است و حین فعالیت، صدای بسیار محدودی در حد ۲۰٫۲ دسی‌بل تولید می‌کند.

فناوری پلاسما در تصفیه هوای شیائومی، با آزادسازی یون‌های منفی به‌طور مداوم، به حذف باکتری‌های موجود در هوا و بوهای ناخوشایند کمک می‌کند. شیائومی در کنار فناوری پلاسما، از فیلتر کربن فعال نیز کمک گرفته است تا هیچ‌گونه بوی دود یا بوهای ناشی از پخت‌وپز در محیط باقی نماند. خوشبختانه، دستگاه شیائومی امکان خاموش‌کردن فناوری حالت پلاسما با استفاده‌ از نمایشگر لمسی را فراهم می‌کند.

کپی لینک

بهترین دستگاه تصفیه هوا تا ۴۰ میلیون تومان

تصفیه کننده هوا سایا مدل Blue Sky Professional
کپی لینک

تصفیه کننده هوا سایا Professional Blue Sky

اگر تصفیه هوا را برای محیط‌هایی با ابعاد حدودیِ ۲۰۰ متر مربع می‌خواهید، دستگاه‌ تصفیه‌ هوای Professional Blue Sky گزینه‌ی مناسبی است. سازنده‌ی دستگاه، ادعا می‌کند که به‌راحتی و با بهره‌مندی از پنج فیلتر از جمله HEPA، کربن فعال، فیلتر اولیه و فیلتر مناسب برای رفع بو و گازهای سمی، از پس پوشش‌دهی چنین فضاهایی برمی‌آید.

تصفیه کننده هوای سایا Blue Sky با سرعت ۹۶۰ متر مکعب بر ساعت قادر است هوای محیط را از آلودگی‌های موجود پاکسازی کند. به‌علاوه، با تشخیص میزان آلودگی محیط، به‌طور خودکار سرعت فن را تنظیم می‌کند تا در هر موقعیتی، بهترین کارایی خود را ارائه دهد. همچنین، از حالت‌های مختلفی از جمله حالت شب بهره می‌برد که به دستگاه اجازه می‌دهد با حداقل صدای ممکن فعالیت کند.

دستگاه تصفیه هوای Blue Sky از فناوری یونایزر نیز استفاده می‌کند که با تولید یون‌های مثبت و منفی، کیفیت هوای اتاق را بهبود می‌بخشد؛ اما با توجه به مضرات احتمالی آن برای انسان‌ها، امکان غیرفعال کردن این ویژگی در فضاهای بسته نیز وجود دارد.

کپی لینک

تصفیه کننده هوا دایکین MC55W

دستگاه تصفیه هوای دایکین مدل MC55W

تصفیه هوای دایکین MC55W، در مقایسه با مدل قبل فضای کمتری را پوشش می‌دهد؛ بااین‌حال، صدای آن هنگام فعالیت در حالت بی‌صدا، تنها ۱۹ دسی‌بل است و از فناوری انحصاری Streamer بهره می‌برد. این فناوری، قابلیت از بین‌بردن ویروس‌هایی همچون کرونا و آنفولانزا را در مدت‌زمانی ۳۰ دقیقه‌ای دارد.

قابلیت دیگری که تصفیه‌ هوای دایکین MC55W را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند، بهره‌مندی از فیلتر هپا الکترواستاتیک است که طبق ادعای سازنده، تا ۱۰ سال شما را از تعویض دوباره‌ی فیلتر بی‌نیاز می‌کند. کنترل از راه دور، حالت توربو برای از بین‌بردن آلودگی‌ها و باکتری‌ها و پاکسازی فضا در سریع‌ترین زمان ممکن، بهینه‌سازی جریان هوا براساس میزان آلودگی محیط و حالت اقتصادی که به‌طور خودکار بین حالت آرام و خواب تغییر می‌کند، از دیگر امکانات تصفیه کننده هوا دایکین MC55W هستند.

اگر محصول دیگری می‌شناسید که جای آن در فهرست بالا خالی است، لطفاً نام آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید. همچنین، درصورتی‌که تجربه‌ی استفاده از محصولات ذکرشده در مقاله را دارید، خوشحال می‌شویم که آن را با ما و سایر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات