کاهش فروش دوربین‌ دیجیتال ادامه دارد

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
آمار و ارقام ماه نوامبر مؤسسه‌ی CIPA نشان می‌دهد که بازار دوربین‌ دیجیتال به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد.
تبلیغات

اتحادیه محصولات مرتبط با دوربین و عکاسی (CIPA)، مؤسسه‌ای ژاپنی است که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد و اعضای آن کمپانی‌های معروفی مانند نیکون، سونی، کانن، پاناسونیک و ... هستند.

این مؤسسه آمار و ارقام مربوط به فروش دوربین‌دیجیتال در ماه نوامبر را عرضه کرد که نگاه به آن چندان خوشایند نیست. به‌طور خلاصه، حرکت نزولی در بازار دوربین‌ دیجیتال ادامه دارد؛ ۲,۱۶۶,۷۸۸ واحد دوربین‌ دیجیتال در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ به جهان عرضه شد که حدود ۱۷ درصد پایین‌تر از آمار سال گذشته است.

اما اگر به آمار دو سال پیش نگاهی کنیم، این موضوع ناخوشایند‌تر هم می‌شود؛ در ماه نوامبر سال ۲۰۱۵، تعداد دوربین‌های دیجیتال عرضه‌شده به بازار یک میلیون واحد بیشتر از آمار فعلی بود.

وضعیت بازار دوربین‌ دیجیتال با لنز قابل تعویض نیز همین‌گونه است؛ یک میلیون دستگاه دوربین دیجیتال با لنز قابل تعویض در ماه نوامبر به جهان عرضه شد که این آمار حدودا ۲۰ درصد پایین‌تر از آمار ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ است.

از آن‌جایی که دوربین‌ گوشی‌های هوشمند نیاز کاربران عادی را برطرف می‌کند، بازار دوربین‌ دیجیتال کامپکت در سال‌های اخیر رو به کاهش بوده است. عرضه ۱,۱۶۳,۵۲۳ واحد دوربین‌های کامپکت، بیانگر این است که فروش این دوربین‌ها تقریبا به تعداد عرضه‌ی دوربین‌های با لنز قابل تعویض نزدیک شده است.

کاهش سالانه‌ی ماه نوامبر، مقدار کمی به دوربین‌های DSLR و سایر دوربین‌ها با لنز قابل تعویض مربوط می‌شود؛ اما در مقایسه با دو سال گذشته، عرضه دوربین‌ دیجیتال کامپکت تقریبا نصف شده است.

آمار فروش دوربین‌های دیجیتال در نوامبر ۲۰۱۷

مقایسه‌ی تعداد کل عرضه‌ی دوربین‌های دیجیتال با لنز قابل تعویض در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶و ۲۰۱۷

بدون در نظر گرفتن تأثیر زلزله و سایر حوادث طبیعی در کشور‌های سازنده‌ی دوربین‌ دیجیتال، نوامبر همواره یکی از ماه‌های پرفروش برای این محصول بوده است که سبب ناخوشایندتر شدن این گزارش می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات